Gravatar

#171 dyg 18 år siden

Det kunne være dejligt, men der er jo desværre lidt langt.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#172 elwood 18 år siden

Så tog min ven hjem dagen / aften stod på lagsane og årsgang cola plus andre diverse gufle. Første film Constantine, ikke noget at råbe hurra for den kan få 3/6 men også kun fordi jeg er flink mild underholdene slutningen var ekstrem skuffene, så var der Corpse Bride, fed Tim Burton film, og for satan musikken swingede, den får en 5/6

Og til sidst kom den nok bedste film på denne aften Kiss Kiss Bang Bang, for satan den er fed, Robert Downey Jr. og Val Kilmer er det "perfekte" makkerpar, jeg blev så overrasket over den film, og når Harry han lige pauser framen og spoler tiden tilbage, og begynder at udpege og omkranse det han taler om på billedet sagde jeg bare WTF, det var så godt fundet på.

Og hele introen med Narrator tingen den var bare for morsom, og slutningen mand hehe også kanon.

men som andre også har sagt, så er det satme en ringe udgivelse xtra matriale mæssigt, så jeg håber lidt der kommer en feder udgivelse på et tidspunkt.

filmen den skal ha 5/6, måske faktisk 6/6 blev virkelig overrasket over den film.

Jamen så se den for helvede, hvis du ikke har 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#173 tiny 18 år siden

Ben Hur fra 1959 - vist på TCM i går eftermiddags.

Jeg tror efterhånden, det er den film, jeg har set flest gange. Det er min favorit af de gamle "sværd og sandal-film" Den holder stadig 100 %. Had og kærlighed, hævn og tilgivelse er jo altid aktuelle emner - og især lige pt. Perfekt film at se i påsken.
I betragtning af, at den er fra 1959, er den utrolig flot. Og så har jeg altid synes, musikken er fantastisk. Og så er Charlton Heston i sit livs rolle; faktisk er det den eneste rolle, han er blevet Oscar-nomineret for.

6/6 - jeg glæder mig allerede til at se den igen :) Det kan ikke vare længe inden jeg anskaffer mig den nye restaurerede 4-disc udgave.
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.
Gravatar

#174 chandler75 18 år siden

"Ben-Hur" er en ægte episk film, storladen på alle punkter. Det eneste der generer mig lidt er det udprægede religiøse aspekt i filmen.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#175 filmz-Narniabæver 18 år siden

Der Kleine Eisbaer 2

(The Little Polar Bear 2) 9 / 10

Med musik af Hans Zimmer.
Kan ikke beskrives med ord, så jeg giver jer nogle billeder!

http://www.cineclub.de/images/2005/09/der-kleine-e...

http://www.cineclub.de/images/2005/09/der-kleine-e...

http://www.nord-sued.com/neuerscheinungen/2005H/im...
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#176 mr gaijin 18 år siden

#174 På sin vis hænger de to ting jo sammen. Det storladne og det guddommelige. Der er også noget religiøst og Messiah-agtigt (om end ingen direkte Jesus) over "Lawrence of Arabia", "Star Wars", "2001", "Spartacus", "Lord of the Rings" og mange andre.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#177 chandler75 18 år siden

Ja, men i "Ben-Hur" er det meget mere in-your-face - der er ikke mulighed for fortolkninger. Mit største problem med det religiøse aspekt i filmen er nok slutningen:

Miraklet - at de spedalske bliver kureret. Det er en lidt for feel-good ending efter min smag, især fordi moren og søsterens sygdom har været et af de stærkeste elementer i filmen.

"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#178 ks 18 år siden

En ensom og kedsommelig påske har fået smidt en masse serier af sig, og et par film jeg længe har villet se, men som jeg har følt mig for doven til at få set før.

Irreversiblé
Nå ja, af ren nysgerrighed skulle denne ses før eller siden - og jeg har faktisk glædet mig en del til at se "what all the fuzz is about". Lad mig bare skære lige igennem, det er bestemt ikke en særlig behagelig oplevelse - tværtimod, tror aldrig jeg har rykket så meget i sædet af gru som jeg gjorde under denne film. Mange snakker om voldtægsscenen, som også er ganske grufuld, men hele åbningsscenen var nu endnu værre for mig. En lille tur igennem de smalle klaustrofobiske gange på 'Rectum' var lige ved at medføre et hurtigt tryk på stopknappen!

Men jeg mandede mig op og så resten af filmen. Jeg tror aldrig jeg skal se filmen igen, der kommer i hvert fald til at gå lang tid, men udover at være ganske ubehagelig er det faktisk også et utrolig interessant studie af den menneskelige psyke. Jeg vil gerne anbefale den, faktisk, men sarte sjæle.. Hold jer væk! :)

4/6

2001: A Space Odyssey
Når man siger, at man ikke har set 2001 - så lægger man op til at blive mobbet af andre filminteresserede, så jeg tog mig ENDELIG sammen idag (den har stået på hylden i over et år), og jeg må sige.. Ja, det er i hvert fald ikke lige den type film jeg normalt foretrækker. Må indrømme, at jeg var ved at krumme tæer en del gange fordi scenerne simpelthen er forlænget langt over hvad jeg synes af nødvendigt. Der er stort set intet flow, ingen intensitet og meget af tiden sad jeg egentlig tomt og kiggede på skærmen. Men selvom jeg ikke følte mig specielt underholdt, så var der alligevel noget fascinerende over filmen, og jeg fik da også set mig igennem den hele uden at gabe, hvilket jeg ellers var temmelig sikker på, at jeg ville komme til.

Filmen forlanger virkelig, at man sætter sig ned og tænker godt og grundigt over hvad fanden det er man sidder og ser. Hvis jeg skulle beskrive filmen med et ord, ville jeg sige "lukket", for jeg synes ærlig talt det er meget svært at hitte ud af, hvad det egentlig er filmen prøver at fortælle. En fascinerende fortælling, der sikkert kan ses mange gange - bortset fra, at jeg mildt sagt stort set intet fattede af sidste del af filmen.

With all due respect, så har jeg lidt svært ved at se hvordan denne film har formået at blive udråbt til en af historiens absolut bedste. Jovist, effekterne er da langt foran sin tid. Jovist, det er da en utrolig interessant og forudsigende historie. Men, de mange lange scener, hvor der egentlig intet sker og den klassiske musik til sidst nærmere kører i tomgang end skaber en stemning.. Det syntes jeg godt nok ikke var særlig elegant, for nu at sige det mildt.

4/6
Gravatar

#179 elwood 18 år siden

#178 ja det er en stærk film, havde det også hel underlig efter og ha set den første, jeg skal dog sige jeg har faktisk set den to gange, men det var nu mest fordi min ven gerne ville se den.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#180 filmz-Bruce 18 år siden

#178 Havde det lidt i samme stil, da jeg så den første gang for mange år siden. Siden er den bare blevet bedre og bedre for hver gang og er nu, uden tvivl i min top 10 nogensinde.

Det lyder lidt poppet, men jeg kan kraftigt anbefale denne flash, 2001 explained. Jeg tror du vil se på filmen med helt andre øjne derefter og måske give den endnu et skud :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: