Gravatar

#121 elwood 17 år siden

Så fik jeg lige sendt min ven hjem igen

Vi havde film aften igår følgende film på programmet.

Benders Big Score damm den var skuffene, historien var simplthen alt for rodet synes jeg, filmen havde da nogle få gode øjeblikke, men The Simpsons Movie var nu altså bedre, når man sammen ligner de to efter min mening.

The Interview Jeg vil ikke sige meget her, det en af de film hvor det best og vide så lidt som muligt men... Hugo Weaving's Bedste Skuespils præsentation efter min mening, han spiller Eminent i den film (ærligt den er OOP, jeg var dog heldig at opspore et eksemplar for et par år siden)

Dogma Stadig en herlig underholdene film, og da jeg erfarede min ven ikke kendte til Kevin Smith film rigtig, var næste valg for mig let...

Jay and silent Bob strikes backTror det lang tid siden jeg har grint så meget, det var en perfekt afslutning på vores lille film aften, simplthen utrolig så mange folk Kevin Smith kender fra Hollywood.

Så tager vi Clerks næste gang, har min egen lille rækkefølge 8-)

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#122 filmz-Crystalstar1200 17 år siden

Har været lidt træt ovenpå en hård uge, så igår aftes startede jeg på at gennemse en stak kortfilm fra Sundance fra de seneste par år. Der har været flere gode, med specielt en bed sig fast ...

One Weekend A Month

National Guard Soldaten og husmoderen Meg (spillet af dejlige Renee O'Connor) modtager en morgen et telefonopkald, som ændrer hendes liv på et splitsekund. Hun skal til Irak. Filmen viser hvordan et ellers okay liv fuldstændig ændre sig kort tid, og selv om man tror man har styr på det hele, kan der altid ske noget uventet.

Renee spiller troværdigt og viser hun kan langt mere hendes rolle som Gabrielle i Zena, gav mulighed for.

Filmen er lavet af Eric Escobar, som indtil nu kun har lavet kort film, men man han får mulighed for at lave større ting, for teknikken fejler heller ikke noget i denne lille film.

Film: 8/10
Billede: 6/10
Lyd: 6/10
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#123 filmz-Narniabæver 17 år siden

Haunted Forest:

Et par folk tager ud for at finde ud af hvorfor at en mand forsvandt i en hjemsøgt skov.

Udmærket gyser.

7/10

Blinkende Lygter:

Nogen kriminelle søger tilflugt i en lukket kro som de forgæves prøver på at få op at køre igen i denne vellykkede krimi komedie

8/10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#124 elwood 17 år siden

Var hjemme hos gi-jones sammen med en ven hvor vi så først.

King of california, meget sød og sjov lille film, med en veloplagt Michael Doughlas, som den ik hel normale far der er besat af en skat, som han leder efter sammen med sin datter.

En film som jeg havde købt på Blu-ray uden rigtig og vide hvad den gik ud på, anden end en kort beskrivelse.

og så slutede vi af med Psycho, jeg bliver imponeret hvergang af den film, de der lange kamera ture hvordan dælen lavede de demi sin tid, der er specielt en hvor kameraret starter for enden af en trappe, og bevæger sig hele vejen op, og ender lige op over en dør.

Der ser meget dyrt ud 8-)
Gravatar

#125 elwood 17 år siden

sidder lige og hygger mig med Kommentar sporet til Dogma med Kevin Smith og castet.

men engang imellem er der noget som bliver bippet ud, det lyder bare ikke som om det er bandeord de bipper væk, men hvis ikke det er det, hva dælen kan det så være ?

Undrer mig lidt over det, så jeg håber nogle View Askewniverse eksperter har et bud på dette 8-)
Gravatar

#126 El vez 17 år siden

#125 Det er trademarks der er bippet ud. Eller navne på personer der ikke ville medvirke af enelleranden grund.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#127 elwood 17 år siden

Ahh I see mange tak for det.
Gravatar

#128 filmz-Bruce 17 år siden

Fik set 3/4 af Jesse James igår. Jeg faldt i søvn for en sjælden gangs skyld, hvilket ikke skyldes filmen, men de sidste par dages begivenheder.

Filmens kvaliteter fremstod dog ligeså tydlige, hvis ikke mere, ved dette andet gennemsyn. Casey Affleck var Oscar nomineret i birolle kategorien, men bortset fra Daniel Day Lewis, som er i sin egen superhelte kategori, var han bedre end resten i bedste hovedrolle kategorien i år. Super film!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#129 filmz-Crystalstar1200 17 år siden

# 128 Godt at du kunne få slappet lidt af ;)

Endnu en aften med korte og lange indie film til hjælp for at få en ide om hvem, som skal besætte rollerne i mine egne projekter.

Kl. 22. fik jeg dog nok og satte en "almindelig" film på:

Becoming Jane

Jane Austen er 20 år. Hun kommer fra et langtfra velstående hjem. Derfor ligger i kortene, at hun skal gifte sig til penge, som det er kotume i 1790'ernes England. Men Jane tror på kærligheden, og da hun møder den unge irske jurist-elev Tom, så finder hun den. Problemet er bare, at hvis det unge par vil realisere den spirende kærlighed, så må de brænde alle broer bag sig.

Hvis man er vild med alle de Jane Austin film og TV-serier som har været meget populære de seneste par år er der ingen vej uden om denne søde og romantiske film, som klart låner ideer og miljøet fra hendes bøger, men nogen endegyldig biografifilm skal du ikke forvente, med derimod en godt film sammen med kæresten fx en regnvåd eftermiddag eller bare til en romantiksk aften for 2.

Smukke billeder i et ok transfer, men kan ikke måle sig med fx billederne i den seneste udgave af "Stolthed og Fordom". Lyden er der ikke så meget at skrive om for den er som den skal være - hverken bedre eller dårligere end forventet.

Film: 6/10
Billede: 6/10
Lyd: 6/10

---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#130 filmz-Narniabæver 17 år siden

Krummerne:

En familie i en København forstad må både kæmpe mod deres hysteriske underbo og to røvere der stjæler scenerne i denne udmærkede familiefilm.

7/10

Mulan 2:

Mulan er stærkt tilbage i denne film, hvor Mulan og hendes venner må føre tre piger til en kejser i et andet land.

8/10
Chip: Rescue Rangers, away!

Skriv ny kommentar: