Gravatar

#71 HonoDelLoce 12 år siden

Hov, har da lige helt glemt at nævne den fremragende modtagelse, sådan en 18års Glenfiddich modtog blandt ældrerådet i min familie juleaften!

Jeg var dog nødt til at at tage to glas! Det først, som min kære stedfader skænkede, blev forpurret af isterninger, og det var sandt at sige ikke en så udsøgt fornøjelse for smagsløgene som den rene vare! Nuvel, nuvel, det smagte ikke grimt; bare ikke af nær så meget..!
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#72 mr gaijin 12 år siden

HonoDelLoce (71) skrev:
Nuvel, nuvel, det smagte ikke grimt; bare ikke af nær så meget..!

Det var trist. Det er aldrig jordens undergang, når der kommer is i. De fleste unge blended kan sagtens tåle det, da smagen alligevel ikke er så kompleks og nuanceret. Men det skærer alligevel lidt i hjertet, når en god single malt som en Glenfiddich 18 udsættes for is.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#73 inflector 12 år siden

Her til aften fik jeg smagt Highland Park 18års. En super whiskey. Let røget, men alligevel mild og rund, med en lidt en frugtagtig eftersmag. Bliver ikke sidste gang jeg dypper næbet i den.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#74 jessup 12 år siden

inflector (73) skrev:
Her til aften fik jeg smagt Highland Park 18års. En super whiskey. Let røget, men alligevel mild og rund, med en lidt en frugtagtig eftersmag. Bliver ikke sidste gang jeg dypper næbet i den.

Sad oglæste om den og 1990 og 21 års versionen af samme mærke - det skulle være gode sager.

Jeg fik desværre ikke min 21 års Glengoyne - det må blive en anden gang.
This is just until June
Gravatar

#75 mr gaijin 12 år siden

Min hustru gav mig et glencairn-glas! Jeg har været foruden i noget tid, da det sidste jeg havde gik itu i en tragisk ulykke for et par år siden. Siden har jeg holdt mig til små vinglas og cognac-glas. Jeg havde helt glemt, hvor godt det egentlig er med et rigtigt glas.

Og så købte jeg mig også en indisk Amrut-whisky i Juuls vinhandel på Vesterbro. Jeg venter et par uger med at tage hul på den, men det ser meget spændende ud.
Gravatar

#76 jessup 12 år siden

Jeg synes jeg har så mange forskellige glas at jeg ikke er så begejstret for flere slags men jeg har også brugt den type (samme form sikkert en biligere udgave)ved smagninger og de er gode.

Fik god champagne og vin igår (det bliver der nok smidt et indlæg om i madtråden) og Blair athol 12 år og en rom fra Uruguay(tror vi for merkaten var noget udvisket) fra 1990 med en herlig krydret smag.
This is just until June
Gravatar

#77 jessup 12 år siden

Så fik jeg smagt SE Lagavoulin fra 1995. Har så vidt jeg husker ikke smagt andre SE årgange. PX (Sherry) er der straks i næsen og tørv og sødme er ingen dårlig sammensætning - tænk på grillmad. Den er meget behagelig, sødmen sidder ikke fast på tungen til at starte med men i slutningen af glasset har den et mere kompleks og sammensat samspil med tørven og røgen.

- for mig er den faretruende let drikkelig(ovehovedet ikke et must for mig- smager mere end drikker). Drikker højst 2 glas af den 16 årige almindelige version men her kunne der godt ryge lidt mere ned i godt selskab.

En dejlig whisky 8-9/10
This is just until June
Gravatar

#78 mr gaijin 12 år siden

#77 Det lyder spændende. Du har helt ret i, at kombinationen af sødme og tørv kan være god. De bedste Islay-whiskyer, jeg har smagt, har netop haft mere sødme end for eksempel en klassisk Ardbeg 10, og det har løftet dem.
Gravatar

#79 Skeloboy 12 år siden

Et hurtigt input, for jeg drikker ikke whisky, og kan egentlig heller ikke rigtig lide det...

Men fra min hjemegn brygger de Danmarks eneste whisky. Aner dog ikke, om den er god...

http://www.stauningwhisky.dk/
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#80 jessup 12 år siden

jessup (33) skrev:
Har en ½ flaske Springbank 14 år(destilleret 1996), cask strenght,Rum Barrel,Cask no 274, 1 ud af af 230 flasker.

Har fri i morgen og havde tænkt at jeg skulle smage et par ting i aften og jeg starter med ovenstående - 1 af 4 Whsikier jeg er klar over jeg har fået fra Cambeltown.

Den er ikke for "nybegyndere" og jeg har noget sværere ved at beskrive smagen end ved Lagavoulin SE. Har sødme,krydderi mm. kan ikke sætte helt ord på - men god rigtig god. Skal helt sikkert have en dråbe vand.

Kopieret fra nette:

Nose: Light fragant toffee, honey dried apricots, warmed apple pie with custard.
Palate: Earthy, gingerbread cake, pear, summer in a glass, wearm, hint of liquorice.. lovely with water.

This is just until June

Skriv ny kommentar: