Gravatar

#101 inflector 12 år siden

#91 Crown Royal er meget mild og har næsten en karamel agtig eftersmag. Det minder ikke om andre whiskeyer jeg har smagt, og jeg vil næsten kalde det for en dame whiskey. Jeg har serveret den for et par stykker der ellers normalt ikke kan lide whiskey, som drak den med stor velbehag.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#102 mr gaijin 12 år siden

#100 Jeg har smagt den, men jeg så fornylig dette review, som også anbefaler den, dog uden at give den helt så høj en karakter:

#101 Spændende!

Forresten, Fakta har igen tilbud på Bruichladdich Rocks til 200 kroner. Sidst de havde det samme tilbud, købte jeg en flaske. Den er meget interessant. Den dufter kraftigt af rødvin, og den har næsten ingen tørvesmag for en Islay-whisky.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#103 jessup 12 år siden

#102 - jeg har ogset en anden anmeldelse på 79/100 og de fleste er uforstående overfor den høje karakter han har givet - dog stadig en god whisky by all accounts. Har tjekket det og den koster 349 i Føtex som hvis man kigger lidt påå nettet er en god pris.
This is just until June
Gravatar

#104 johnny_newz 12 år siden

Jeg tror, at problemet med whisky tit er, at man "er vokset op" med helt forkerte/dårlige slave-whiskyer, og derfor aldrig kunne finde på at shoppe noget dyrere - for tænk hvis det smagte af samme p..

Men det er en helt forkert retning, og man skylder sig selv at prøve de lidt bedre. Jeg "opdagede" selv whisky for efterhånden flere år siden, og jeg er selv mest til Islay whiskyer, gerne så røgede/tørvede som muligt.

Mine favoritter - i rangorden;
Lagavulin
Ardbeg
Laphroaig
Caol Ila
Bowmore

Der har tit været afholdt whisky-messer i Kolding, og på den seneste må jeg indrømme, at jeg blev pænt overrasket. Første hal med typiske whiskyer, herunder en prøve på Octomores 3.1 på hele 152 PPM. DEN skal man ikke lægge sig ud med fra start - resten af dagen vil minde dig om, at du har tømt askeskuffen på din Weber lige ned i halsen...

Den anden hal indeholdte også smagsprøver på rom. Jeg kan se at flere har skrevet om det, og jeg må sige at jeg blev helt solgt lige med det samme. DET er virkelig kræs, og her kan cognac godt gå hjem og lægge sig. Rom er det nye sort. Her er selvfølgelig også flere dårlige imellem, men de 2 jeg måtte overgive mig overfor, var RON Zacapa 23-års og El Dorado 21-års. Det var dælme en god oplevelse, og klart at de står hjemme i skabet sammen med whiskyerne.
Gravatar

#105 mr gaijin 12 år siden

#104 Hvordan har en Islay-dyrker som dig det med de nye Bruichladdich (ud over Octomore) og de endnu nyere Kilchoman-whiskyer?

Og du har i øvrigt fuldstændig ret i dit første afsnit. Vi er jo alle startet et sted, og det er for de fleste vedkommendes de billige blended slavewhiskyer. Det svarer til at spise på McDonalds og grillbarer uden at vide, at der findes gourmetrestauranter. Men som sagt, vi er jo alle startet et sted.
Gravatar

#106 johnny_newz 12 år siden

#105 Bruichladdich har jeg kun smagt et par gange, uden helt at huske hvilke typer det var. Dem var jeg ikke imponeret af - ikke lige min smag. Kilchoman har jeg ikke haft fornøjelsen af - endnu..

Og helt enig i din sammenligning med McD og restauranter. Jeg skrev det, fordi jeg tror at der er mange der helt holder sig væk pga. det - og for dem vil sådan en tråd her hurtigt blive alt for nørdet. Så derfor en opfordring til dem; prøv nu en ordentlig whisky..!

Gravatar

#107 jessup 12 år siden

mr gaijin (105) skrev:
Bruichladdich
har du smagt Ten Laddie ?-skidegod anmelder du linker til i #102 har set ca 10 af hans indlæg og han giver ud over kompetente anmeldelser gode råd og tips.

Min Zafra 21 år (Panama rom) er kommet hjem og den skal smages i weekenden.

http://therumhowlerblog.wordpress.com/rum-reviews/...
This is just until June
Gravatar

#108 jessup 12 år siden

Et lille råd. Det kan være det er et pudsigt sammenfald men rom lader til at være meget billigt i USA så hvis i skal derover kan det være en ide at tage et par kvalitetsflasker med hjem. 2 eksempler: 1L Ron Zacapa 23 år - 250 dkk i lufthavnen(efterhånden faldet til 500-600 dkk herhjemme for 1L). Zafra 21 år - fundet på nettet i USA til knapt 200 dkk - koster herhjemme 500-600 dkk.

Et mere på falderebet den vist nok rigtig gode Zaya Gran Reserva 12 Year Old koster 175 dkk i USA.
This is just until June
Gravatar

#109 mr gaijin 12 år siden

#107 Nej, jeg har kun smagt nogle af de yngre, efter Bruichladdich genstartede. Jeg glæder mig dog meget til at få den at smage.

Ralfy er en virkelig underholdende whisky-anmelder. Og så er han herligt usnobbet. Det eneste problem er, at man får lyst til selv at hælde et glas op, hver gang man ser en anmeldelse :)

Tak for rom-tippet!
Gravatar

#110 mr gaijin 12 år siden

Lige en advarsel om nethandel med whisky:

Jeg prøvede for første gang at bestille en pakke fra Danwhisky. Jeg bestilte to ret billige flasker for at teste det: En Cu Dhub single malt og en Pig's Nose blended.

Leveringstiden var ganske fin. Den kom indenfor de 1-5 dage, som de lovede.

Indpakningen var tilgengæld ikke god. Pap-æsken til Pig's Nose var fuldkommen bøjet og bulet. Derudover stank den af mug, som om whiskyen har stået i et fugtigt kælderlokale med skimmelsvamp. Ikke særlig behageligt. Papkassen, som whiskyerne var sendt i, ville være perfekt til en velpolstret flaske, men de havde proppet begge i pakken, så kassen bøjede ud.

Der var ikke sket noget med selve flaskerne, heldigvis. De havde trods alt polstret dem lidt. Men jeg vil ikke bestille derfra igen.

Er der nogen, der har bedre erfaringer med danske netbutikker med whisky/rom/whatever?

Jeg ved, at britiske sider som Masters of Malt og the Whisky Exchange gør det grundigt og godt. Men oversøiske bestillinger kræver enten, at man krydser fingre, når det skal igennem toldvæsenet, eller at man udfylder en masse papirarbejde. Jeg vil meget gerne finde nogle gode danske sider, hvis de da eksisterer.

Skriv ny kommentar: