Gravatar

#9211 Skeloboy 14 år siden

#9210 - hehe, du får da aldrig set en iransk film alligevel? :)
Gravatar

#9212 Batsy 14 år siden

9211# tænkte lidt "doh fail, vidste ikke den var iransk" :(

Damn you skeloboy for blowing it all up! *snøft*
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#9213 mr gaijin 14 år siden

A Single Man (2009)

Smuk, livsbekræftende film om en dag i livet hos en mand, der har opgivet al håb og ønsker at forsvinde fra verden. Colin Firth er perfekt i rollen som den indesluttede, tørre britiske professor på et californisk universitet. Han holder masken op på universitetet og stort set alle steder, men derhjemme har han et harmonisk og varmt kærlighedsforhold til en lidt yngre mand (Matthew Goode). Elskeren dør dog i et trafikulykke, og med et er lyset i professorens liv slukket.

Filmen er instrueret af Gucci-modedesigneren Tom Ford, hvis visuelle flair for detaljer for tidsperioden (filmen foregår i starten af 60erne) giver billederne tekstur og fylde i hvert et sekund. Ford leger med at dræne farverne og skrue op for dem afhængigt af professorens humør og håb. Men de bedste billeder er ganske enkelt af Firths stenmaske af et ansigt, der altid antyder oceaner af menneskelighed, passion og kærlighed få milimeter under huden. Det er absolut en af de mest rørende og overraskende film fra sin årgang.

9/10
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#9214 wimmie 14 år siden

#9210+11

Haha, "spoiler-feberen" spreder sig til alle tråde nu :p
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#9215 Muldgraver 14 år siden

Trzecia czesc nocy (Third Part of the Night)

Sikke dog en fantastisk langt ude film, som for mit vedkommende kræver mindst flere gensyn. Både fordi det var en god film, men især fordi den var svær for mig at holde styr på, sådan fortællemæssigt, hvad som foregik hvornår, og jeg har derfor lidt vanskeligt ved at komme ind i de forskellige lags betydninger. Men grundlæggende en film som undersøger et apokalyptisk aspekt ved tilværelsen, afsindigheden.

Fantastisk brug af "musik" til at understrege dommedagsstemningen.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#9216 misuma 14 år siden

Frozen River - Socialrealistisk drama som suger dig ind fra første sekund.

Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#9217 Skeloboy 14 år siden

#9216 - helt suveræn film!
Gravatar

#9218 Slettet Bruger [4112912599] 14 år siden

Jeg gav mig til at se "The Next Three Days," for et par timer siden. En middelmådig film, som havde vise aspekter der var svære for mig at acceptere. Se med i morgen for en anmeldelse af filmen.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#9219 evermind 14 år siden

Batsy (9178) skrev:
9177# Jeg sked i sku i busken af skræk

Mind mig om at styre langt uden om den busk! ;)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#9220 Lord Beef Jerky 14 år siden

evermind (9219) skrev:
Mind mig om at styre langt uden om den busk! ;)

Du skal huske at styre langt uden om den busk Batsy har skidt i.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: