Gravatar

#9291 Collateral 14 år siden

#9287: Jeg kunne nu meget godt lide karakteren og udførslen. Synes det tog serien i en (endnu) mørkere retning hvilket klædte den. Er imidlertid enig i at sæson 4 var stærkere. Vil dog nok placere sæson 3 under sæson 2 i min vurdering.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#9292 elwood 14 år siden

Det heller ikke retningen som sådan jeg ikke brydes om, man måden som hun spiller den på, som går mig på, men ja det jo forskelligt fra person til person.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#9293 Collateral 14 år siden

#9292: Det var det jeg prøvede at henvise til "udførslen". Jeg synes hun spiller rollen fremragende, men det er, som du siger, naturligvis en smagssag.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#9294 elwood 14 år siden

Ahh ok, og ja det er det 8-)

John Lithgow derimod uhada han er eddermadme i sit ES 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#9295 Collateral 14 år siden

#9294: Ja der er der ikke så meget at være uenig i herfra. Han er meget dygtig i 4. sæson, og scenerne mellem ham og
Dexter slå gnister på mange planer. Ved ikke om det er en spoiler at de lærer hinanden at kende i serien.
Gravatar

#9296 McPeter 14 år siden

#9270 - ved ikke om jeg er helt oppe på 6/6, men jeg synes bestemt også at SW:RotS er en af de bedste SW film. Synes den fungerer rigtigt godt og kan godt lide at den bliver så dyster. Og enig - musikken er fremragende!
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#9297 Batsy 14 år siden

9289,Årh de må græde så meget de vil 8D
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#9298 MMB 14 år siden

North By Northwest
Selvom jeg på nuværende tidspunkt ikke har set mange Hitchcock film, faktisk er North By Northwest kun min anden, så kan jeg alligevel let konkludere, at Hitchcocks indflydelse på filmkunsten, som den ses i dag, har været enorm. Efter at have set Vertigo, som jeg fandt fantastisk, var mine forventninger da også høje til denne film, som har æren af at pryde IMDb's 39. plads.

Jeg vil til at starte med rose hele produktionen som helhed, for hold kæft hvor ser filmen godt ud på Blu-ray. For selvom det naturligvis ikke er alle ting, som ser lige overbevisende ud, når man kigger på filmen med nutidens øjne, så kan man ikke komme uden om, at den rent visuelt er fantastisk.

Selve historien er i sig selv super spændende at følge: En mand bliver forvekslet med en agent og bliver derfor kidnappet af "the bad guys". Lad mig starte med at sige, at disse onde håndlangere desværre ikke helt fremstår så onde, som man måske kunne ønske sig. Jeg kan ikke helt gennemskue, om det er meningen eller ej, men under alle omstændigheder synes jeg ikke truslen fra netop disse to håndlangere på noget tidspunkt bliver alvorlig. Det samme kan heldigvis ikke siges om topskurkene Vandamm og især Leonard, hvis ansigt nærmest er med til at definere begrebet ondskab. Nå, anyway - tilbage til historien. Vores hovedperson Roger Thornhill, som bliver spillet af en velspillende Cary Grant, bliver kastet ud på lidt af et eventyr, efter han anklages for
et mord, som han ikke har begået, og derefter følger flugten fra både politiet og vores skurke.

Undervejs møder vores hovedperson også den smukke Eva Kendall, der sammen gør det fremragende. Det er ikke, fordi deres sammenspil når op i kategorien verdensklasse, men betagende er det da. I løbet af filmen bliver vi præsenteret for nogle scener, som må kategoriseres som fantatiske. Heriblandt kan scenen på markerne, scenen på auktion, der er ret så sjov og derudover også selve finalen, som når nærmest episke dimensioner.

Der er ingen tvivl om, at denne film til tider går op og rammer mesterværk kategorien. Når jeg så alligevel ikke vælger at give denne film topkarakter så skyldes det, at jeg ikke mener, filmen indeholder samme magi som Vertigo havde. Til tider går der en anelse tomgang i den bl.a. i toget, hvor der efter min mening bruges lidt for meget tid. Derudover bliver jeg heller aldrig grebet af filmen i en sådan grad,
at jeg er bange for Grants overlevelse. Jeg føler, det er en fejl, at vi allerede forholdsvist tidligt finder ud af, at denne anden person, som Roger forveksles med, er en opdigtet person af politiet. Det eliminerer desværre lidt den ene trussel, da vores frygt for politiet derefter ikke rigtig er til stede herefter.

Når det så er sagt, er der ikke nogen tvivl om, at dette generelt er en fantastisk film, som man bestemt bør se. Et mesterværk mener jeg dog ikke, det er.

8/10
Gravatar

#9299 ota123 14 år siden

Et mesterværk mener jeg dog ikke, det er.

Det er da klart, den er jo ikke instrueret af Scorsese?
Gravatar

#9300 Batsy 14 år siden

9299# Er sikker på Foeller mener, at der er andre mesterværker som IKKE er instrueret af Martin.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Skriv ny kommentar: