Gravatar

#221 wimmie 15 år siden

Jeg slukker også meget meget sjældent for en film - og aldrig hvis jeg har betalt for den. Hvis jeg er i biografen kunne jeg heller aldrig finde på at gå midt i filmen ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#222 frankdrebin 15 år siden

#221 nej, mener ikke man kan sige at en film var "dårlig" hvis ikke man ser det hele :D

Gravatar

#223 Skeloboy 15 år siden

#222 - det kan man fandeme godt:)

Jeg har slukket for flere film og konstateret det var noget lort(det drejer sig vel om en 5 stk). Kan selvfølgelig ikke komme med en god og begrundet kritik, og skulle jeg anmelde en film, så vil jeg klart se det hele af den.

An American In Paris
School of Rock
Dværgen
Manos The Hands of Fate

Er dem jeg lige kan komme i tanke om.

Må tage en dag, hvor med tændstikker i øjnene tvinger mig selv til at se Dværgen og Manos...i et køre og lige i streg.
Gravatar

#224 evermind 15 år siden

Skeloboy (223) skrev:
Må tage en dag, hvor med tændstikker i øjnene tvinger mig selv til at se Dværgen

Er det ikke dét, vi har Filmz-julefrokosterne til??
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#225 wimmie 15 år siden

79-70

79. Festen

Festen er nok den bedste danske film der er lavet (i nyere tid i hvert fald). Det er ikke alle dogmefilm jeg har været lige begejstret for men Festen fænger fra start til slut - og dette skyldes især skuespillet.

78. Dead Poet's Society

Har været en favorit i mange år, og det ødelagde bestemt ikke noget at jeg i 10.klasse fik lov til at gennemanalysere filmen i vores engelskklasse. På trods af filmens emne er det en film med masser af kød på; velskrevet og velspillet - Robin Williams er klart bedst i sine underspillede roller og fik en velfortjent oscarnominering for denne.

77. The Prestige

Som stor fan af Christopher Nolans film var det ikke overraskende at jeg blev forelsket i The Prestige. Den er flot og fascinerende - og rigtig spændende; med et par fine små overraskelser hen ad vejen.
Jeg er måske ene om denne udtalelse, men jeg håber at Nolan laver flere originale film som denne og Memento i stedet for Batman-film ;)

76. Bridget Jones' Diary

Som sagt er jeg ikke den store fan af rom-coms, men når det endelig skal være, så er Bridget Jones den helt rigtige repræsentant fra den genre. Den har nogle ustyrligt sjove og mindeværdige scener og quotes og Renee Zellweger er det perfekte valg til rollen (blond amerikaner eller ej ;)

75. Beetlejuice

TIm Burton er kongen af stemningsfulde eventyrfilm - selvom Beetlejuice ikke er helt så eventyrlig som f.eks. Edward Scissorhands eller Big Fish, så har den det helt rigtige Burton'ske look.
Filmen er en rigtig kultfilm, hvilket udover nogle højst bizarre scener især tilfalde Michael Keatons præstation som den irriterende lille dæmon ;)

74. Dogville

Jeg vidste ikke helt hvad jeg skulle forvente første gang jeg så den; de anmeldelser jeg havde læst var enten had eller kærlighed til filmen - og til Lars Von Trier. Men jeg blev næsten bogstaveligt talt "blæst væk" af filmen og måden hvorpå den var lavet. Jeg forstår godt hvorfor den ikke appellerer til alle (men det gør man vel næsten med de fleste Von Trier film?), men når man lige vænner sig til måden den er lavet på (de manglende "kulisser"), så tager det altså ikke længe før fantasien slår til... Desuden fokuserer man meget på historien...(der er jo ikke så meget andet man har ikke kunnet gemme et mangelfuldt plot væk bag flotte effekter og smukke landskaber)
Filmen bygger langsomt op til noget man ved vil blive et grumt opgør - og man bliver ikke skuffet :)

73. Kill Bill 2

Se #72

72. Kill Bill 1

Jeg kan aldrig helt blive enig med mig selv om hvorvidt det er 1'eren eller 2'eren der er den bedste, men jeg tror 1'eren ligger en tand over 2'eren - men som én lang film fungerer de perfekt. Jeg er generelt glad for Tarantino med al hvad det indebærer; lange dialoger, overdrevne stunts, masser af blod, sort humor og rappe replikker.
Uma Thurman er perfekt - har svært ved at se hvem der ellers skulle have den rette blanding af sødme og brutalitet som hun har i filmen.

