Gravatar

#9001 BN 14 år siden

Collateral (8996) skrev:
Det var sjovt at se hvor lavteknologisk denne film er. Når jeg tænker Bond tænker jeg store set-ups med masser af teknologi, hurtige biler og massevis af våben. Det siger måske lidt om hvad franchisen har gjort ved den oprindelige Bond figur, eller i hvert fald den Bond der ses i denne film. Her er tingene meget basale. Bond får ikke sin opgave i et stort tophemmeligt sted, men på et lille kontor. Han får ikke en ny fancy bil, eller komplicerede våben, som jeg husker særligt fra Brosnan filmene.

Så vil du også nyde 'From Russia with Love'. Men fra og med den tredje film, 'Goldfinger', begynder der at være store set-ups, teknologisk isenkram og smarte våben.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#9002 Kruse 14 år siden

#8997: Jamen, det var skam også sådan jeg i sidste ende opfattede det :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#9003 Collateral 14 år siden

#9001 Det kan jo også have sin charme, men det er stadig sjovt hvordan serien udvikler sig.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#9004 Bony 14 år siden

Rub Zombie, nu ved jeg at jeg har meldt fra til Z-dag, men er det for sent at lave sit valg om? Du ved, prioriteringer og alt det der. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#9005 Babo Rises 14 år siden

Til BN:

Det var da pokkers mange allegorier du kom med, for at understrege din pointe :) Jeg tror også du misforstod mig lidt. Jeg er ikke ude på, at du skal synes om særlige film. Det må du squ om. Men jeg tillader mig (fordi jeg ved du kan tåle lidt modstand) at kritisere og undre mig :) Jeg har blot observeret, at du udelukker flere aspekter hos en film, indimellem også på forhånd. Eksempler; F.eks skrev du for leden, at du ikke er vild med zombiefilm, der har en seriøs tone. De skal være selvironiske, ellers tager du dem ikke alvorligt. Du er heller ikke så vild med invasion-film, dem kan du heller ikke sluge. For meget vold og stil har jeg også observeret, at du ikke rummer plads til. Film, der er baseret på virkelige personer, hvor der pyntes på sandheden (Social Network) har du også været skeptisk overfor. Jeg ved ikke hvordan du har det med smalle film, eller b-film måske? Alt det negative fra din side har jeg blot observeret, måske forholder det sig slet ikke sådan i virkeligheden og jeg mangler flere nuancer her, men jeg synes bare at du tit ikke gider dit og dat, og starter sætningen med; "filmen SKAL..... og hvis ikke, såå..." Begrænsninger er måske for stort et ord, men du har ihvertfald mange kriterier for en film, som gør dig en smule fastlåst TIL MIN SMAG. Her er en som Evermind mere mig :) Men du har selvfølgelig dine erfaringer og stol du bare på dem, ven :)

Mht. Den Sjette Sans, ja så har du vel set den og givet den en chance, men næste gang ser du vel ikke den slags film, fordi de indeholder ånder og den slags? Jeg siger heller ikke du skal tvinges til at nyde ethvert tema, men jeg forstår umiddelbart ikke dine argumenter. Hvorfor kan du bedre sluge Signs eller Village, fremfor Den Sjette Sans? sådan rent filmisk? Hvis det blot er "ånder" du ikke kan "tåle", ja så kan man jo ikke bruge dine ord om Den Sjette Sans til så meget, eller?
Gravatar

#9006 evermind 14 år siden

Bony (9004) skrev:
Rub Zombie, nu ved jeg at jeg har meldt fra til Z-dag, men er det for sent at lave sit valg om? Du ved, prioriteringer og alt det der. :)

Good thinking, son. You do that! :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#9007 Bony 14 år siden

evermind (9006) skrev:
Good thinking, son. You do that! :)

Det skyldes simpelthen at jeg hellere vil til Z-dag end det andet jeg skulle til. Kan det stadig nås, er der stadig plads?
Gravatar

#9008 evermind 14 år siden

Ja, du skal bare ændre dit valg til 'deltager', så er vi all good! Det er fedt, at du kommer alligevel! :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#9009 Bony 14 år siden

Perfekt... :)

Glæder mig til øl og splat!
Gravatar

#9010 evermind 14 år siden

Babo Rises (9005) skrev:
Begrænsninger er måske for stort et ord, men du har ihvertfald mange kriterier for en film, som gør dig en smule fastlåst TIL MIN SMAG. Her er en som Evermind mere mig :)

ENIG! :)

Nå ja, også lidt mht. BN ... ;)

BN: Trods mange gode film blandt dine favoritter (hvor det er spændende at kigge med), synes jeg også, du snyder dig selv for flere efter min mening rigtig gode filmoplevelser med din afvisende tilgang til visse genrer/elementer. Men sådan er vi forskellige, jeg har en rigtig god ven, som absolut ikke er til horror, og dét er han da selvfølgelig også berettiget til. Jeg oplever bare, at det undertiden skævvrider filmdiskussionen lidt, hvis - jf. Babos eksempel ovenfor - modviljen læner sig op ad genre/elementer snarere end at omhandle den givne films kvaliteter.

På den anden side vil jeg nok heller ikke kunne sige mig fri for, selv om jeg opfatter min smag som ret bred - at der er film, der har fanget mig mindre pga. deres genre - romantiske komedier på kvinders præmisser er f.eks. ret svære at sælge til mig. ;)

Men hvis filmen ellers er god, synes jeg trods alt, jeg plejer at give "credit where credit is due". :)

Skriv ny kommentar: