#9471 Jeg havde helt overset, du havde skrevet om "Paris, Texas", selvom jeg så du havde tilføjet den på facebook. Jeg er selvfølgelig meget enig. Fantastisk film - hvor ikke mindst slutningen er totalt uforglemmelig.
Jeg kender faktisk ikke Wenders så godt, som jeg egentlig burde. "Buena Vista Social Club" og "The American Friend" er dog i hvert fald værd at opsøge. Jeg er også ret vild med hans "Tokyo-Ga" dokumentar, men den er nok sjovest at se, hvis man har set en eller to Ozu-film først. Du kan jo passende lige snuppe "Tokyo Story" og "Late Spring" først. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Enig i at Wenders tidlige road movies, Alice in the Cities og Kings of the Road er hans bedste udover Paris, Texas og Wings of Desire. "Min amerikanske ven" har åbenlyse kvaliteter og mange sjove elementer, men er alligevel absurd dårlig.
Enig i at Wenders tidlige road movies, Alice in the Cities og Kings of the Road er hans bedste udover Paris, Texas og Wings of Desire. "Min amerikanske ven" har åbenlyse kvaliteter og mange sjove elementer, men er alligevel absurd dårlig.
Det er lige akkurat de fire, du nævner, som jeg finder gensynsglæde ved. Resten er lidt... vage.
#9471 Kruse 14 år siden
#9472 Benway 14 år siden
Jeg kender faktisk ikke Wenders så godt, som jeg egentlig burde. "Buena Vista Social Club" og "The American Friend" er dog i hvert fald værd at opsøge. Jeg er også ret vild med hans "Tokyo-Ga" dokumentar, men den er nok sjovest at se, hvis man har set en eller to Ozu-film først. Du kan jo passende lige snuppe "Tokyo Story" og "Late Spring" først. :)
#9473 JannikAnd 14 år siden
Du skal se "Alice in the Cities" og "Kings of the Road".
#9474 Highland Park 14 år siden
#9475 Kruse 14 år siden
Den har jeg set, og jeg nævnede den kort i min "Paris, Texas"-anmeldelse :)
#9476 Antlion 14 år siden
Hvor? Det er Wenders absolut bedste film.
EDIT: Den er af finde på den forrige side selvfølgelig. :)
#9477 Fellaheen 14 år siden
#9478 JannikAnd 14 år siden
#9479 Steffan Rasmussen 14 år siden
Har set Land of Plenty ... ville ønske jeg ikke havde.
#9480 JannikAnd 14 år siden