71. Ravenous

Måske en overraskelse at finde denne lille film på listen...og mange kender den måske ikke engang; men det er også en alt for undervurderet film - om kannibalisme med humor så sort som kul og et ret genialt lille persongalleri.
- Og så er musikken i øvrigt for fed ;)

70. The Deer Hunter

The Deer Hunter er en virkelig god film; barsk og grum - ikke mindst krigsfangelejr-scenerne. Det er én af de film der har gjort størst indtryk på mig og der går lang tid før man lige får den ud af hovedet igen.
Skuespillet er uforglemmeligt og Christopher Walken fortjente 100% sin oscar for bedste birolle.
Desuden er musikken (Cavatina) noget af det bedste filmmusik der er lavet
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#226 Lord Beef Jerky 15 år siden

Festen - 4/6
Dead Poet's Society - 4/6
The Prestige - 5/6
Bridget Jones' Diary - Har ikke set den
Beetlejuice - 6/6
Dogville - 5/6
Kill Bill 2 - 3/6
Kill Bill - 5/6
Ravenous - 4/6
The Deer Hunter - 6/6

Bridget Jones? Really? Nu er det svært at udtale sig om en film man ikke har set, men de trailere jeg har set, har godt nok givet mig dårlig smag i munden. Dem jeg har set er dog alle gode film, så umiddelbart ingen klager her. Sjovt at Ravenous har fundet vej til din liste, jeg troede at jeg var den eneste der havde set den i hele verdenen.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#227 evermind 15 år siden

Jeg har også set Ravenous, så vi er da i hvert fald tre. :) Go' film!
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#228 Locke 15 år siden

Har først lige set tråden nu, så vil ikke kommentere på de tidligere filmvalg ;-)

Festen - 5/6
Super god film, men også en hård film, som desværre har den ulempe, at den ikke kan ses igen og igen :-(

Dead Poet's Society - 5/6
Klart en af mine favoritter fra min barndom. Ville ønske jeg havde haft sådan en inspirerende lærer, da jeg gik i skole, men hvem ville ikke det.

The Prestige - 5/6
Super film. Kunne godt lide Bale og Jackman's rivalisering.

Bridget Jones' Diary - 3/6
Ved ikke om det er fordi jeg er mand ;-) men filmen siger mig ikke rigtigt det store.

Beetlejuice - 4/6
En god lille film, men ikke en af mine favoritter af Tim Burtons.

Dogville - 5/6
Kanon film, som jeg var meeget positivt overrasket over.

Kill Bill 2 - 4½/6
Jeg synes personligt denne er lidt bedre end 1'eren, da jeg er vild med dialogen mellem Uma Thurman og David Carradine. Han var et suverænt valg som Bill.

Kill Bill - 4/6
Var vild med denne første gang jeg så den, men anden gang jeg så den synes jeg den mistede lidt.

Ravenous - 4½/6
Var overrasket over denne film. En af den slags, der let kan gå ens næse forbi.
Jeg synes den var klam på den fede måde ;-)
Jeg er enig i det med musikken.

The Deer Hunter - 5/6
Lang tid siden jeg har set denne, men visse scener herfra glemmer jeg adrig.

OT: Jeg tænker på at købe Deer Hunter på BD. Nogen, der ved noget om video/audio kvaliteten på den?

Bud White: The Nite Owl case made you. Do you want to tear all that down?
Ed Exley: With a wrecking ball... You want to help me swing it?
Gravatar

#229 evermind 15 år siden

#228 Ifølge bluray.com skulle transferet være udmærket.
Gravatar

#230 MuManden 15 år siden

Festen - 6/6 og den kan sagtens ses igen og igen...
Dead Poet's Society - 3/6
The Prestige - 4/6
Bridget Jones' Diary - 4/6
Beetlejuice - Er jeg ikke sikker på jeg har set, kan ihvertfald ikke huske den så.
Dogville - Har jeg ikke set. Kommer nok heller ikke til det da det er en Lars von Trier film!
Kill Bill 2 - 6/6
Kill Bill - 5/6
Ravenous - Kender jeg ikke.
The Deer Hunter - 5/6
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden

Skriv ny kommentar: