Gravatar

#9321 BN 14 år siden

Foeller (9320) skrev:
BN (9319) skrev:
Foeller (9318) skrev:

Men det der sker jo EFTER, at han er blevet drukket stiv?!

Sorry, men jeg er ikke klar over, hvad du sigter til? Hvad er det, du mener der sker EFTER, at han er blevet drukket stiv?

Elevatorscenen, hvor moderen stiller spørgsmålet, sker jo først efter, han er blevet drukket stiv? På det tidspunkt er han nemlig tilbage på hotellet for at undersøge, hvem denne anden mand er.

Nåh, nu forstår jeg. Men #9311 var ikke tænkt som en KRONOLOGISK gengivelse af de scener, der vedrører de to håndlangere. Og i #9317 skrev jeg ud fra en fejlagtig opfattelse af, at du stadig mente, at de to håndlangere skulle fremstå som farlige lige fra første færd. Men du sigtede altså udelukkende til elevatorscenen. Min fejl. ... Jeg mener dog heller ikke, at de på dette sene tidspunkt skal opfattes som specielt farlige, netop fordi scenen er komisk, og fordi de selv forsøger at spille uskyldige ved at grine åndssvagt og ret anstrengt, hvilket gør scenen endnu mere komisk ... ihvertfald efter min mening. Deres medvirken til
iscenesættelsen af Grants trafikulykke gør dem naturligvis farlige, og det samme gør deres første kidnapning af ham, hvor de truer ham med en pistol.
... Men jeg føler ikke på nogen måde, at Hitchcock har forsøgt at gøre deres tilstedeværelse enormt faretruende - den rolle eller funktion i historien har han overladt til James Mason og Martin Landau.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#9322 wimmie 14 år siden

Ang. North by Northwest; jeg så den for første gang for 7-8 måneder siden tror jeg, og har det den 2 gange efterfølgende - hver gang har den vundet lidt ved gensyn. Jeg synes det er én af Hitchcocks mest gennemførte film, hvad personer, stil, handling og spænding angår.
Den gik fra at være en ganske god og effektiv Hitchcock-film til at være blandt hans allerbedste (af dem jeg har set).

1. syn: 7-8/10
Nu: 9/10
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#9323 MMB 14 år siden

Tak for uddybningen. ;)

Det kan være, jeg bliver positivt overrasket, når jeg genser den så. :)
Gravatar

#9324 Skeloboy 14 år siden

Bleeder, 1999
Var bedre end jeg huskede den...og huskede den som ret så god...Refn is da man!

9/10
Gravatar

#9325 Skeloboy 14 år siden

The Black Pirate, 1926
Et ganske imponerende udstykke og en fornøjelige historie. Det er vasekægte swashbuckling-spas med en af stumfilmens absolut største stjerner - hvis ikke den største.

Historien er ret simpel: en mand(Fairbanks) er den eneste overlever efter en piratkapring. Han slutter sig til en gruppe pirater, hvor han i en herlig scene viser sin overlegenhed ved at kapre et skib selv. Men der er en kvinde på det skib, og hvem er den sorte pirat?

Det er et dejligt, lille underholdende eventyr. Sådan som det skal være...uforpligtende swashbuckling

7/10
Gravatar

#9326 Hr. Nielsen 14 år siden

#9322 Den vinder nemlig for rigtig mange ved gensyn.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#9327 rockysds 14 år siden

#9325 Ret enig. Fairbanks' kapring er klart filmens bedste scene fulgt af de få undervandssekvenser mod slutningen. Smuk tofarvet Technicolor. Håber Kino kan få udsendt de andre film i deres Fairbanks-box på blu-ray, især "The Thief of Bagdad" som jo er en Raoul Walsh-film.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#9328 Skeloboy 14 år siden

#9327 - har også Thief of Bagdad og The Iron Mask(har ikke fået dem set endnu), men alle tre film er udgivet af Elstree Hill, som ikke gør så meget ud af restaurering(hvis noget overhovedet). Men The Iron Mask er 1952-udgaven, desværre

Men boksen kostede også kun 55 kr
Gravatar

#9329 Skeloboy 14 år siden

Boys Town, 1938
En feel-good film af den gamle type, der især er værd at se for Spencer Tracy og Mickey Rooney. Det er en fin historie med et godt budskab, men den skal ikke nødvendigvis ses, fordi det er en klassiker. Se den for Tracy og Rooney (og fordi gamle film bare er bedre ;)

7/10
Gravatar

#9330 Bruce 14 år siden

Skeloboy (9329) skrev:
...og fordi gamle film bare er bedre

Dobbeltkonfekt!
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos

Skriv ny kommentar: