Gravatar

#121 wimmie 15 år siden

Ja, Kiss kiss bang bang var en overraskelse for mig - havde hørt så meget om den og kigget så mange på den i Blockbuster uden at leje den. Men så fandt jeg den billigt på blu-ray lige efter at vi havde købt afspiller - og det var jo et rigtig godt sats :D
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#122 Herrguth 15 år siden

Wimmie, er din liste gået i stå? ;)
Jeg er jo spændt på hvad der følger...
Gravatar

#123 wimmie 15 år siden

Nej, den er skam ikke gået i stå men kom jo hjem fra London i går og har næsten arbejdet siden. Opdatering kommer i aften :)
Gravatar

#124 wimmie 15 år siden

109-100

109. The Bourne Identity

Efter min mening den bedste af de 3 Bourne-film (men de andre er nu også rigtig gode). Matt Damon er helt perfekt i rollen og filmen er spændende og gennemført.

108. Cinderella Man

Jeg hader sport...men paradoksalt nok så elsker jeg sportsfilm ;)
På trods af at den til tider bliver lidt for sentimental så er Cinderella Man en rigtig god film med rigtig gode præstationer; især Paul Giamatti spiller helt fantastisk...og så er kampscenerne virkelig intense og flot lavet.

107. The Cell

Så første gang The Cell som en del af en maraton-nat i biografen; denne var aftenens "surprise" - og overraskende var den. Overraskende fed :D
Meget kreativt udført med virkelig flotte scenarier. Filmen er næppe for alle men den fangede mig med det samme :)

106. Pineapple Express

Jeg frygtede at den ville være stener-komedie af lavere rang og efter 3 Spidermanfilm var jeg klar til at boycotte alt med James "surmule" Franco, men det var en af årets mest positive overraskelser - og dette skyldes ironisk nok netop James Franco. Han er helt genial som smådum men elskelig stonehead og samspillet med ham og Seth Rogen er fantastisk. Hele historien løber måske lidt af sporet (for at sige det mildt), men det bliver gjort i en så dejligt fjollet tone at det er helt ok.

105. Training Day

Spændende og intens thriller. Ethan Hawke har altid været en af mine favoritter og Denzel Washington har aldrig været bedre (og han er jo sjældent andet end god) - det klæder ham at spille bad guy for en gangs skyld.

104. A Nigtmare on Elm Street

En klassiker :)
Ok, slutningen er lidt "out there" men filmen er fed og har nogle af de mest mindeværdige gyser-scener og så er Freddy jo klart en af de mest underholdende teenage-mordere på film.

103. True romance

Tony Scott er ret "hit or miss" efter min mening - men måske er det i virkeligheden lige så meget en Quentin Tarantino-film - I hvert fald er stilen meget Tarantino'sk.
Patricia Arqutte er sød og charmerende og hvor er det synd at Christian Slater ikke blev den store stjerne han kunne have været efter 90'erne. Han mangler et Robert Downey Jr. comeback ;)

102. The Breakfast Club

En absolut 80'er klassiker og favorit; sød, sjov og rørende. De unges problemer er under alt det søde og sjove alvorlige nok og måden hvorpå man lærer de 5 hovedpersoner at kende og ændrer sin opfattelse af dem er godt fortalt - men en barsk fortælling er det nu ikke ;)

101. The Mosquito Coast

Filmen er en af de mest undervurderede nogensinde; Harrison Ford træder ud af sine vanlige helteroller og mestrer overgangen fra småskør men sympatisk familiefar til desillusioneret fanatiker helt perfekt.
Helen Mirren er (som altid) god som hans (lidt for) tolerante kone og River Phoenix viser endnu gang hvorfor han blev spået en fantastisk karriere - som han desværre ikke nåede at nyde meget af.
Peter Weir laver nogle eminente film og denne fortjener mere opmærksomhed.

100. Misery

En af mine favoritgysere; Kathy Bates fortjente sin oscar for denne film; hun er virkelig creepy. Også en af de bedste Stephen King-filmatiseringer der er lavet og så har den en af filmhistoriens mest uudholdelige scener
(fødder+hammer= av)

Gravatar

#125 MOVIE1000 15 år siden

jeg er enig med 2
A nightmare on elm street
og især Training day jeg fik den set for første gang i forgårs på BD det er sgu en film der rykker, jeg blev fandme bange for Denzel, han virkede utrolig troværdig det er helt klart hans bedste rolle, jeg fik fandme gåsehud af at se ham indtil videre en af de bedste film jeg har set på BD
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#126 Riqon 15 år siden

#124 -

Cinderella Man var ok håndværk, men ikke noget særligt efter min mening (faktisk kan jeg dårligt huske den nu). Pineapple Express er anderledes Rogen-humor, men præstationerne er bestemt ikke noget at råbe hurra for -- på en eller anden måde var det bare alt, alt, alt for tydeligt, at de prøvede på at være sjove. Lidt dåselatter havde sikkert gjort tricket :P A Nightmare on Elm Street er jo en klassiker, der stadig har sine styrker, men nogle af skræmmeelementerne er så også decideret fjollede (Freddies tunge, der pludselig stikker ud af telefonen). Til gengæld er jeg også med på The Bourne Identity og Training Day. Rigtig fede film! Resten har jeg ikke set i deres fulde længde, blot små bidder af et par af dem.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#127 Kruse 15 år siden

Jeg kan kun bifalde at du har "Pineapple Express" på din liste! Den er jeg helt enig med dig i :)

Jeg har også set "The Bourne Identity", "Training Day", "A Nightmare on Elm Street" og "True Romance", og selvom de også er ganske gode, så tror jeg ikke lige umiddelbart at de ville komme på nogen topliste hos mig.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#128 filmz-Bruce 15 år siden

Bourne, Mosquito og Misery. Enig!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#129 Åkepool 15 år siden

Enig med Bourne, Misery og True romance.

Delvis enig med Breakfast, Mosquito og Training day (selvom det mest er Denzel's præstation der løfter filmen).

The Cell er vel okay, men mest rent billedmæssigt.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#130 Lord Beef Jerky 15 år siden

Jeg hylder The Breakfast Club nu når de andre båtnakker ikke gør! Fremragende film omend et noget diskutabelt budskab. Men den fanger essensen af en tidsperiode perfekt (både 80'erne men sgu også livet som teenager) og er satans underholdende! Eller er jeg også glad for The Bourne Identity (dog ikke så meget som dig), A Nightmare On Elm Street (omtrent præcis ligeså meget som dig) og True Romance (også omkring det samme som dig). Misery var jeg glad for som "lille", men i dag, imens den dog stadig er yderst effektiv, ser jeg ikke det helt store i den. The Cell bryder jeg mig slet ikke om, og Ananas Ekspressen synes jeg ikke var noget særligt, men har tænkt mig at gøre et forsøg mere i den nærmeste fremtid.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: