Gravatar

#61 mr gaijin 12 år siden

#59 Fornem whisky! Det må være en fantastisk kæreste, du har :)

Og jeg er ikke i tvivl om, at du vil nyde din 18 års Speyside-whisky. Husk at tage dig god tid til at dufte og smage.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#62 jessup 12 år siden

mr gaijin (53) skrev:
Superbest fra søndag har denne Lagavulin Distiller's Edition fra 1991 til 350 kroner. Normalprisen er 700 kr:

http://www.danwhisky.dk/shop/lagavulin-distillers-...

Lagavulin er en typisk Islay-whisky, og det betyder meget tørv og røg. Det er ikke en begynderwhisky. Men det er et virkelig fint tilbud til røg- og tørvelskerne.

Kunne ikke dy mig og måtte have/smage den - dog var det ikke 1991 udgaven de havde men 1995 udgaven. Kunne ikke finde ud af om det var sjusk med årstal og /eller vildledning(ekspedienten var ikke til hjælp). Hvis der er nogen der har fået 1991 udgaven så smid lige et indlæg.
This is just until June
Gravatar

#63 HonoDelLoce 12 år siden

mr gaijin (61) skrev:
Og jeg er ikke i tvivl om, at du vil nyde din 18 års Speyside-whisky. Husk at tage dig god tid til at dufte og smage.

Det er uden tvivl en super lækker whisky!

Den aller første tår gjorde mig faktisk lige hurtigt lidt trist til mode, da jeg synes, at der var en stærk sprit-smag, som jeg ikke lige havde forventet.. Men af en eller anden grund var den helt væk ved anden tår (og de efterfølgende).. Så der var bare en utrolig lækker rund smag med et snert af æble.. Utroligt mums! Det er blevet bestemt, at jeg tager den med ud til forældrene juleaften.. Tror den vil gå UTROLIG godt til afslapningens suk, efter børnene er færdige med at pakke gaver op, og julestressen endeligt kan lægge sig ::)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#64 mr gaijin 12 år siden

#62 Det lyder mystisk. Men jeg har også oplevet før, at de har et billede af en bestemt udgave i deres avis, og så viser det sig, at de har en anden udgave af mærket stående i butikken. Jeg vil selv prøve at tjekke, hvis jeg kommer forbi en superbest i løbet af de næste dage.

Sig endelig til, når du får smagt på den.

#63 Dejligt! Jeg har også selv en whisky klar til de sidste timer af juleaften med familien. Det er lige før, at det er det, jeg glæder mig mest til :)
Gravatar

#65 jessup 12 år siden

Var ude og købe de sidste julegodter et andet sted i landet og var lige inde hos SB - de havde dog ingen tilbage og kunne ikke chekke årstallet men som du er inde på er det noget der sker - tit med vin. Mærkeligt nok er det aldrig en bedre/ældre årgang de har stående ved en fejltagelse:)

Får ikke smagt den før en gang lige inden nytår.

Den kommer til at stå på sherry (30år+) og portvin - heller ikke dårligt.
This is just until June
Gravatar

#66 inflector 12 år siden

Har lige fået en 3-4 solide Glen Livet 15års sjusser, det var virkelig godt. God og balanceret smag, glæder mig allerede til at drikke mere af den i morgen. :)
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#67 jessup 12 år siden

En kollega skal til tyskland her i julen og jeg har bestilt denne hvis han kan finde den i bordershoppen:

http://whisky-world.net/anmeldelser/glengoyne-21-a...

Glengoyne 21 Year old Sherry Cask
This is just until June
Gravatar

#68 mr gaijin 12 år siden

#66 Jeg endte sjovt nok også med en Glenlivet igår!

Jeg har en tradition med at tage en lille tur på bar den 23. december med nogle gamle venner fra Århus, som jeg kun ser et par gange om året. Denne gang tog vi på Tir Na Nog i frederiksgade, hvor de ikke har et voldsomt stort single malt udvalg. Men det de har er tilgengæld godt! Det bedste var helt klart en Glenlivet Nadurra 16 års. Superdejlig og blød karamelduft med en fantastisk varm eftersmag med noter af chokolade og stjerneanis.

#67 Uh, den er god! En af mine venner har stort set kun Glengoyne i sin samling, så jeg fik en smagsprøve på 10eren, 12eren, 17eren og 21eren for lidt siden. Han plejer også at købe dem i Tyskland. I Tyskland har de også en 16 års udgave med Shiraz cask finish, som jeg kan anbefale. Det er hans favorit, og den er efter min mening næsten på højde med 21eren!

Glædelig jul, og god whisky ;)
Gravatar

#69 jessup 12 år siden

mr gaijin (68) skrev:

#67 Uh, den er god! En af mine venner har stort set kun Glengoyne i sin samling, så jeg fik en smagsprøve på 10eren, 12eren, 17eren og 21eren for lidt siden. Han plejer også at købe dem i Tyskland. I Tyskland har de også en 16 års udgave med Shiraz cask finish, som jeg kan anbefale. Det er hans favorit, og den er efter min mening næsten på højde med 21eren!

God jul

Glædelig jul, og god whisky ;)

Det er jeg glad for at høre, blev meget lun på den efter at have læst lidt anmeldelser - lidt interessant er det også at den i blindtest blev forvekslet med Old Putney 21 år (har ikke smagt den men er også først kommet ind på whiskysporet efter denne tråd blev oprettet:)

Shiras versionen bliver helt sikkert sat i huskebogen. Blended på længere sigt kunne blive en Gold label - men der skal lige ses på hvad der kommer til at stå på hylden efter jul.
This is just until June
Gravatar

#70 mr gaijin 12 år siden

Så er julen ved at være slut, og dermed er tiden med supertilbud på single malts i supermarkederne ved at være forbi.

Det eneste rigtig gode tilbud i denne uge er en Yamazaki 10 år fra Suntory, som Superbest har til 200 kr. Den er til gengæld også rigtig god til prisen.

Skriv ny kommentar: