Gravatar

#9501 BN 14 år siden

#9500:

I see. ;-) ... Men ham her (fra 'House') er ihvertfald mere talende og mere intelligent (relativt set) end de zombier man som oftest ser.

Og jeg må jo indrømme, at det er komedie/parodi-elementet, filmen vinder sine mange points på hos mig. Den er vildt underholdende og selvironisk.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#9502 evermind 14 år siden

#9501 Det er rigtigt, det bestemt er ikke altid, zombierne er lige kompetente. :) Der er dog markante eksempler på det i bl.a. klassikeren Return of the Living Dead (1985), hvorfra det velkendte udbrud "braainnss!" stammer. Her er zombierne nogle ret snedige individer, der f.eks. ligger på lur og kaster sig over de politi- og ambulancefolk, som forsøger at komme de nødstedte til hjælp. Som prikken over i'et, bruger zombierne efterfølgende kaldeanlæggene til at flere politibiler og ambulancer ud til stedet, så de kan holde ædegildet i gang og formere sig uhæmmet. Ret vildt og utroligt underholdende. :D

Det kan være, du vil kunne lide den også. *nudge nudge* ;)

(Og langsomt, men sikkert, vindes Anakin over til den mørke side ...)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#9503 BN 14 år siden

#9502:

hehe
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#9504 Skeloboy 14 år siden

Melancholia, 2011
Der findes mange film, der handler om Jordens nært forstående undergang. Men ingen viser det på en så fantastisk som Lars Von Trier.

Prologen er ligesom i Antichrist: utroligt smukke billeder i slow motion med noget fantastisk musik til. Derefter kommer første del, hvor man følger Justine(Kirsten Dunst), der skal giftes. Charlotte Gainsbourgh er søsteren, Claire, Kiefter Sutherland er svogeren, John Hurt faderen, Stellan Skarsgaard forloveren, Udo Kier bryllupsplanlæggeren og Jesper Christensen tjeneren. Og alle gør det fra godt til suveræn godt. Lars Von Trier får igen ekstremt meget ud af sine skuespillere.

Men det viser sig hurtigt, at brylluppet ikke går som planlagt, og at Justine ikke er helt rask. Så begynder 2. del, og Jordens undergang folder sig stille ud. Og det er helt suverænt lavet.

Brylluppet tager for lang tid, og stritter i lidt for mange retninger, og det bliver nok grunden til, at den ikke får en karakter højere...og igen, præcis som ved Antichrist, var der inen der sagde et ord efter filmen var færdig...

8/10
Gravatar

#9505 Bruce 14 år siden

Skeloboy (9504) skrev:
... var der inen der sagde et ord efter filmen var færdig...

Det skal man passe på med at fortolke. Jeg var også stum efter at have set Gamer! :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#9506 Skeloboy 14 år siden

#9505 - hehe. Uanset om de kunne lide den elelr ej, fortolker jeg det som en slags WTF!?!-stilhed :), selvom den ikke er så sindssyg som Antichrist...langt fra, egentlig
Gravatar

#9507 Nicki52 14 år siden

American Pie presents the Book of Love
Okay, det er så den syvende American Pie film, og de prøver lidt som etteren. At det ikke er en Stifler der har hovedrollen, men en nørdede dreng, der ikke gider være jomfru mere. De prøver at skabe en ordentlig handling i filmen, men filmen blev bare kedelig. Filmen var virkelig tåkrummende, alle de ulækre ting der skete. Den begyndte først at blive helt seværdig da de fandt The Book of Love. Så kom Eugene Levy med bagefter som Noah Levenstein. Der blev filmen god. Et stort cadeau til de prøvede, men der er alt for mange dumme blondiner med plastikpatter. OG Stifler blev alt for latterlig i filmen.
Den for 2/6 aka 2/10. Den prøvede virkelig på at blive god, men den blev bare kedelig. Band Camp, The Naked Mile og Beta House var bedre.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#9508 Collateral 14 år siden

#9506:
Slutningen er mere definitiv end "Antichrists" var, og den allersidste scenes styrke og emotionelle vægt. tror jeg er medvirkende til at folk har været stille. Var de også efter den fremvisning jeg var til. Næsten alle i hvert fald.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#9509 Sweetiebellefan 14 år siden

Hereafter

En fransk dame overlever med nød og næppe tsunamien i 2004, og en dreng mister sin bror i en ulykke.

Langtrukken, men flot drama af Clint Eastwood.

8/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#9510 Collateral 14 år siden

"From Russia With Love"

Så er det Bond film nummer 2 der har stået for skud, og jeg var faktisk også meget glad for denne film. Ligesom "Dr. No" er denne film meget low-tech, men går dog et skridt op i forhold til forrige omgang, og ligner mere de nyere Bond film. Åbningssekvensen er også den første virkeligt mindeværdige af slagsen i serien, og særlig ideen med at vise teksterne på dansende kvinders kroppe er meget imponerende og velfungerende.

Jeg var dog ikke så vild med Daniela Bianchis præstation. Jeg ved ikke om det er accenten eller hvad, men meget af hendes levering virker sært akavet i mine øre. Mængden af actionen er skruet op i denne omgang, og det betyder at filmens alder viser sig en smule tydeligere end det var tilfældigt i franchisens første film. Til gengæld spiller Sean Connery stadigt fremragende, og filmen har i kraft af ham, og Robert Shaws præstationer, masser af charme.

Jeg kan ikke huske hvilken karakter jeg gav "Dr. No", men jeg tror denne film er en 4/6 - det er dog et lille firetal, da jeg til tider fandt at filmen blev en smule lang i spyttet.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone

Skriv ny kommentar: