Det var også sådan jeg havde det :) Men nogle gange er billedsiden nu også rigtig flot - bare synd den ikke holder standarden hele vejen igennem. Jeg læste en BD-anmeldelse af den og anmelderen kalder også kvaliteten for "Skizofren" ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Hitchcock har ikke skuffet mig endnu, og han har uden tvivl lavet nogle af de største klassikere i filmhistorien. Rope er en solid thriller og efter min mening ganske undervurderet. Historien er ganske enkel; der er ikke nogle store twists og hele filmen (der varer under 1½ time) foregår i samme lejlighed. Den er fænomenalt filmen (scenen hvor kameraet er fixeret på husholdersken der rydder bordet/kisten hvor offeret er "begravet") mens man hører samtalen fra selskabet i baggrunden er genialt lavet og meget effektfuld
58. Jerry Maguire
Selvom jeg slet ikke er sportsfan så er jeg af en eller anden grund vild med sportsfilm. Og selvom Jerry Maguire ikke er en typisk sportsfilm men også fungerer som drama, komedie og kærlighedsfilm, så hører den under én af de bedste i genren(e). Nåja, den flyder måske et par gange over med et par sødsuppe klicheer ("You had me at hello"), men det er nu én af mine absolut yndlings feel-good film, og Tom Cruise, Renee Zellweger og Cuba Gooding Jr. er alle perfekte valg til deres roller - og ikke at glemme Jonathan Lipnicki i en af de mest charmerende barnestjerne-roller nogensinde :)
57. Big Fish
En dejlig og eventyrlig film med masser af små finurligheder, sjove karakterer og originalitet - nogle af Tim Burtons stærkeste sider :)
56. Gone Baby Gone
Jeg er nok én af de få der stadig godt kan lide Ben Affleck som skuespiller, men jeg vil bestemt ikke have noget imod at se ham bag kameraet oftere hvis han holder standarden med Gone baby Gone. En af de bedste thrillers jeg længe har set; troværdig, velspillet og tragisk.
55. The Rainmaker
Jeg er en sucker for en god retssagsfilm og som fan af John Grisham, Francis Ford Coppola OG Matt Damon bliver det jo næsten ikke bedre ;) Stjernespækket film med en god historie og nogle mindeværdige scener ("jury-tampering"-scenen med Jon Voigt er genial.). Lidt sentimental men dette opvejes af det solide skuespil - ikke mindst birollerne; Danny DeVito og Mickey Rourke giver begge et humoristisk punch.
54. Brokedown Palace
Endnu en ganske overset film. To amerikanske piger bliver snuppet med heroin i tasken på vej hjem fra drømmeferien i Thailand og smidt i et Thailandsk fængsel. Claire Danes og Kate Beckinsale gør det godt som de to piger der må igennem et helvede - både i fænglset men også i en thailandsk bureaukratisk labyrint hvor korruptionen hærger og man automatisk er skyldig til det modsatte er bevist.
53. The Princess Bride
The Princess Bride er én af de film jeg voksede op med, genså 20 år senere og fandt ud af at man stadig holdt af :D Et rigtigt eventyr med onde prinser, smukke møer, pirater og maskerede helte :D En rigtig klassiker med nogle af de sjoveste scener og mest mindeværdige quotes - en klassiker af de fineste og mest fjollede slags.
52. Bowling for Colombine
Michael Moore er kongen af satirisk dokumentar og denne film omhandlende våbenindustrien og USAs våbenlovgivning er hans bedste. Den er provokerende, sjov, chokerende, informativ og meget tragisk; nogle af scenerne er ikke så lidt rystende - som opkaldet fra Colombine High School eller interviewet med lærerinden hvis elev skød en klassekamerat. Michael Moore er uden tvivl god til at manipulere men han er også god til at trykke på de rigtige knapper og dele man hans holdninger, så kan man sagtens tage hans dokumentarer for hvad de er; en øjenåbner for hvad der kunne være galt i verden (og i særdeleshed USA). De der mener at Moore hader sit hjemland har åbenlyst misforstået hans film.
51. Braindead
Glem Ringenes Herre-trilogien; Peter Jackson skulle have være knightet allerede efter Bad Taste og Braindead ;p - Ok, måske ikke, men især Braindead er nu en helt fantastisk splatterzombiekomedie - med masser af blod og sort humor. ...Og gul budding bliver aldrig det samme igen...
50. Napoleon Dynamite
Jo, Nayze - den ER sjov :D Elsker den mærkelige, syrede 80'er-agtige humor og stemning der er i filmen. Det hele foregår i et spøjst tempo og der er ikke noget egentligt plot - bare en masse hyserisk sjove scener.
...nej, den er end ikke i nærheden af at være sjov! Jeg griner mere, når jeg banker lilletåen imod et bordben.
Derimod er Big Fish og Braindead jo et par dejlige film. Angående Jackson, så vil jeg endda gå så vidt som til at sige, at han lavede sine bedste film før han gik i gang med LotR. Jeg er en sucker for Braindead, for Bad Taste, for Meet the Feebles og især for Heavenly Creatures.
Nå, jeg må hellere få lidt søvn.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Glad for at se noget Hitchcock på listen. "Rope" er en herlig film. Jeg ville også gerne kunne sige, at Hitchcock heller aldrig har skuffet mig, men jeg har uheldigvis set Topaz, så det må blive næsten aldrig. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
#243 - Enig. Jeg vil også meget hellere skambides i mellemkødet af en rabies-befængt muskelhund, og dernæst få foretaget en tarmskyldning på "Aftenshowet" - end at gense den totalt ukomiske "Napoleon Dynamite".
Jeg tror Napoleon Dynamite er én af de film der siger enormt meget om folks humor, for jeg indrømmer gerne at min humor passer perfekt i ND-universet :p
I sin tid fik jeg den beskrevet som en "Jim Jarmusch-film for MTV-generation". Da jeg elsker Jarmusch, må jeg vel erklære, at jeg er meget langt fra det nuværende MTV-segment.
#241 wimmie 15 år siden
Det var også sådan jeg havde det :)
Men nogle gange er billedsiden nu også rigtig flot - bare synd den ikke holder standarden hele vejen igennem.
Jeg læste en BD-anmeldelse af den og anmelderen kalder også kvaliteten for "Skizofren" ;)
#242 wimmie 15 år siden
59. Rope
Hitchcock har ikke skuffet mig endnu, og han har uden tvivl lavet nogle af de største klassikere i filmhistorien. Rope er en solid thriller og efter min mening ganske undervurderet. Historien er ganske enkel; der er ikke nogle store twists og hele filmen (der varer under 1½ time) foregår i samme lejlighed.
Den er fænomenalt filmen (scenen hvor kameraet er fixeret på husholdersken der rydder bordet/kisten hvor offeret er "begravet") mens man hører samtalen fra selskabet i baggrunden er genialt lavet og meget effektfuld
58. Jerry Maguire
Selvom jeg slet ikke er sportsfan så er jeg af en eller anden grund vild med sportsfilm. Og selvom Jerry Maguire ikke er en typisk sportsfilm men også fungerer som drama, komedie og kærlighedsfilm, så hører den under én af de bedste i genren(e). Nåja, den flyder måske et par gange over med et par sødsuppe klicheer ("You had me at hello"), men det er nu én af mine absolut yndlings feel-good film, og Tom Cruise, Renee Zellweger og Cuba Gooding Jr. er alle perfekte valg til deres roller - og ikke at glemme Jonathan Lipnicki i en af de mest charmerende barnestjerne-roller nogensinde :)
57. Big Fish
En dejlig og eventyrlig film med masser af små finurligheder, sjove karakterer og originalitet - nogle af Tim Burtons stærkeste sider :)
56. Gone Baby Gone
Jeg er nok én af de få der stadig godt kan lide Ben Affleck som skuespiller, men jeg vil bestemt ikke have noget imod at se ham bag kameraet oftere hvis han holder standarden med Gone baby Gone. En af de bedste thrillers jeg længe har set; troværdig, velspillet og tragisk.
