Jeg så faktisk "Fanboys" med tre veninder (yees, I am the pimp) og alle tre morede sig rigtigt godt, selvom de bestemt ikke er inde i Star Wars-universet. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Min kæreste kedede sig fælt og faldt faktisk i søvn, hvilket jeg egentligt godt forstår, for en ikke decideret fan af Star Wars, vil have svært ved at se det sjove i alle de små referencer og små oplysninger om universet, som én der rent faktisk ved hvad de snakker om.
Hvad tror du så, at hun siger til at have et gennemsigtigt spise-/sofabord komplet med udstillet Millenium Falcon? :P
Jeg valgte lige at tage et hurtigt kig på genindspilningen af Hanekes film fra 1997 af samme navn. Historien er fuldstændig den samme, scenerne er de samme. Den eneste forskel er skuespillerne, at den er på engelsk, og så at hjemmet naturligt nok er lidt mere moderne end den originale. F.eks med mobiltelefon etc. Formålet med filmen har ene og alene været at nå ud til et bredere publikum i USA. Den første var allerede tiltænkt det amerikanske publikum, deraf den amerikanske titel, men blev ikke set af ret mange og derfor genindspilningen.
Det er naturligvis svært at vurdere den lige efter man har set originalen og jeg tror at den vil tilfredsstille folk der ikke har set den originale, da dette slet ikke er nogen dårlig film (historien er trods alt den samme). Det største problem for mig er dog skuespillet. Naomi Watts og Tim Roth gør det sådan set ganske fint. Naomi Watts er lidt pænere end Susanne Lothar og kan måske for nogle være lidt svær at acceptere som husmoder, men gør det fint. Problemet er Michael Pitt og Brady Corbet. De er nogenlunde af samme statur, hvilket allerede der er problematisk, da de i originalen er en tynd og tyk. I denne er Brady Corbet ikke engang decideret tyk og Michael Pitt er ikke mager. Skuespillet er også meget fladt, det virker som om at Michael Pitt sidder og læser op af manuskriptet og hans samspil med tilskueren fungerer ikke nær så godt som i originalen, der er for meget distance og det virker mere som om han taler til kameramanden end til os. Birollerne som naboerne er også lidt mere stive i det. I denne film fik jeg det klare indtryk at de to unge fyre allerede havde været ovre ved deres naboer og tortureret og slået de fleste af dem ihjel, simpelthen fordi deres nabo, som præsenterer dem som søn af en af hans forretningsforbindelser, insinuerer dette via hans skuespil. I originalen var det langt mere tvetydigt. Derudover er filmen dog ganske god og for folk som ikke har set den originale, vil det ikke være noget problem. Men tag og se originalen alligevel, den er bedre og Arno Fritsch er spiller eminent.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
[url= Games comparison: eggs scene[/url] & [url= Games 1997 v. 2007[/url] (trailersammenligning)
Som det fremgår af den første video, er der faktisk forskelle på de to udgaver, hvad f.eks. tempo og fokus angår. Det skulle endda blive mere markant senere i filmen. Jeg har ikke set originalen, siden den gik i biografen, men dengang gjorde den større indtryk på mig, end genindspilningen gjorde 10-11 år senere.
#1859 Det er rigtigt, hvilken igen for det meste falder tilbage på skuespillet. Man kan også se at skuespillet er mere livligt i den første, hvor det er langt mere stift i genindspilningen og tonen er også en anelse anerledes.
Derudover vil jeg nu ikke sige at der er væsentligt forskellige. Farverne er lidt lysere og der er små detaljer, men i det store hele er alt andet mere eller mindre ens.
