Behøver vist ingen nærmere introduktion; filmen er jo helt igennem fænomenal lavet; det er næsten svært at fatte at effekterne stadig holder så godt som de gør i dag; filmen har da trods alt en del år på bagen efterhånden. Jeg er ikke kæmpefan af de andre Terminatorfilm (selvom de dog er ganske underholdende - har ikke set "Salvation" endnu) og det er sjældent at en 2'er på den måde kommer til at fremstå som en selvstændig film - der findes heller ikke mange 2'ere på min liste uden at 1'eren er med ;)
98. Almost Famous
En dejlig lille film som altid gør mig glad - ikke mindst musikken, skuespillet og persongalleriet er helt i top. Jeg ville ønske at Cameron Crowe ville komme igang med at lave flere film, for han gør det så godt og forstår at give sine karakterer personlighed.
97. No Country for Old men
Jeg holder generelt meget af Cohen-brødrenes film (måske ikke helt så meget som andre herinde) - med Fargo og The Big Lebowski som de bedste - udover naturligvis No Country for Old Men. Den er spændende, godt skrevet, sjov (på den sorte måde) og velspillet (findes der overhovedet Cohen-film som ikke passer på disse beskrivelser?) Javier Bardem er genial i sin rolle og havde fuldt ud fortjent sin oscar.
96. Office Space
Jeg forstår godt hvorfor den er blevet en kultklassiker; en af de sjoveste og mest nørdede komedier nogensinde. Masser af klassiske quotes - ikke mindst fra stakkels Milton ;)
95. Oceans 11 (2001)
Jeg har aldrig set originalen men jeg er rigtig glad for denne; den er sjov, stylish og så elsker jeg generelt heist-film...og George Clooney ;) Og det gør skam heller ikke noget at man oven i købet har puttet lidt ekstra i lækkerkassen i form af Brad Pitt og Matt Damon - og krydret det hele med lidt ekstra stjernestøv. Oceans 12 var desværre en stor skuffelse - til gengæld var Oceans 13 tæt på at nå 1'erens højdepunkter.
94. Jaws
Jeg vil ikke betragte Jaws som en gyser men den er nu alligevel enormt effektiv; ikke mindst musikken er med til at gøre filmen neverpirrende og spændende.
93. The Others
En gyser der virkelig overraskede mig positivt. Stemningen er dyster og tåget og udover et par "cheap scares" så er den ganske effektiv - for ikke at tale om slutningen :)
92. The Hills have Eyes (1977)
Wes Craven er en mester i gys - selvom hans film har været af svingende kvalitet. Hans ældre gysere (fra 70'erne og 80'erne) var meget barske og komprimisløse; her var ikke altid happy endings og personer som man følger får ikke altid lov til at overleve - tværtimod får de endda en grum og nådesløs død. The Hills have eyes er én af de bedste i genren; den er ond, klam og nervepirrende.
91. Dawn of the Dead (2004)
Et af de bedste gyserremakes der findes og én af de fedste zombiefilm - med sort humor, god zombiemake-up og masser af blod :D
90. The Birds
En af mine yndlings Hitchcock-film selvom den i modsætning til de fleste andre af hans har mindre plot også er mere "in-your-face" med skræmmeelementer og i det hele taget som gysertema. Jeg har ikke ligefrem en fobi for fugle, men efter at have set denne film for første gang som 9 - 10-årig så var fugle nogle fuckers der bare skulle holde sig væk ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
#141 Lord Beef Jerky 15 år siden
#142 BN 15 år siden
Vi bringer en efterlysning:
http://filmz.dk/forum/tagwall/face-quiz-2-runde-52...
#143 filmz-Bruce 15 år siden
#144 Skeloboy 15 år siden
Jamen, det er slet ikke en tosset ide..:)
#145 filmz-Bruce 15 år siden
#146 Lord Beef Jerky 15 år siden
#147 Skeloboy 15 år siden
#148 evermind 15 år siden
#149 wimmie 15 år siden
#150 wimmie 15 år siden
99. Terminator 2
Behøver vist ingen nærmere introduktion; filmen er jo helt igennem fænomenal lavet; det er næsten svært at fatte at effekterne stadig holder så godt som de gør i dag; filmen har da trods alt en del år på bagen efterhånden. Jeg er ikke kæmpefan af de andre Terminatorfilm (selvom de dog er ganske underholdende - har ikke set "Salvation" endnu) og det er sjældent at en 2'er på den måde kommer til at fremstå som en selvstændig film - der findes heller ikke mange 2'ere på min liste uden at 1'eren er med ;)
98. Almost Famous
En dejlig lille film som altid gør mig glad - ikke mindst musikken, skuespillet og persongalleriet er helt i top.
Jeg ville ønske at Cameron Crowe ville komme igang med at lave flere film, for han gør det så godt og forstår at give sine karakterer personlighed.
97. No Country for Old men
Jeg holder generelt meget af Cohen-brødrenes film (måske ikke helt så meget som andre herinde) - med Fargo og The Big Lebowski som de bedste - udover naturligvis No Country for Old Men. Den er spændende, godt skrevet, sjov (på den sorte måde) og velspillet (findes der overhovedet Cohen-film som ikke passer på disse beskrivelser?)
Javier Bardem er genial i sin rolle og havde fuldt ud fortjent sin oscar.
96. Office Space
Jeg forstår godt hvorfor den er blevet en kultklassiker; en af de sjoveste og mest nørdede komedier nogensinde. Masser af klassiske quotes - ikke mindst fra stakkels Milton ;)
95. Oceans 11 (2001)
Jeg har aldrig set originalen men jeg er rigtig glad for denne; den er sjov, stylish og så elsker jeg generelt heist-film...og George Clooney ;)
Og det gør skam heller ikke noget at man oven i købet har puttet lidt ekstra i lækkerkassen i form af Brad Pitt og Matt Damon - og krydret det hele med lidt ekstra stjernestøv.
Oceans 12 var desværre en stor skuffelse - til gengæld var Oceans 13 tæt på at nå 1'erens højdepunkter.
94. Jaws
Jeg vil ikke betragte Jaws som en gyser men den er nu alligevel enormt effektiv; ikke mindst musikken er med til at gøre filmen neverpirrende og spændende.
93. The Others
En gyser der virkelig overraskede mig positivt. Stemningen er dyster og tåget og udover et par "cheap scares" så er den ganske effektiv - for ikke at tale om slutningen :)
92. The Hills have Eyes (1977)
Wes Craven er en mester i gys - selvom hans film har været af svingende kvalitet. Hans ældre gysere (fra 70'erne og 80'erne) var meget barske og komprimisløse; her var ikke
altid happy endings og personer som man følger får ikke altid lov til at overleve - tværtimod får de endda en grum og nådesløs død. The Hills have eyes er én af de bedste i genren; den er ond, klam og nervepirrende.
91. Dawn of the Dead (2004)
Et af de bedste gyserremakes der findes og én af de fedste zombiefilm - med sort humor, god zombiemake-up og masser af blod :D
90. The Birds
En af mine yndlings Hitchcock-film selvom den i modsætning til de fleste andre af hans har mindre plot også er mere "in-your-face" med skræmmeelementer og i det hele taget som gysertema.
Jeg har ikke ligefrem en fobi for fugle, men efter at have set denne film for første gang som 9 - 10-årig så var fugle nogle fuckers der bare skulle holde sig væk ;)