55. The Rainmaker
Jeg er en sucker for en god retssagsfilm og som fan af John Grisham, Francis Ford Coppola OG Matt Damon bliver det jo næsten ikke bedre ;)
Stjernespækket film med en god historie og nogle mindeværdige scener ("jury-tampering"-scenen med Jon Voigt er genial.). Lidt sentimental men dette opvejes af det solide skuespil - ikke mindst birollerne; Danny DeVito og Mickey Rourke giver begge et humoristisk punch.
54. Brokedown Palace
Endnu en ganske overset film. To amerikanske piger bliver snuppet med heroin i tasken på vej hjem fra drømmeferien i Thailand og smidt i et Thailandsk fængsel. Claire Danes og Kate Beckinsale gør det godt som de to piger der må igennem et helvede - både i fænglset men også i en thailandsk bureaukratisk labyrint hvor korruptionen hærger og man automatisk er skyldig til det modsatte er bevist.
53. The Princess Bride
The Princess Bride er én af de film jeg voksede op med, genså 20 år senere og fandt ud af at man stadig holdt af :D
Et rigtigt eventyr med onde prinser, smukke møer, pirater og maskerede helte :D
En rigtig klassiker med nogle af de sjoveste scener og mest mindeværdige quotes - en klassiker af de fineste og mest fjollede slags.
52. Bowling for Colombine
Michael Moore er kongen af satirisk dokumentar og denne film omhandlende våbenindustrien og USAs våbenlovgivning er hans bedste. Den er provokerende, sjov, chokerende, informativ og meget tragisk; nogle af scenerne er ikke så lidt rystende - som opkaldet fra Colombine High School eller interviewet med lærerinden hvis elev skød en klassekamerat.
Michael Moore er uden tvivl god til at manipulere men han er også god til at trykke på de rigtige knapper og dele man hans holdninger, så kan man sagtens tage hans dokumentarer for hvad de er; en øjenåbner for hvad der kunne være galt i verden (og i særdeleshed USA). De der mener at Moore hader sit hjemland har åbenlyst misforstået hans film.
51. Braindead
Glem Ringenes Herre-trilogien; Peter Jackson skulle have være knightet allerede efter Bad Taste og Braindead ;p
- Ok, måske ikke, men især Braindead er nu en helt fantastisk splatterzombiekomedie - med masser af blod og sort humor.
...Og gul budding bliver aldrig det samme igen...
50. Napoleon Dynamite
Jo, Nayze - den ER sjov :D
Elsker den mærkelige, syrede 80'er-agtige humor og stemning der er i filmen. Det hele foregår i et spøjst tempo og der er ikke noget egentligt plot - bare en masse hyserisk sjove scener.
#243 dyg 15 år siden
Derimod er Big Fish og Braindead jo et par dejlige film. Angående Jackson, så vil jeg endda gå så vidt som til at sige, at han lavede sine bedste film før han gik i gang med LotR. Jeg er en sucker for Braindead, for Bad Taste, for Meet the Feebles og især for Heavenly Creatures.
Nå, jeg må hellere få lidt søvn.
#244 Riqon 15 år siden
#245 Benway 15 år siden
#246 wimmie 15 år siden
Uenig omkring Napoleon - enig omkring Jackson :)
Tak - sjovt som Napoleon Dynamite er en film som folk enten elsker eller hader.
#247 JannikAnd 15 år siden
#248 wimmie 15 år siden
#249 JannikAnd 15 år siden
#250 evermind 15 år siden