"Terminator 2" har du placeret mindst 98 pladser for langt nede af listen ;) "Almost famous" fandt jeg lettere kedelig. "No country for old men" var langtfra så god, som hypen havde gjort den til. "Oceans 11" er ganske fornøjelig og kunne nå udkanten af min liste. "Jaws" er weltklasse :) "The Others" husker jeg ikke så godt, men husker dog at jeg syntes den var god. "Dawn of the dead" har en af de fedeste begyndelser der er lavet. Resten af den er også udemærket. "The Birds" er faktisk den eneste Hitchcock film jeg nogensinde har set og jeg skammer mig lidt over det, for den er rigtig god og hvis man skal tro folk her på Filmz, så er den laaaaangtfra i nærheden af, at være hans bedste film.
Resten har jeg tilgode.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Jeg har 2 Hitchcock-film længere oppe på listen - tror jeg har set 6-7 stykker i alt og vil meget gerne se flere :) The Birds er bare en af mine personlige favoritter, men jeg forstår godt hvorfor de fleste bedre kan lide nogle af de film der har lidt mere plot/handling end bare fugle der angriber :p Nogle gange kan det enkelte bare være så genialt udført med få virkemidler; og det var Hitchcock nu engang mester i :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Jeg er mest af alt glad for, at du ikke har Godfather længere oppe. De fleste jeg kender, er mere eller mindre enige med IMDB's karakter, og selvom det skam ER en god film, så er den langt fra min yndlingsfilm. Hvis jeg en dag satte mig ned og lavede sådan en liste, tror jeg ikke engang, den ville være i top50. (Og her skal det siges, at jeg da aldrig i mit liv ville kunne liste 150 film x_x) Jeg er til gengæld helt enig med dig i True Romance, det er en rigtig god film, og det er Slater der trækker den rigtig langt op. Selvom eggplantscenen er enestående, er det Slater og Arquette der hiver den langt op på min personlige hitliste. De to er simpelthen det mest charmerende partner en crimepar, jeg nogensinde har mødt.
Fine film. Godt at se endnu en liste, som hylder Dawn of the Dead som én af de bedste zombiefilm ;) men giver andre debattører ret i, at jeg nok bør få set de gamle også.
Oceans 11 er virkelig godt skruet sammen. Perfect pace og også med et par fine overraskelser, og som du også nævner, så er humoren rigtig god. Min kæreste var imidlertid frustreret over filmen, fordi den ikke havde nogen "dybere mening" -- men personligt finder jeg den slags befriende af og til :)
Når det gælder No Country For Old Men, så er jeg nok lidt på BN's side, men jeg skal da tilstå, jeg også var imponeret over Javier Bardems flegmatiske portræt af en helvedes psykopat. Udover det, så syntes jeg ikke, der var så meget at komme efter.
The only way to beat a troll is to not play their game.
97, 96, 94 og 91 er jeg helt enig i er gode film. Har desværre aldrig fået set Almost Famous eller The Others (jeg tror jeg holder mig til The Innocents). Stor Alfred fan jeg end er, så er The Birds nok en af de film jeg mindst er betaget af. Normalt er jeg god til at se igennem effekter, som et filmlærred bag en bil, matte paintings etc, men her er special effekterne en stor del af filmens plot og gysene virker desværre ikke på mig i dag. Skal dog sige, at det er mere end 10 år siden jeg så den sidst, så ... måske :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Godt at se Almost Famous på listen. Jeg ville placere den endnu højere på min egen liste. Filmen gør mig i godt humør og har rigtig god musik. Men det bedste ved filmen er, at man kan mærke at Cameron Crowe virkelig elsker alle figurerne i filmen, hvilket giver dem dybde og varme. Jeg synes Almost Famous er en helt fantastisk film. :D
#151 Åkepool 15 år siden
"Almost famous" fandt jeg lettere kedelig.
"No country for old men" var langtfra så god, som hypen havde gjort den til.
"Oceans 11" er ganske fornøjelig og kunne nå udkanten af min liste.
"Jaws" er weltklasse :)
"The Others" husker jeg ikke så godt, men husker dog at jeg syntes den var god.
"Dawn of the dead" har en af de fedeste begyndelser der er lavet. Resten af den er også udemærket.
"The Birds" er faktisk den eneste Hitchcock film jeg nogensinde har set og jeg skammer mig lidt over det, for den er rigtig god og hvis man skal tro folk her på Filmz, så er den laaaaangtfra i nærheden af, at være hans bedste film.
Resten har jeg tilgode.
#152 wimmie 15 år siden
The Birds er bare en af mine personlige favoritter, men jeg forstår godt hvorfor de fleste bedre kan lide nogle af de film der har lidt mere plot/handling end bare fugle der angriber :p
Nogle gange kan det enkelte bare være så genialt udført med få virkemidler; og det var Hitchcock nu engang mester i :)
#153 Kochie 15 år siden
Jeg er til gengæld helt enig med dig i True Romance, det er en rigtig god film, og det er Slater der trækker den rigtig langt op. Selvom eggplantscenen er enestående, er det Slater og Arquette der hiver den langt op på min personlige hitliste. De to er simpelthen det mest charmerende partner en crimepar, jeg nogensinde har mødt.
#154 wimmie 15 år siden
The Godfather som er rigtig fed er dog også ret overvurderet (f.eks. sin IMDB placering taget i betragtning) - så helt enig med dig.
#155 Riqon 15 år siden
Fine film. Godt at se endnu en liste, som hylder Dawn of the Dead som én af de bedste zombiefilm ;) men giver andre debattører ret i, at jeg nok bør få set de gamle også.
Oceans 11 er virkelig godt skruet sammen. Perfect pace og også med et par fine overraskelser, og som du også nævner, så er humoren rigtig god. Min kæreste var imidlertid frustreret over filmen, fordi den ikke havde nogen "dybere mening" -- men personligt finder jeg den slags befriende af og til :)
Når det gælder No Country For Old Men, så er jeg nok lidt på BN's side, men jeg skal da tilstå, jeg også var imponeret over Javier Bardems flegmatiske portræt af en helvedes psykopat. Udover det, så syntes jeg ikke, der var så meget at komme efter.
#156 filmz-Bruce 15 år siden
#157 Herrguth 15 år siden
Filmen gør mig i godt humør og har rigtig god musik. Men det bedste ved filmen er, at man kan mærke at Cameron Crowe virkelig elsker alle figurerne i filmen, hvilket giver dem dybde og varme. Jeg synes Almost Famous er en helt fantastisk film. :D
#158 Verbal 15 år siden
#159 wimmie 15 år siden
Men det trækker jo op at han lyder lidt som én...
#160 Kruse 15 år siden