Har aldrig været den store whiskey-drikker, er klart mest til gins og jenever, selvom jeg har en hel stak whiskyer stående, men tænker at nu skal det ha' en chance igen. Har lige købt en Maker's Mark 46. Godt nok en Kentucky Straight Bourbon - nogen der kender den?
Hvad ville være en god "let" start, så man ikke bare forfalder til de gode gamle gins igen :)
Kan 46 ikke kun købes i us? Har ikke smagt den. Bare pøs med med anbefalinger af gins og jenevers
#161: Det kan godt være - den er købt i Miami -og er godt nok ikke stødt på den i Europa, men har godt nok også mest kigget på gins, vodka og rom når det har været aktuelt.
Fik en virklig god borbon. Har ikke helt en udviklet palet til det her stads endnu, men den lugter af Jack men smagen er en helt anden - heldigvis - har godt af at stå i glasset i 5 min dog var det også en nyåbnet flaske:
Har haft mig en hård arbejds weekend og det gør godt med en whisky eller to først:eagle Rare 10, nu Lagavoulin SE senere nok en zafra 21 år (rom). Bagefter i seng.
Glenfiddish 18 år til 300 i SUper Best i næste uge.
Fik i øvrigt en Hazelburn 8 år igår som er en udmærket dram og som efterhånden kan fås på en del barer.Er dog lidt træt af at få spritus på kogepunktet - ikke meningen at en whisky skal nedkøles umiddelbart, men mange steder er den varmere end normal stuetemperatur grundet lys og mange mennesker. Burde stå i et vinkøleskab på 16 grader eller så-den bliver hurtig varmere efter ophældning.
Hvis nogen af jer synes, at whiskyskabet er ved at være halvtomt, så har Irma en Glenlivet 12 års til 190 kroner i denne uge. Ganske god, mild speysider.
#161 jessup 12 år siden
Kan 46 ikke kun købes i us? Har ikke smagt den. Bare pøs med med anbefalinger af gins og jenevers
#162 Tommy Kristensen 12 år siden
#163 jessup 12 år siden
Eagle Rare Single Barrel 10y.
http://www.greatbourbon.com/eagleraresb.aspx/
For en rs som er ca. 375 dkk er det svært at huske en bedre whisky i den prisklasse.
#164 jessup 12 år siden
Yvan auban Bas-Armagnac 1974 - single cask 1ud af 600(på flaske 2005)
Kan ikke finde noget på dansk/engelsk om den.
#165 jessup 12 år siden
#166 jessup 12 år siden
Fik i øvrigt en Hazelburn 8 år igår som er en udmærket dram og som efterhånden kan fås på en del barer.Er dog lidt træt af at få spritus på kogepunktet - ikke meningen at en whisky skal nedkøles umiddelbart, men mange steder er den varmere end normal stuetemperatur grundet lys og mange mennesker. Burde stå i et vinkøleskab på 16 grader eller så-den bliver hurtig varmere efter ophældning.
#167 DarkLight 12 år siden
Kan du beskrive lidt mere hvordan den er? :)
#168 jessup 12 år siden
Har ikke smagt den så vidt jeg husker, men mindes at andre i tråden kunne lide den. Her en lille anmeldelse:
http://www.connosr.com/reviews/glenfiddich/glenfid...
#169 DarkLight 12 år siden
#170 mr gaijin 12 år siden
Hvis nogen af jer synes, at whiskyskabet er ved at være halvtomt, så har Irma en Glenlivet 12 års til 190 kroner i denne uge. Ganske god, mild speysider.