IK og Babo Rises: I ved vel hvilke film, I vil give 9 og 10/10? Det er jo så de eneste, I skal kigge på.
Den måde jeg rangerede dem indbyrdes på, var ved at give dem karakter igen...og dem jeg så nogenlunde ville give den samme karakter, stillede jeg op for i hinanden. "Er den her bedre end den?" og da jeg så kunne sige nej, så havde jeg jo placeringen :)
Desuden er placeringen jo også meget humørbestemt, så det er ikke så vigtigt igen. Der er toppen, så er der tæt på toppen, alle de andre, og dem der lige kommer med :)
Pirates of the Caribbean: On stranger tides i IMAX 3D. Absolut en uinteressant og forglemmelig film, jeg ikke har i sinde at bruge mere tid på igen, udover en anmeldelse til bloggen.
"My first girlfriend turned into the moon." "That's rough, buddy."
Jeg var pjattet med "Shaun of the Dead". Om muligt synes jeg endnu bedre om "Scott Pilgrim vs. the World", og nu har jeg så også set Edgar Wrights "Hot Fuzz". Det falder mig svært at beskrive hvor fed jeg finder denne film. Klipningen, humoren og actionen er brilliant. Hvor "Shaun of the Dead" var fed fordi den både var en effektiv zombiefilm, og en virkelig morsom film. Er denne ligeledes virkelig morsom, og en virkelig effektiv actionfilm. Sidstnævnte hovedsageligt fordi den meget bevidst får gjort grin med de fleste af actiongenrens konventioner.
Virkelig, virkelig underholdende og stærkt overraskende film. Gang på gang havde jeg trang til at udbryde: "WHAT THE FUCK?" Og det tror jeg måske er den mest beskrivende sætning for visse af denne films pludselig udfald. Det er dog udelukkende positivt ment, for fortællemæssigt er filmen stramt opbygget og fungerer fremragende. Det er selve indholdet der til tider er så sært at man undre sig over det hoved hvori disse ideer er opstået. Jeg var absolut og aldeles pjattet med denne film.
Er helt og aldeles enig - jeg elsker Hot Fuzz omtrent lige så meget som jeg elsker Shaun of the Dead :D Jeg kan kun råde dig til at se den igen; der er så mange fede detaljer i den film at lægge mærke til anden gang. Hvad ville du give den hvis den skulle have en karakter?
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
#9463: Eftersom jeg gav "Scott Pilgrim vs. The World" 6/6 da jeg anmeldte den til BDlive.dk, er jeg nok næsten nødt til op på samme karakter til "Hot Fuzz", som havde endnu mere af det jeg elskede ved Pilgrim. Dialogen, karaktererne og i særdeleshed klipningen. 6/6
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Slut opgøret i Hot Fuzz er episk, og da man finder ud af hemmeligheden i byen er det så genialt og sindsygt fundet på at man ikke kan lade være med og grine.
Man får let lidt vibes fra Barnaby og andre af de her hyggelige Politi/detektiv serier.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
En af 1980'ernes uretfærdigt oversete og glemte film. Der er tale om en gyserkomedie i samme lette og morsomme stil som 'Fright Night'. William Katt (der typemæssigt minder lidt om en ung Robert Redford) har den altdominerende hovedrolle og leverer en pragtfuld præstation der oser af (ironisk) humor og overskud. Han spiller en gyserforfatter ved navn Roger Cobb, hvis søn for noget tid siden er forsvundet under et besøg i Rogers tantes hus. Rogers forsøg på at finde sin søn har ødelagt hans ægteskab og karriere. Da tanten dør, flytter Roger ind i huset, og så begynder der at ske mystiske og makabre ting. Det er som om huset ikke kan lide ham.
Det er en stilsikker og enormt morsom og veloplagt komedie, og den er lidt af et one man-show, hvilket betyder, at det i høj grad er op til William Katt at bære filmen. Det gør han til gengæld med så stor personlighed, charme og sikkerhed, at det virkelig undrer mig, at filmen ikke gjorde ham til stjerne.
Filmen har en fed stemning, og den er til tider spændende, omend aldrig virkelig uhyggelig - men det er nu heller ikke meningen. Den er fyldt med grotesk humor, absurde situationer og meget fantasifulde scener, hvor hvert hjørne og hver krog i huset synes at kunne rumme skjulte farer.
Hvis du ikke har set den, er du gået glip af en perle af en gyserkomedie.
Haha, ja, den kan jeg godt huske fra min barndom :)...det er stadig en del scener, jeg kan huske fra den, selvom det måske er 20 år siden, jeg har set den...
@BN - Jeg er helt enig, en super underholdende film! Jeg har House 1-4 på dvd, men det er efterhånden alt for længe siden jeg har set dem.
Jeg mindes at have set 2'eren, som jeg fandt meget langt under 1'erens niveau. De sidste to har jeg kun læst om, hvilket ikke har givet mig lyst til at se dem (heller ikke 4'eren, selvom William Katt her er med igen).
Jeg elsker 1'eren, som jeg synes er nok i sig selv. En herlig film. :-)
#9461 Skeloboy 14 år siden
Den måde jeg rangerede dem indbyrdes på, var ved at give dem karakter igen...og dem jeg så nogenlunde ville give den samme karakter, stillede jeg op for i hinanden. "Er den her bedre end den?" og da jeg så kunne sige nej, så havde jeg jo placeringen :)
Desuden er placeringen jo også meget humørbestemt, så det er ikke så vigtigt igen. Der er toppen, så er der tæt på toppen, alle de andre, og dem der lige kommer med :)
#9462 Neranders 14 år siden
"That's rough, buddy."
#9463 wimmie 14 år siden
Er helt og aldeles enig - jeg elsker Hot Fuzz omtrent lige så meget som jeg elsker Shaun of the Dead :D
Jeg kan kun råde dig til at se den igen; der er så mange fede detaljer i den film at lægge mærke til anden gang.
Hvad ville du give den hvis den skulle have en karakter?
#9464 Collateral 14 år siden
#9465 Chili bom bom 14 år siden
Tree of Life: 5/6
#9466 elwood 14 år siden
Man får let lidt vibes fra Barnaby og andre af de her hyggelige Politi/detektiv serier.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#9467 BN 14 år siden
En af 1980'ernes uretfærdigt oversete og glemte film. Der er tale om en gyserkomedie i samme lette og morsomme stil som 'Fright Night'. William Katt (der typemæssigt minder lidt om en ung Robert Redford) har den altdominerende hovedrolle og leverer en pragtfuld præstation der oser af (ironisk) humor og overskud. Han spiller en gyserforfatter ved navn Roger Cobb, hvis søn for noget tid siden er forsvundet under et besøg i Rogers tantes hus. Rogers forsøg på at finde sin søn har ødelagt hans ægteskab og karriere. Da tanten dør, flytter Roger ind i huset, og så begynder der at ske mystiske og makabre ting. Det er som om huset ikke kan lide ham.
Det er en stilsikker og enormt morsom og veloplagt komedie, og den er lidt af et one man-show, hvilket betyder, at det i høj grad er op til William Katt at bære filmen. Det gør han til gengæld med så stor personlighed, charme og sikkerhed, at det virkelig undrer mig, at filmen ikke gjorde ham til stjerne.
Filmen har en fed stemning, og den er til tider spændende, omend aldrig virkelig uhyggelig - men det er nu heller ikke meningen. Den er fyldt med grotesk humor, absurde situationer og meget fantasifulde scener, hvor hvert hjørne og hver krog i huset synes at kunne rumme skjulte farer.
Hvis du ikke har set den, er du gået glip af en perle af en gyserkomedie.
5/6
#9468 Skeloboy 14 år siden
#9469 dyg 14 år siden
#9470 BN 14 år siden
Jeg mindes at have set 2'eren, som jeg fandt meget langt under 1'erens niveau. De sidste to har jeg kun læst om, hvilket ikke har givet mig lyst til at se dem (heller ikke 4'eren, selvom William Katt her er med igen).
Jeg elsker 1'eren, som jeg synes er nok i sig selv. En herlig film. :-)