Gravatar

#9301 MMB 14 år siden

Er det et forsøg på en joke?
Gravatar

#9302 Batsy 14 år siden

9301# Os hvad jeg tænkte!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#9303 MMB 14 år siden

Batsy (9302) skrev:
9301# Os hvad jeg tænkte!

Det er i hvert fald en ret dum kommentar. :)

Du er velkommen til at kritisere min anmeldelse, men forhold dig i det mindste til den. :)
Gravatar

#9304 Batsy 14 år siden

9303# True dat, my good sir :)
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#9305 IK 14 år siden

Foeller (9298) skrev:
North By Northwest

Jeg er meget enig i dine kritikpunkter af filmen, dog vil jeg give den 4/6 eller 7/10. 8/10 synes jeg er for høj en karakter, og synes også at din bedømmelse hælder mere til en 7'er.
Gravatar

#9306 MMB 14 år siden

Jeg tror også, jeg er tættere på 7/10 end 9/10, men jeg valgte at fokusere med på de negative ting i filmen frem for de positive, da de positive ting i mange tilfælde giver sig selv. :)
Gravatar

#9307 IK 14 år siden

Fair nok :) Jeg har faktisk endnu ikke set den på BD, men på dvd ser den også fandens godt ud. Den og Singing In The Rain er muligvis de flotteste dvd udgivelser af film fra 50'erne.
Gravatar

#9308 rockysds 14 år siden

Mht. skurkene i "North by Northwest" er jeg ret overbevist om, at det er et meget bevidst at splitte skurken/skurkene i 3 dele. Ellers er det bare med at se mere tidlig Hitchcock, da "North by Northwest" på mange måde er et "summa-værk" og et ret blændende af slagsen, omend ja, "Vertigo" er bedre.

Vil i øvrigt lige anbefale David Cairns' ord om sagen, som er en del af hans formidable "Hitchcock-år", hvor han dækker samtlige Hitchcockfilm (inklusiv en morsom drømmeanmeldelse af den af Hitchcocks stumfilm, der er gået tabt) Hele året er en fornøjelse at læse igennem, når man har set en ordentlig sjat af filmene.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#9309 MMB 14 år siden

Skrev lige forkert. Nu skulle mit indlæg give bedre mening. :)
Gravatar

#9310 MMB 14 år siden

Jeg synes også, det virkede ret mærkeligt med skurkene. Tak for linket også. ;)

Skriv ny kommentar: