Gravatar

#1 pulse83 17 år siden

Denne tråd er kopieret fra et andet forum. Syntes dog også at jeg kunne poste den her, da jeg har brug for alt den hjælp jeg kan få.

Hej

Jeg står i den penible situation at jeg skal bruge et Panasonic garantibevis (kendt som Pan European Guarantee Card) til Panasonic projektorer. Det følger med alle Panasonic projektorer, når man køber dem.

Sagen er den at jeg står med en Panasonic AE1000, som er defekt og skal repareres eller evt. udskiftes med en ny. Ved en fejl har jeg dog ikke fået et garanti-bevis med denne projektor. Projektoren er købt online i Tyskland. Jeg har ringet til Panasonic omkring problemet, og de siger at jeg skal tage kontakt til min forhandler, som skal tage sig af sagen og sende mig et garantibevis. Men min forhandler bliver blot ved med at ignorere mine mange (!!) henvendelser, så ham har jeg fuldstændig givet op at tale med!

Så hvis I ligger inde med et Panasonic projektor garantibevis som I kan undvære, må I meget, meget, meget, meget gerne sende mig en PM eller blot svare på denne tråd!!! Det er ufatteligt vigtigt for mig, da jeg reelt ingen garanti har på min nyindkøbte projektor til 26.000 kr.!! :(

Garantibeviset kan sagtens stamme fra en gammel Panasonic projektor, hvor garantien er udløbet, men garantibeviset må naturligvis ikke være udfyldt med information om modelnummer osv. Det er de fleste Panasonic garantibeviser heldigvis ikke.

Håber virkelig at I kan hjælpe mig i min møgærgelige situation! :(
Excuse me, Flo!
Gravatar

#2 filmz-Bruce 17 år siden

Øv, øv og tre gange øv :( Det er jeg ked af at høre. Skal høre nogle af mine "Panasonic" venner!

Uanset hvad, bør du blive ved at punke ham. Skriv til ham, at du isfald vil advare imod andre handler hos ham, bl.a. hos Big-screen.de og areadvd.de, samt i det danske filmnetværk. Man kan da altid prøve!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3 filmz-Crystalstar1200 17 år siden

Uhhh hvor har jeg ondt af dig :(

Jeg checker lige i mine jurabøger (har bl.a. taget handelsret, aftaleret mv.) og mit juridiske bagland og hører, hvordan du er stillet og vender tilbage.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#4 filmz-Crystalstar1200 17 år siden

Okay her er hvad jeg indtil nu kunne finde til dig:

Da du på en udenlandsk hjemmeside på internettet købt varer af en sælger, der ikke har forretning eller kontor i Danmark, kan du i visse lande få behandlet en klage ved et klagenævn i et andet EU-land.

Har du købt en vare i et andet EU-land, kan du få vejledning om dine klagemuligheder i landet ved at kontakte Forbruger Europa, som er del af et netværk af forbrugerkontorer i EU.

Forbrugerkontorerne samarbejder på tværs af grænserne for at hjælpe forbrugere med problemer i forbindelse med køb over grænserne i EU.

Jeg vil derfor anbefale at du kontakter Forbruger Europa på tlf. 32 66 90 00 (kl. 9-12) eller besøg www.forbrugereuropa.dk.

Forbruger Europa undersøger, om der kan henvises til en klageinstans i udlandet. De kan også hjælpe med at sende en klage.

Klagemulighederne i de enkelte lande er meget forskellige og ikke alle lande har klagenævn på områderne.

Jeg ved ikke om det er en hjælp, men det er da en start.

Gravatar

#5 pulse83 17 år siden

#2 Ja, det er meget øv! Jeg solgte min gamle AE500 videre for et år siden, og kontaktede ham der købte den af mig, for at se om han stadig havde garantibeviset fra den, men han kunne desværre ikke finde det. Jeg er iøvrigt heller ikke sikker på at jeg overhovedet sendte det med projektoren da jeg solgte den. Så det er efterhånden den ene skuffelse efter den anden.

Den tyske forhandler har dog ikke fuldstændig ignoreret mig. Udover garantibevis, bedte jeg ham også om en faktura på mit køb, og den dukkede lige pludselig op i en PDF-fil midt i
påsken. Så det er altså ikke fordi at han ikke læser mine mange henvendelser. Jeg er rystet over at han har samvittighed, til at ignorere en kunde der har brugt for 26.000 kr. i hans butik.

#4 Mange tak for hjælp og research! Nu venter jeg lige og ser tiden an, for at se om der er nogen der evt. kan hjælpe mig med et garantibevis. Jeg håber ikke at jeg får brug for at bruge klagenævnet, for ærligt talt glæder jeg mig bare gevaldigt til at få denne sag overstået. Men når/hvis det når så langt, er din hjælp ihvertfald meget værdsat! Takker. :)
Excuse me, Flo!
Gravatar

#6 pulse83 17 år siden

Der er nogen der påstår at jeg godt kan få den repareret/ombyttet, uden brug af garantibevis, så længe jeg blot har en faktura, og projektoren er nyindkøbt.

Jeg har efterfølgende ringet til Panasonic for at høre nærmere, og har fået et mobilnummer til en Kim Rasmussen i Panasonic. Han er ikke til at få fat på lige pt., men det er da ihvertfald et skridt i den rigtige retning. Så må vi høre hvad han siger til det.
Excuse me, Flo!
Gravatar

#7 filmz-Bruce 17 år siden

#6 Super!!! Keep us posted :)
Gravatar

#8 filmz-Crystalstar1200 17 år siden

# 6 Lyder godt - ser frem til at høre hvordan det går :)

Glad for at kunne hjælpe dig :)

Gravatar

#9 pulse83 17 år siden

En lille opdatering...

Jeg ringede til Kim Rasmussen og fik at vide at det ikke var ham jeg skulle snakke med. Jeg skulle snakke med en norsk fyr der hed Haakon, og ham fik jeg så fat i. Han gav mig et nummer til Panasonic Tyskland, der tog sig af garantisager osv. Det nummer ringede jeg så på, men fik en fejlmelding. Nummeret findes ikke. Skidegodt! ;) Så er jeg ligesom tilbage hvor jeg startede.

Lige nu går jeg og overvejer om jeg ikke bare skulle sende projektoren til reparation uden at vedlægge et garantibevis, og så se hvad de siger til det. Jeg har jo faktura, original emballage, manualer og hele skidtet, så spørgsmålet er hvad de siger hvis der ikke er vedlagt garantibevis. Hmm... :(
Excuse me, Flo!
Gravatar

#10 filmz-Bruce 17 år siden

#9 Prøv og ring til Haakon igen. Måske han kan fremskaffe det nye nummer?

Skriv ny kommentar: