Lord Of War Mit ellers så fremragende forhold til Nick Cage har været noget lunken på det seneste. Den eneste der tippede vægten i den rigtige retning var den udmærkede ”Matchstick Men”, der viste at han altså havde mere at byde på en ”Why didn’t you just put the bunny back in the box?”. Allerede efter den kreative introsekvens, der næsten er filmen værd, står det klart at filmen i høj grad tager et politisk standpunkt og har en mening. Jeg vil næsten ikke give mig i kast med at resumerer historien, da den i sig selv er ret tynd. Men det er for så vidt heller ikke det vigtige i filmen. Det vigtige er hovedpersonen. Hans forhold til våben og den verden han handler i. Problematikken i at hvis man ikke vælger side, har man så ikke allerede valgt? Jeg var nogenlunde underholdt hele filmen igennem. Mest pga. Cage, selvom han endnu ikke er tilbage i storform, men så afgjort også af filmens punchline. Desværre synes jeg ikke filmens budskab skinner nok igennem. Selve filmen er simpelthen for afpudset og ”ren”. Det er som om der er viklet cellofan rundt om det hele, som forhindre publikum i at få deres fingre beskidte. Jeg måtte derfor, delvist målløs, konkluderer at hverken børn der henrettes og hugges ned med manchetter kunne få mig op af stolen. Det kan tænkes at det er filmens mål, at man skal identificerer sig med hovedpersonens evne til at være ligeglad, men jeg tvivler.
3½ / 6
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Måske ikke helt relevant for denne tråd, men jeg satte i går den originale Star Wars i afspilleren, og blev faktisk meget overrasket over, hvor meget større nydelsen var, i forhold til de ny-udgivne dvd'er. Selvfølgelig er billedkvaliteten langt højere på de nye, men der var noget overraskende rart over at vide, at det jeg så på, var det samme som da jeg var barn, og jeg kunne i ro og mag nyde filmen, i stedet for at sidde og tænke: "hmmm, var det også sådan oprindeligt, er det samme linie de bruger, har den effekt altid været der", osv.
#71 chronaden 19 år siden
for det første... oh forget it, ik besværet værd.
0/6
#72 DarkLight 19 år siden
Mit ellers så fremragende forhold til Nick Cage har været noget lunken på det seneste. Den eneste der tippede vægten i den rigtige retning var den udmærkede ”Matchstick Men”, der viste at han altså havde mere at byde på en ”Why didn’t you just put the bunny back in the box?”.
Allerede efter den kreative introsekvens, der næsten er filmen værd, står det klart at filmen i høj grad tager et politisk standpunkt og har en mening. Jeg vil næsten ikke give mig i kast med at resumerer historien, da den i sig selv er ret tynd. Men det er for så vidt heller ikke det vigtige i filmen. Det vigtige er hovedpersonen. Hans forhold til våben og den verden han handler i. Problematikken i at hvis man ikke vælger side, har man så ikke allerede valgt? Jeg var nogenlunde underholdt hele filmen igennem. Mest pga. Cage, selvom han endnu ikke er tilbage i storform, men så afgjort også af filmens punchline.
Desværre synes jeg ikke filmens budskab skinner nok igennem. Selve filmen er simpelthen for afpudset og ”ren”. Det er som om der er viklet cellofan rundt om det hele, som forhindre publikum i at få deres fingre beskidte. Jeg måtte derfor, delvist målløs, konkluderer at hverken børn der henrettes og hugges ned med manchetter kunne få mig op af stolen. Det kan tænkes at det er filmens mål, at man skal identificerer sig med hovedpersonens evne til at være ligeglad, men jeg tvivler.
3½ / 6
#73 myggen 19 år siden
Meget underlig oplevelse, kan anbefales :)
#74 Captain Vallo 19 år siden
Det er da i høj grad relevant for denne tråd!
Det kunne være, at man snart skulle følge dit eksempel.
then why is my arse
the perfect height for kicking?
#75 chronaden 19 år siden
#76 myggen 19 år siden
#77 JannikAnd 19 år siden
Ulovligt, sjovt nok?
#78 nakalay 19 år siden
#79 filmz-Kadann 19 år siden
Vil Lucas ikke udgive varen, så beder han jo selv om at folk finder andre veje at få fat i den på. :)
#80 JannikAnd 19 år siden
I dine øjne, sjovt nok.