En helt anden ting er at traileren til genindspilningen, viser alt for meget af handlingen.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
#1851 filmz-Utyske 15 år siden
Jeg så faktisk "Fanboys" med tre veninder (yees, I am the pimp) og alle tre morede sig rigtigt godt, selvom de bestemt ikke er inde i Star Wars-universet. :)
#1852 elwood 15 år siden
Så bare vent til Blues Brothers 2000, her kan du tale om unødigt overdrevet biljagt, det var som om de tænkte, vi SKAL altså bare overgå 1'eren.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#1853 Highland Park 15 år siden
Hvad tror du så, at hun siger til at have et gennemsigtigt spise-/sofabord komplet med udstillet Millenium Falcon? :P
#1854 Bony 15 år siden
#1855 Highland Park 15 år siden
#1856 Bony 15 år siden
#1852 - Hmm, ja. Jeg har hørt meget blandet om efterfølgeren. Er den i samme liga som den første, eller rammer en så sen efternøler helt ved siden af?
#1855 - Haha, jeg tror bare, at jeg skal være glad for, at hun ikke har en bruger herinde. ;)
#1857 elwood 15 år siden
Altså jeg vil sige den skal ses uanset hvad, det er en skuffelse, især introductionen af en ung blues knægt finder jeg hel malplaceret i filmen.
Intro'en er meget munter da det er en åbenlys hilsen til 1'eren 8-)
Men nej det er sku en skuffelse, men se den bør du nu aligevel gøre, kan være du har andet synspunkt på den.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#1858 filmz-jonasgr 15 år siden
Jeg valgte lige at tage et hurtigt kig på genindspilningen af Hanekes film fra 1997 af samme navn. Historien er fuldstændig den samme, scenerne er de samme. Den eneste forskel er skuespillerne, at den er på engelsk, og så at hjemmet naturligt nok er lidt mere moderne end den originale. F.eks med mobiltelefon etc.
Formålet med filmen har ene og alene været at nå ud til et bredere publikum i USA. Den første var allerede tiltænkt det amerikanske publikum, deraf den amerikanske titel, men blev ikke set af ret mange og derfor genindspilningen.
Det er naturligvis svært at vurdere den lige efter man har set originalen og jeg tror at den vil tilfredsstille folk der ikke har set den originale, da dette slet ikke er nogen dårlig film (historien er trods alt den samme). Det største problem for mig er dog skuespillet. Naomi Watts og Tim Roth gør det sådan set ganske fint. Naomi Watts er lidt pænere end Susanne Lothar og kan måske for nogle være lidt svær at acceptere som husmoder, men gør det fint. Problemet er Michael Pitt og Brady Corbet. De er nogenlunde af samme statur, hvilket allerede der er problematisk, da de i originalen er en tynd og tyk. I denne er Brady Corbet ikke engang decideret tyk og Michael Pitt er ikke mager. Skuespillet er også meget fladt, det virker som om at Michael Pitt sidder og læser op af manuskriptet og hans samspil med tilskueren fungerer ikke nær så godt som i originalen, der er for meget distance og det virker mere som om han taler til kameramanden end til os. Birollerne som naboerne er også lidt mere stive i det. I denne film fik jeg det klare indtryk at de to unge fyre allerede havde været ovre ved deres naboer og tortureret og slået de fleste af dem ihjel, simpelthen fordi deres nabo, som præsenterer dem som søn af en af hans forretningsforbindelser, insinuerer dette via hans skuespil. I originalen var det langt mere tvetydigt. Derudover er filmen dog ganske god og for folk som ikke har set den originale, vil det ikke være noget problem. Men tag og se originalen alligevel, den er bedre og Arno Fritsch er spiller eminent.
'Cause I'm evil"
#1859 Highland Park 15 år siden
&
[url= Games 1997 v. 2007[/url]
(trailersammenligning)
Som det fremgår af den første video, er der faktisk forskelle på de to udgaver, hvad f.eks. tempo og fokus angår. Det skulle endda blive mere markant senere i filmen.
Jeg har ikke set originalen, siden den gik i biografen, men dengang gjorde den større indtryk på mig, end genindspilningen gjorde 10-11 år senere.
#1860 filmz-jonasgr 15 år siden
Derudover vil jeg nu ikke sige at der er væsentligt forskellige. Farverne er lidt lysere og der er små detaljer, men i det store hele er alt andet mere eller mindre ens.
En helt anden ting er at traileren til genindspilningen, viser alt for meget af handlingen.
'Cause I'm evil"