Det blev en laaang nat. Havde en ven på besøg og han fik lov at vælge et par stykker.
The Island Michael Bay's seneste sci-fi thriller med Ewan McGregor og Scarlett Johansson. Har altid ment at Bays kvaliteter udi filmmageri, var begrænset til det visuelle og ikke mindst det lydmæssige. The Rock, Armageddon og anden halvdel af Pearl Harbor var ok til en tømmermands eftermiddag. Så det var ikke de store forventninger som fyldte lokalet.
Og der er intet nyt fra vestfronten. I The Island har Bay stjålet med hud og hår. Tag lidt af Aldous Huxleys Fagre Nye Verden, tilsæt Logans Run, kombiner med Coma (fra 1978) og bland med storslåede effekter og tada...Bay anno 2005.
Når det er sagt og når jeg har rakket ned på de allestedsnærværende productplacements, på de utallige bloopers og over de kameler jeg har måttet sluge og overse, ja så var jeg faktisk alligevel godt underholdt. Ifht. Sahara og National Treasure, er The Island næsten en Kieszlowski film og dens huller mindre end Goretex membraner ifht. de gigantiske af slagsen, man konstant udsættes for i de to andre uhyrligheder.
Så tak for det, at det stadig er muligt at lave en ren underholdningsfilm, der underholder og med et lydspor oveni hatten, som fjerner hudorme og indtørret acne bedre end Clearasil og det endda uden DTS.
Film: 7/10 Lyd: 10/10
Serenity
Nuff said! En mere browncoat!
Film: 8.5/10
Crying Fist Koreansk film med Min-Sik Choi (Oldboy). Et socialrealistisk drama om to skæbner for hvem livet er den ene nedtur efter den anden.
Lidt forhistorie, meget få spoilers
Gang Tae-shik (Min-Sik Choi) er en 43 årig falleret bokser, som stadig lever på minderne om sin sølvmedalje ved OL i 1990. Nu tjener han til livet som levende boksebold på et koreansk strøg, familielivet er til rotterne, konen vil skilles og han bor i et faldefærdigt skur.
Yoo Sang-hwan er lige fyldt 20 og lever af tyveri. Han bor hjemme hos faderen, broderen og bedstemoderen. Han er egoistisk og føler ingen empati. Han får en langvarig fængselsdom og begynder at bokse. Hans vilje holder ham oppe. Livet for familien udenfor forringes i den grad, at hans facade krakelerer og følelserne begynder at spire.
En ny national bokseturnering bliver pludselig et holdepunkt for de to. Ikke fordi en sejr vil kunne forandre deres liv væsentligt, men måske vil kunne vinde dem noget respekt i andres øjne.
Dette er den rå og ubarmhjertige Rocky historie, afpillet al glamour. Dette er ikke den tårepersende historie om at træde ud af alverdens trængsler og lægge verden for fødderne med sine næver. Dette er ikke to søde, rare og hæderlige personer vi ser portrætteret uretfærdigt fanget i midten af elendighed.
Hvis man forventer, at halvdelen af filmen er Rocky boksning så tro om. Kun den sidste halve time af 134 minutter er afsat boksningen. Der er ikke tilsat ekstra lyd og effekter, når der bokses, så hører man det som det er. Det er godt koreograferet, men det er Ong Bak stilen. Ingen snyd her.
Har stadig et par koreanske storfilm tilbage på listen for i år, men jeg er ikke forbavset, hvis denne kommer til at rangere øverst.
Hong-Kong DVD udgaven fra CDWOW. "Kun" DD 5.1 original koreansk lydspor. DTS er kinesisk dubbet.
Film: 8/10 DVD: 7/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Jeg er lige blevet færdig med at se Surviving Christmas. Jeg havde lidt håbet at Affleck var sjov som i Dogma og Chasing Amy, så havde egentlig gode forventninger. Men må sige jeg er rimelig enig i den dårlige rating på imdb. Den er fyldt med dårlig skuespil, platte indfald og så sovset ind i gennemskuelig handling og klisterede "amerikanske" øjeblikke. Læste at en del af filmen er improviseret. Det kan sikkert være fint, men her er det bare elendigt.
Jeg synes grundideen lyder god og kan sikkert gøres meget bedre, specielt med andre manuskriptforfattere.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Jeg sad i går aftes og i nat og fik set en håndfuld film:
"Romper Stomper" i den nye udgivelse. Rart med et godt billede og en god lyd til en fed og ret voldsom film, hvor Crowe virkelig viser sig fra sin værste side. Hvorfor hulen vælger manden ikke flere roller som bad guy?
5/6
"28 Days Later" - ja, det er reelt ikke en zombiefilm, men stadig ret tæt på. Virkeligt lækre optagelser af det forladte London, gode skuespillere og en ganske habil historie. Ikke et mesterværk, men helt bestemt god underholdning, som man kan se igen og igen.
4/6
"Dawn of the Dead" (2004) - Jep, jeg kan faktisk godt lide den hurtige slags zombier og det her er faktisk et ret godt remake af den gamle klassiker. Bedre skuespillere end man er vant til i den slags film, en god omgang gore og en fed slutning, lige i Romeros ånd.. igen, ikke en klassiker (da der jo findes en klassiker allerede), men god underholdning.
4/6
"The Frighteners" (Director's cut) - mine forældre var så søde at give mig denne i julegave, godt nok ikke den svedige 3-disk udgave, men denne er også helt i orden. Sjov historie med nogle ganske gode scares fra tid til anden. Effekterne holder ganske fint endnu, i lyset af at den faktisk har en del år på bagen og at Weta ikke var superstore dengang. Fox er glimrende som altid og man kan blive lidt trist over at han ikke kan spille mere, da han måske ikke har det største talent i filmhistorien, men stadig er en supersympatisk skuespiller som altid er en fornøjelse at se på.
DVD-udgivelsen er lækker, et godt billede, ganske god lyd også (selvom jeg "kun" kan høre stereosiden) og det var dejligt at se filmen i en ordenlig kvalitet, da jeg kun har set den på TV et par gange.
Det er iøvrigt ret sjovt at man får et kik på Peter Jackson i introen til filmen, hvor han er tynd og så dukker han op i en lille cameo i filmen, hvor han er i sin tidligere kampform - den form som man har nemmest ved at genkende ham i. :)
# 124 - jeg var inde og se Romper i biografen i sin tid - jeg kan dårligt huske den men jeg husker at nogle omtalte den som en forhærligsel af grøn jakker og rasicmen generelt. Er der noget om det?
Forskellige mennesker fortolker filmene forskelligt, men jeg vil da stadig mene at man skal være lidt mere end almindeligt mystisk, hvis man får det ud af "Romper Stomper". Nu kender jeg ikke så frygteligt meget til australske forhold, men jeg vil da mene at den bare viser et kompromisløst billede af en subkultur, på godt og ondt.. dog mest ondt.
Så i aftes "The Notebook" med Ryan Gosling, Rachel McAdams, James Garner og Gena Rowlands. Tøser (de få, der er herinde) det er en fantastisk film, og ja nok mest en pigefilm. Men hvor mange kærlighedsfilm kan blive overdrevent sukkersøde og derfor forudsigelig og kedelig, synes jeg denne holder sig fra det. Den er melankolsk på den gode måde og alligevel livsbekræftende. Og så spiller de fire helt fantastisk. Ryan Gosling og Rachel McAdams bliver nogle af de helt store....
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.
#127+128 Jeg købte den i sin tid brugt i Blockbuster - mest til hustruen ... Hun har et svagt punkt for Ryan Gosling. Men efter at have set den, må jeg sgu' indrømme, at det er en rigtig god film. Det er old school Hollywood romantik, når det er bedst. Jeg kan heller ikke andet end at anbefale den til alle - m/k.
If there was a god then why is my arse the perfect height for kicking?
Dejligt at høre drenge :) Det hjælper selvfølgelig altid, at det er gode skuespillere. Jeg kunne desuden også godt lide at forholdet mellem Ally og Noah ikke er sukkersødt med tunge triville kærlighedsfraser. Næh, det virker simpelt og enkelt og så skændes de så det brager. Og så er vi vist flere, der deler det svage punkt for Ryan Gosling ;)
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.
#121 filmz-Bruce 19 år siden
The Island
Michael Bay's seneste sci-fi thriller med Ewan McGregor og Scarlett Johansson. Har altid ment at Bays kvaliteter udi filmmageri, var begrænset til det visuelle og ikke mindst det lydmæssige. The Rock, Armageddon og anden halvdel af Pearl Harbor var ok til en tømmermands eftermiddag. Så det var ikke de store forventninger som fyldte lokalet.
Og der er intet nyt fra vestfronten. I The Island har Bay stjålet med hud og hår. Tag lidt af Aldous Huxleys Fagre Nye Verden, tilsæt Logans Run, kombiner med Coma (fra 1978) og bland med storslåede effekter og tada...Bay anno 2005.
Når det er sagt og når jeg har rakket ned på de allestedsnærværende productplacements, på de utallige bloopers og over de kameler jeg har måttet sluge og overse, ja så var jeg faktisk alligevel godt underholdt. Ifht. Sahara og National Treasure, er The Island næsten en Kieszlowski film og dens huller mindre end Goretex membraner ifht. de gigantiske af slagsen, man konstant udsættes for i de to andre uhyrligheder.
Så tak for det, at det stadig er muligt at lave en ren underholdningsfilm, der underholder og med et lydspor oveni hatten, som fjerner hudorme og indtørret acne bedre end Clearasil og det endda uden DTS.
Film: 7/10
Lyd: 10/10
Serenity
Nuff said! En mere browncoat!
Film: 8.5/10
Crying Fist
Koreansk film med Min-Sik Choi (Oldboy). Et socialrealistisk drama om to skæbner for hvem livet er den ene nedtur efter den anden.
Lidt forhistorie, meget få spoilers
Yoo Sang-hwan er lige fyldt 20 og lever af tyveri. Han bor hjemme hos faderen, broderen og bedstemoderen. Han er egoistisk og føler ingen empati. Han får en langvarig fængselsdom og begynder at bokse. Hans vilje holder ham oppe. Livet for familien udenfor forringes i den grad, at hans facade krakelerer og følelserne begynder at spire.
En ny national bokseturnering bliver pludselig et holdepunkt for de to. Ikke fordi en sejr vil kunne forandre deres liv væsentligt, men måske vil kunne vinde dem noget respekt i andres øjne.
Dette er den rå og ubarmhjertige Rocky historie, afpillet al glamour. Dette er ikke den tårepersende historie om at træde ud af alverdens trængsler og lægge verden for fødderne med sine næver. Dette er ikke to søde, rare og hæderlige personer vi ser portrætteret uretfærdigt fanget i midten af elendighed.
Hvis man forventer, at halvdelen af filmen er Rocky boksning så tro om. Kun den sidste halve time af 134 minutter er afsat boksningen. Der er ikke tilsat ekstra lyd og effekter, når der bokses, så hører man det som det er. Det er godt koreograferet, men det er Ong Bak stilen. Ingen snyd her.
Har stadig et par koreanske storfilm tilbage på listen for i år, men jeg er ikke forbavset, hvis denne kommer til at rangere øverst.
Hong-Kong DVD udgaven fra CDWOW. "Kun" DD 5.1 original koreansk lydspor. DTS er kinesisk dubbet.
Film: 8/10
DVD: 7/10
#122 lagoni 19 år siden
Jeg synes grundideen lyder god og kan sikkert gøres meget bedre, specielt med andre manuskriptforfattere.
#123 chronaden 19 år siden
det var satme en fed oplevelse, skal sq i teateret noget mere :)
#124 filmz-Kadann 19 år siden
"Romper Stomper" i den nye udgivelse. Rart med et godt billede og en god lyd til en fed og ret voldsom film, hvor Crowe virkelig viser sig fra sin værste side. Hvorfor hulen vælger manden ikke flere roller som bad guy?
5/6
"28 Days Later" - ja, det er reelt ikke en zombiefilm, men stadig ret tæt på. Virkeligt lækre optagelser af det forladte London, gode skuespillere og en ganske habil historie. Ikke et mesterværk, men helt bestemt god underholdning, som man kan se igen og igen.
4/6
"Dawn of the Dead" (2004) - Jep, jeg kan faktisk godt lide den hurtige slags zombier og det her er faktisk et ret godt remake af den gamle klassiker. Bedre skuespillere end man er vant til i den slags film, en god omgang gore og en fed slutning, lige i Romeros ånd.. igen, ikke en klassiker (da der jo findes en klassiker allerede), men god underholdning.
4/6
"The Frighteners" (Director's cut) - mine forældre var så søde at give mig denne i julegave, godt nok ikke den svedige 3-disk udgave, men denne er også helt i orden. Sjov historie med nogle ganske gode scares fra tid til anden. Effekterne holder ganske fint endnu, i lyset af at den faktisk har en del år på bagen og at Weta ikke var superstore dengang. Fox er glimrende som altid og man kan blive lidt trist over at han ikke kan spille mere, da han måske ikke har det største talent i filmhistorien, men stadig er en supersympatisk skuespiller som altid er en fornøjelse at se på.
DVD-udgivelsen er lækker, et godt billede, ganske god lyd også (selvom jeg "kun" kan høre stereosiden) og det var dejligt at se filmen i en ordenlig kvalitet, da jeg kun har set den på TV et par gange.
Det er iøvrigt ret sjovt at man får et kik på Peter Jackson i introen til filmen, hvor han er tynd og så dukker han op i en lille cameo i filmen, hvor han er i sin tidligere kampform - den form som man har nemmest ved at genkende ham i. :)
Glimrende underholdning..
5/6
#125 jessup 19 år siden
#126 filmz-Kadann 19 år siden
Forskellige mennesker fortolker filmene forskelligt, men jeg vil da stadig mene at man skal være lidt mere end almindeligt mystisk, hvis man får det ud af "Romper Stomper". Nu kender jeg ikke så frygteligt meget til australske forhold, men jeg vil da mene at den bare viser et kompromisløst billede af en subkultur, på godt og ondt.. dog mest ondt.
#127 tiny 19 år siden
#128 ks 19 år siden
#129 Captain Vallo 19 år siden
Jeg købte den i sin tid brugt i Blockbuster - mest til hustruen ... Hun har et svagt punkt for Ryan Gosling.
Men efter at have set den, må jeg sgu' indrømme, at det er en rigtig god film. Det er old school Hollywood romantik, når det er bedst. Jeg kan heller ikke andet end at anbefale den til alle - m/k.
then why is my arse
the perfect height for kicking?
#130 tiny 19 år siden
Det hjælper selvfølgelig altid, at det er gode skuespillere. Jeg kunne desuden også godt lide at forholdet mellem Ally og Noah ikke er sukkersødt med tunge triville kærlighedsfraser. Næh, det virker simpelt og enkelt og så skændes de så det brager. Og så er vi vist flere, der deler det svage punkt for Ryan Gosling ;)