Gravatar

#9901 Muldgraver 14 år siden

@KeyserSöze

Du spurgte i Greenaway-tråden, hvad jeg synes om Eyes Wide Shut:

Ganske fin film om seksualitet. Kubrick får skildret Harford-parrets forskellige naturer ganske flot, demonstrationen af deres svagheder i forhold til deres idealer og billede af sig selv i forhold til disse fungerer godt. Jeg fandt Bills pludselige erkendelse af seksualitetens afkroge lidt for brat, men dette bunder måske i hans ret primitive forestillinger om kønsrollerne, og det chok Alices afsløring er for ham, og som han slet ikke forstår dybden af.

Jeg blev dog forfærdeligt skuffet over den sidste dialog, som virkede helt malplaceret i forhold til hvad vi hidtil havde fået at vide om de to hovedpersoner, en klodset afslutningsmorale.

Det var lige lidt kort, men, uden jeg ved helt hvorfor, greb filmen mig ikke så synderligt, måske manglede den nogle steder bare lidt gennemgående æstetisk signifikans og en lidt for irriterende Bill, der bare ikke fik nok kantet modspil (selvom modsætningsparrene altså var fint opstillede, manglede blot bid)? Dog synes jeg det var ret morsomt lavet, at Bills forestillinger om Alices hypotetiske utroskab var sådan et dårligt b-films-flashback-stads, ganske smagløst og "kærligheds"-roman-i-kiosken-æstetisk. De mange blå scener var også helt forrygende.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#9902 Sweetiebellefan 14 år siden

Mongol

Episk fortælling om Genghis Khan, og vi følger ham fra barn til hans ældre dage hvor han efter sit fangeskab tager gengæld.

Musikvideoen viser desværre bedste scener mens filmen er for kort, men alligevel et af sidste årtis bedre film.

8/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#9903 Bobby Singer 14 år siden

KeyserSöze (9899) skrev:
Simpelthen

Simpel opsummere hvis anmeldelsen meget godt. :)
Idjit
Gravatar

#9904 Fellaheen 14 år siden

@Muldgraver

Synes at det, der gør den værd at se er stemningen, især i starten. Møblerne er altid flyttet om når han kommer hjem, flydende kameraarbejde, gennemgående "morgentime-mystik" - det er en god skildring af en drømmevirkelighed. Det er jo også Traumnovelle. Den har sådan en kalkuleret, systematisk religiøsitet i sig ligesom 2001 og Barry Lyndon. Ikke så fuldendt som Kubrick selv mente, men meget seværdig og original synes jeg.

Ja afslutningen er ret meningsløs, mest et gimmick. Hvilke er de blå scener?
Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#9905 Sweetiebellefan 14 år siden

Big:

Tom Hanks medvirker i denne feel good komedie/eventyr/drama, hvor han som barn pludselig vågner op som voksen.

Typisk 80er film, men bedre end nogen af disse nymoderne komedier.

7/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#9906 Collateral 14 år siden

Jeg har set en masse gyser (og diverse) film med min søster, som jeg lige må lave en oversigt over en af dagene.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#9907 Bony 14 år siden

Man får sgu' helt lyst til at gense Eyes Wide Shut. :-)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#9908 TheEnd 14 år siden

what?! Narniabæver giver en film under 8? fuck den må være dårlig!
A bottle! Don't bother.
Gravatar

#9909 chronaden 14 år siden

Husk, den er ikke animeret!
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#9910 Sweetiebellefan 14 år siden

Næ, så dårlig er filmen ikke.

Jeg har set værre komedier.

Skriv ny kommentar: