Gravatar

#9781 BN 14 år siden

Babo Rises (9779) skrev:
IK

Kan sagtens følge dig. Der er som sådan intet nyt under solen, men når det hele virker og jeg er godt underholdt, ja så får den en 8'er herfra. Slutningen kunne måske have været mindre forudsigelig.

Jeg er efterhånden holdt med at hænge mig i, hvordan en film slutter. Det eneste jeg forventer af en slutning, er at den hænger naturligt sammen med resten af film, og at der en pointe med den - og hvis dette kriterium er opfyldt, er det lige meget om filmen slutter "godt" eller "dårligt", lykkeligt eller ulykkeligt.

Det, der gør en slutning vellykket i mine øjne, er ikke, at den er uforudsigelig eller uventet. Næh, jeg går mere op i, om resten af filmen (FØR slutningen) er god. I tilfældet med 'The Next Three Days' blev jeg overrasket flere gange undervejs, f.eks.
da scenen med arrestationen af Crowes kone ikke blevet efterfulgt af de sædvanlige besøg i fængslet og samtaler med en forsvarsadvokat, men derimod af scener med Crowes hverdag 2 år efter; hans daglige tilværelse som ufrivillig enlig forælder.
Og jeg blev ligeledes overrasket over, at der var lagt langt større vægt på det følelsesmæssige drama og personernes psykiske deroute end på fysisk action. Og jeg havde heller ikke forventet, at volden
- herunder Crowes røveri hos de personer, der tidligere havde stjålet hans penge -
blev skildret som mere tragisk og beskidt end egentlig spændende, eller at hele tonen i filmen var så anti-heroisk, og at forholdet mellem Crowe og hans kone var så realistisk og havde så meget nerve.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#9782 Hr. Nielsen 14 år siden

Babo Rises (9779) skrev:
Slutningen kunne måske have været mindre forudsigelig.
Jeg kunne rigtigt godt lide filmen, som var en solidt drejet og fængende gammeldags spændingsfilm. Jeg fandt den ikke vildt sandsynlig, altså historien og for mig trak det ned at man havde så travlt mod slut med at få understreget at hans kone var uskyldig. Men absolut en god film....7/10 ville jeg ende på.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#9783 BN 14 år siden

Nåja, meget apropos, så har jeg vist ikke fået smidt en karakter til 'The Next Three Days' endnu:

10/10 - og en placering som nr. 89 på min Top 200.

Det her er lige min type film. Jeg har savnet en spændingsfilm som den her i årevis, ja, lige siden 'The Fugitive' og 'Heat'. Udover Bourne-trilogien har der ikke rigtigt været nogen med den jordbundne, realistiske tone og den type menneskelige drama, som jeg foretrækker når det gælder action- og spændings-genren.
Gravatar

#9784 Babo Rises 14 år siden

TN

jeg Synes der er en verden til forskelle på de to film. Intet i undtoppeble virker som det gør her. Klicheer bliver brugt anderledes her.

BN

en 10 lige frem? Ja okay ;)
Gravatar

#9785 BN 14 år siden

Babo Rises (9784) skrev:

BN

en 10 lige frem? Ja okay ;)

Ja. ;-) Nøglesætningen er:

BN (9783) skrev:
Det her er lige min type film.
Gravatar

#9786 Hr. Nielsen 14 år siden

Babo Rises (9784) skrev:
Klicheer bliver brugt anderledes her
Og jeg som troede at det hed en kliche, fordi det var en...ja kliche;)
Gravatar

#9787 Bruce 14 år siden

Sjovt nok fik jeg også et gensyn med Next Three Days igår og må gladeligt erkende, at den holder til gensynet. Meget veleksekveret og ligesom Thomas ærgrer jeg mig over det Haggi'ske islæt, at der skal skæres ud i pap til sidst. En directors cut udgave, som fjerner den scene med "politimanden på hug", ville være en perfekt afslutning på fortællingen.

Jeg var oppe og kysse 9 tallet i mit første syn og nærmest som sædvanlig, når jeg "falder ned", ender jeg nu en karakter lavere, i et stort flot 8 tal.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#9788 Babo Rises 14 år siden

TN

havde det ikke været Haggis og måske Scott, ja så fik vi en vammel kliche ;)

Bruce

det er ikke så meget fordi det skæres i pap, men fordi de i det hele taget er for ivrige efter at gøre kvinden god. Synd.
Gravatar

#9789 Hr. Nielsen 14 år siden

Babo Rises (9788) skrev:
så fik vi en vammel kliche
Nu snakkede jeg jo ikke om forskellen på filmene, det troede jeg at jeg havde understreget, men om dit argument imod den ene modsagde det du skrev her (at Days er bedre end Unstop er jeg såmænd enig i). En kliche er jo en kliche og det var dem du undsagde husker jeg;) Du gad ikke se film der var lavet 'by the book'....

At der findes klicheer man bedre kan sluge end andre, er jo rigtigt nok. Smag kan jo være forskellige.
Gravatar

#9790 Bruce 14 år siden

#9788 Det ser jeg som to sider af samme sag. Jeg forestiller mig, at der har været et testpublikum inde over, som måske har foretrukket den scene, fordi den giver absolut konklusion omkring kvindens uskyld og derfor også en gang "skåret ud i pap", fremfor at have den lille flig af "men det kunne jo også være" hængende over hovedet.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos

Skriv ny kommentar: