Gravatar

#211 MOVIE1000 15 år siden

#209 hvis det er meningen synes jeg slet ikke om den, den har en fed humor, men ikke en jeg vil se mere end 1 gang om året.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#212 wimmie 15 år siden

Fair nok ;)
Kan dog ikke se hvordan en forklaring kan gøre filmen værre...men hver sin smag ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#213 MOVIE1000 15 år siden

#212 jeg synes bare ikke de kommer nogen vej, de prøver ligeså stille at nå hen til kæresten ved at smadre så mange zombier som mulig ved mærkelige sjove måde, og hvis jeg husker rigtig så bor hun vidst ikke særlig langt væk, de går mere op i kampen end at de skal redde hende synes jeg, selvom de siger noget andet i filmen.
Gravatar

#214 evermind 15 år siden

Ud over det håndgribelige plot med overlevelse og redning af parforholdet, fungerer Shaun of the Dead som sagt som en allegori over modning til voksenlivet og at finde sin retning i tilværelsen.

Braindead har lidt af det samme tema, faktisk; både Shaun og Lionel må løsrive sig fra deres mødre og blive mænd (i det sidste tilfælde er løjerne sat lidt mere på spidsen, hehe). Jeg synes, det er et udmærket tema, også fordi det er eksekveret uhøjtideligt og umanerligt underholdende i begge film, men stadig med mere under hjelmen, end man umiddelbart tænker over, mens man morer sig over dem.
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#215 TP-DK 15 år siden

Shaun Of The Dead er nok den film der har brugt ordet motherfu**** på den bedste måde :P

Den er helt klart en af mine yndlings komediefilm. Jeg har dog aldrig set den som en spoof film, selvom den nok falder i den kategori.
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Boy Scout leader!"
Gravatar

#216 wimmie 15 år siden

Jeg tror ikke du husker den rigtigt så, for dét at de skal hente kæresten tager ikke lang tid - det er først da de skal tilbage til pubben at de for alvor skal bekæmpe zombier ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#217 evermind 15 år siden

#216 Det var først efter, han havde slukket. :P
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#218 MOVIE1000 15 år siden

#217 jeg slukker aldrig:)
Gravatar

#219 evermind 15 år siden

#218 Det er også en god holdning. :)

Jeg har selv siddet igennem meget rigtig skidt, simpelt hen af principielle årsager, men jeg må indrømme, der er film, hvor jeg har været meget tæt på, f.eks. The Mexican og DarkStar. Og så lige en enkelt svipser, jeg kan komme i tanker om, nemlig Alone in the Dark, hvor jeg stoppede filmen efter de første 20 minutters nonsens og derfor ikke skal kunne udtale mig om, hvorvidt den er god. Ingen tilbagemeldinger fra andre har dog nogensinde tydet på, at det var et dumt valg at slukke den dag. :P
Gravatar

#220 MOVIE1000 15 år siden

#219 jeg har den regel at jeg ikke må slukke, medmindre jeg skul udenfor eller sove

Skriv ny kommentar: