Selvom plottets generelle sandsynlighedsniveau som altid kan diskuteres eller anfægtes, så bevares ihvertfald FØLELSEN af realisme, og netop dette - sammen med filmens nedtonede fortællestil - er noget af det, der gør 'The Next Three Days' bedre end de første 500 andre actionfilm, der udsendes i disse år.
Perfekt sagt :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
#9140 Det er godt at se, at så mange modtager den godt. Det er virkelig gedigent håndværk med fokus på det essentielle og ikke så meget udenomssnak. Haggis' synder er forladt!
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Hvis man har TV Film og evt. Harddisk optager eller Video optager kan man mana ofte se mange spændende titler om natten. De seneste ugers nætter har jeg bl.a. set og genset flere gode titler bl.a. Stille Chaos, Flanders, flere Goddard film og mange andre der fortjente et bedre tidspunkt - Hurraaa for en gratis filmkanal med øje for kvalitet, men Øvvvv for det elendige tidspunkter ...
TV Film HD
Film 6-8/10 Billede 5-6/10 Lyd 6-7/10/10
Nu vi snakker film på TV vil jeg god slå et slag for en anden god gratis filmkanal, som har meget andet hjerte. Kanalen jeg snakker om er naturligvis DR K. Her er vises både nye og gamle perler og på flere forskellige tidspunkter gennem ugen, så fanger du filmen den ene dag, så gør du nok en anden.
Der kører typisk serier hvor en instruktør eller skuespiller er i focus, men også løbende perler fra bl.a. Spanien, Frankrig, Brasilien og mange andre mindre kendte filmlande.
DR K
Film 6-8/10 Billede 5/10 Lyd 5/10
Af og til samsendes filmene på DR HD, så er både billede og lyd væsentlig bedre.
Siden DR 2 stoppede Premiere, hver mandag sad man tit og tænkte hvornår kom der et nyt FILM program. Vi ventede og ventede og der skete ikke rigtig noget, men så en dag kom der så et nyt program nemlig TV ! TV ! TV ! som ikke kigger på film med TV og formater eller koncepterne på diverse kanaler et frisk pust på sendefladen. Kvaliteten og indholdet svinger, men gennemgåede er det er nu en meget sjov måde at slå ½ time ihjel på inden en kvalitetsfilm, som vises hver mandag kl. 20.30.
Han må affinde sig med de vilkåre, hvis han vil fuldføre missionen. Han må være forberedt på det værste. Jeg kan godt lide den moderne skildring af en fejlbarlig og sårbar helt, og sammenligner du f.eks filmen med The Fugitive, så spillede man før i tiden mere på den ufejlbarlige helt, som altid var et skridt foran, hele tiden. Jeg kan også godt lide slutningen. Selvom familien undslipper, så må de alligevel leve i frygt og uvisheden. Var det ikke derfor Nesson's karakter overgav sig til politiet? Han kunne ikke leve i frygt.
Jeg kan godt lide den moderne skildring af en fejlbarlig og sårbar helt
Også jeg.
Babo Rises (9149) skrev:
og sammenligner du f.eks filmen med The Fugitive, så spillede man før i tiden mere på den ufejlbarlige helt, som altid var et skridt foran, hele tiden.
Det har du ret i. Dog vil jeg i tilfældet med 'The Fugitive' sige, at selvom Kimble for det meste er et skridt foran, så er det dog flere gange ved at gå rigtigt galt for ham, og her slipper han kun ud af kniben takket været rent held
(f.eks. den skudsikre automatdør, da Gerard skyder efter ham)
eller forfølgernes fejltagelser. Og Kimble udviser også frygt og desperation. Han er ved at knække sammen, da han tror, at
politiet har fundet ham i det hus, hvor han bor til leje.
Meeeeen jeg vil give dig ret i, at Russell Crowe er endnu mere menneskelig, endnu mere fejlbarlig og sårbar.
Babo Rises (9149) skrev:
Jeg kan også godt lide slutningen. Selvom familien undslipper, så må de alligevel leve i frygt og uvisheden.
Husk SPOILER-ramme, når du skriver om slutningen af en film. ;-)
Hvis du læser HER, er du nemlig selv ude om det! ;-D
Babo Rises (9149) skrev:
Var det ikke derfor Nesson's karakter overgav sig til politiet? Han kunne ikke leve i frygt.
#9141 wimmie 14 år siden
Perfekt sagt :)
#9142 Bruce 14 år siden
#9143 BN 14 år siden
Tak :-)
#9144 BN 14 år siden
Yes. Haggis didn't crash this time.
#9145 Bruce 14 år siden
#9146 Babo Rises 14 år siden
#9147 Takfornu 14 år siden
TV Film HD
Film 6-8/10
Billede 5-6/10
Lyd 6-7/10/10
Nu vi snakker film på TV vil jeg god slå et slag for en anden god gratis filmkanal, som har meget andet hjerte. Kanalen jeg snakker om er naturligvis DR K. Her er vises både nye og gamle perler og på flere forskellige tidspunkter gennem ugen, så fanger du filmen den ene dag, så gør du nok en anden.
Der kører typisk serier hvor en instruktør eller skuespiller er i focus, men også løbende perler fra bl.a. Spanien, Frankrig, Brasilien og mange andre mindre kendte filmlande.
DR K
Film 6-8/10
Billede 5/10
Lyd 5/10
Af og til samsendes filmene på DR HD, så er både billede og lyd væsentlig bedre.
Siden DR 2 stoppede Premiere, hver mandag sad man tit og tænkte hvornår kom der et nyt FILM program. Vi ventede og ventede og der skete ikke rigtig noget, men så en dag kom der så et nyt program nemlig TV ! TV ! TV ! som ikke kigger på film med TV og formater eller koncepterne på diverse kanaler et frisk pust på sendefladen. Kvaliteten og indholdet svinger, men gennemgåede er det er nu en meget sjov måde at slå ½ time ihjel på inden en kvalitetsfilm, som vises hver mandag kl. 20.30.
TV ! TV ! TV !
Format / Koncept 6-7/10
Billede 6/10
Lyd 5/10
#9148 BN 14 år siden
Helt enig. Der er mange suveræne sekvenser i den film. Jeg elsker også scenen, hvor Russell Crowe
#9149 Babo Rises 14 år siden
#9150 BN 14 år siden
Også jeg.
Det har du ret i. Dog vil jeg i tilfældet med 'The Fugitive' sige, at selvom Kimble for det meste er et skridt foran, så er det dog flere gange ved at gå rigtigt galt for ham, og her slipper han kun ud af kniben takket været rent held
Meeeeen jeg vil give dig ret i, at Russell Crowe er endnu mere menneskelig, endnu mere fejlbarlig og sårbar.
Husk SPOILER-ramme, når du skriver om slutningen af en film. ;-)
Jo.