Gravatar

#9721 Bony 14 år siden

Collateral (9720) skrev:
Men nu ikke mere udenomssnak. Denne film er super fed. Jeg sad undervejs og ærgrede mig lidt over at jeg ikke har den på min top 60, for den er fuldt ud på højde med originalen. Det er dog af helt andre årsager. Originalen var atmosfærisk og klaustrofobisk. Denne er langt mere over-the-top, men fungerer samtidig helt fantastisk pga. en tålmodig karakteropbygning, og en spændende lokation der er fyldt med den symbolik der er så vigtig for Romero.

Jeg skal lige forstå dig ret her. Hvilken original er det du hentyder til? :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#9722 Bruce 14 år siden

True Grit - BD

Udmærket genindspilning af True Grit klassikeren, som nærmest spiller "lige op" med sit forlæg. Har sine styrker og svagheder ifht. originalen, men er så absolut en god klassisk western, med masser af flotte åbne vistaer, tilsat typisk Coensk vid.

Kan ikke bedømme billed og lyd helt retfærdigt via TV synet, men billedet ser ud til at være helt perfekt.

Film: 8/10
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#9723 Bobby Singer 14 år siden

The Fast and The Furious

Har aldrig været stor kunt. Dialogen er klichefyldt og handlingen er mildest talt tynd, men det ændre ikke på, at jeg har en svaghed for de her film. Hey det er sjovt at se muskelbiler drøne afsted med flere hundrede kilometer i timen i dødbringende ræs. Hvem ville dog have troet dette? ;P

4/6

Red Eye

Fin lille psykologisk thriller af Wes Craven med en yderst velspillende og ikke mindst diabolsk Cillian Murphy, som uden besvær går fra karismatisk fremmed til skræmmende psykopat. Gid Craven tog lidt flere pauser fra hans efterhånden tyndslidte gyserfilm og lavede mere af denne slags. Denne type film er ganske rigtigt set før, men det klæder Craven at søge nye græsgange og jeg håber det er noget han vil gøre mere ofte i fremtiden.

4/6

The Walking Dead - Episode 1

Interessant start på en af nyere tids mest omtalte serie. Flot, hvis man da overhovedet kan kalde et dommedagsscenarie for flot, stemningsfuld og spændende første arkt. Jeg har hørt så meget blandet om resten af serien, at jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal forvente, men føler lidt at den kan gå begge veje lige nu. Jeg må bare vente og se hvordan det forsætter.

5/6
Idjit
Gravatar

#9724 Collateral 14 år siden

Bony (9721) skrev:
Jeg skal lige forstå dig ret her. Hvilken original er det du hentyder til? :)

"Night of the living dead"
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#9725 Thomsen 14 år siden

wimmie (9690) skrev:

Og cool at du godt kunne lide The Serpent and the Rainbow - jeg er selv ret glad for den; synes den har en (u)lækker stemning - selvom den måske tager lidt overhånd hen imod slutningen.

Fedt at ser, at den får lidt love herinde. Jeg er også vild med stemningen i den. Jeg er faktisk næsten lige ved at kunne lide de haitianske zombier bedre end de post-Romero'ske (hvis man lige ser bort fra Romeros og Fulcis film, der er mine favoritter). Men det kan godt være, at det blot skyldes, at de andre er så brugte, hvor der til gengæld er lavet alt for få film om voodoo-zombier.

Det lyder i øvrigt, som om jeg snart bør få set THE ROOM. Den er vidst mere eller mindre blevet fast inventar i Husets Biograf med minimum én månedlig forestilling. Jeg vil tro, at det nok er en film, der er sjovest at se sammen med andre?
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#9726 elwood 14 år siden

Det klart en man skal se i godt selskab, så man sammen kan grine af den, og kommentere den livligt 8-)

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#9727 Sweetiebellefan 14 år siden

The Cuckoo (Rusland)

To soldater ender hos en shaman i Finlands ødemark, men de kan ikke forstå hinanden.

En film man ikke bør undgå.

10/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#9728 Bruce 14 år siden

Limitless

Et illegalt hallocinogen (narkotikum), som muliggør at udnytte hjernens fulde potentiale, bliver en intelligent men ufokuseret mands pludselige redning, da han en dag bliver tilbudt et stk.gratis pille af sin eks svoger. I stand til at få styr på tankerne, får hans længe planlagte bog pludselig ord på papir, men piller har det jo med at stoppe med at virke, så han må tilbage til svogeren,
som desværre hurtigt efter er slået ihjel. Han finder lykkeligvis en stor pose af lykkepillerne og eventyret kan fortsætte.
Han færdiggør sin bog og begynder at koncentrere sig om at få sin kæreste igen, tjene penge og udnytte sit store intellekt til at skaffe sig sex og forretningsindsigt. Narkotika har det jo med at være vanedannende og tømmermændene er en nedbrændt hjerne og psykologisk nedsmeltning, så pilleforbruget må holdes ved lige.

Et på papiret interessant koncept, men dog desværre forsøgt udnyttet på den mest konventionelle af konventionelle måder, der giver sig udslag i en "seen it all before kind of movie", hvor hurtige, effektfulde og originale klip, skal inducere publikum med en lignende følelse af at være "on top of the world".

Men historien føles ikke særlig intelligent eller intelligent eksekveret. Flere interessante sidehistorier undervejs, igangsættes men forbliver åbne. Og først i afslutningen kommer der en sludder for en sladder, som hurtigt skal lukke nogle løse ender, men som blot er en meget tam udfasning på en ret tam Hollywood skabelon.

4/10
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#9729 lagoni 14 år siden

#9728 - enig i din Limitless-karakter. Jeg synes ca. den første halvdele var ret god, flot lavet og velspillet. Men så bliver den bare for meget. Jeg tror jeg endelig blev tabt da hovedpersonen
drikker lidt af russeren blod. Det er for langt ude og rent praktisk ville det undre mig hvis det ville virke bare lidt.
Men god ide til en film, den er bare for rodet og langt ude hen mod slutningen.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#9730 MMB 14 år siden

Hvad med skuespillet?

Skriv ny kommentar: