Gravatar

#211 filmz-Claudius 14 år siden

Noget, der irriterede mig i finalen, var, hvordan de gjorde Desmond til et våben, en ting, i stedet for at lade ham være en karakter. Det strider i mine øjne mod seriens grundlæggende princip om karakterer fremfor genstande.
http://www.newsweek.com/2010/04/30/why-i-hate-3-d-and-you-should-too.html
Gravatar

#212 natterjack 14 år siden

Jeg forstår heller ikke helt Desmonds funktion i denne sæson. Han troede, han ville komme væk fra øen, når han hev proppen op? Og hvis det kun var ham, som kunne røre ved vandet, hvorfor blev Jack så ikke til Smokey til sidst? (Og hvordan kom han op fra det hul?)
Gravatar

#213 Nicki52 14 år siden

Claudius (204) skrev:
# 202

Selvfølgelig. Men ikke meningsbærende for en series plot. Slettede scener er just det - scener blev slettet, fordi de af en eller anden grund blev overflødige eller arbejdede mod plottet. Hvis man ikke kan nå at kommunikere sit grundlæggende plot i 121½ episoder, så burde man måske lave noget andet.

Som vist her er der 300 spørgsmål tilbage. Hvordan havde du regnet med at svare på alle de spørgsmål i 50*50 minutter. Så derfor får du flere svar på de tyve minutter og ekstra matrialet.
Jeg vil hellere vide nogle flere detaljer om Den Alternative Verden. Hvornår blev den skabt? Skal Desmond hjælpe flere ind i lyset eller hvad? Har Ben ikke rådet bod for sine synder? Hvorfor nogen af de små bipersoner ikke klar til at gå ind i lyset? Hvem kommer ind i Den Alternative Verden (tænker på alle bipersoner som Eloise, Charles, sygeplejesker, læger osv.)
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#214 cansi 14 år siden

Den alternative verden var et sted som blev skabt af LOST karakterene. De skabte det sted, for de skulle tage videre sammen... Som Christian sagde til Jack. De mennesker derinde ved siden af er de mennesker du tilbragte din vigtigste tid med i livet !

Alternativ tidslinje var ikke en rigtig tidslinje :)
Jeg tror at Ben venter på Alex.
Gravatar

#215 filmz-Claudius 14 år siden

# 213

Sikke noget vrøvl. Jeg har da aldrig sagt, jeg forlanger at få svar på ALLE spørgsmål. Se f.eks. #204, hvor jeg meget klart skriver, "At opbygge mystik er helt fint, men jeg må grundlæggende forlange, at forfatterne ved, hvad de laver. Også selv om de vælger ikke at fortælle mig det som seer." Men forfatterne havde ingen svar, og de stoppede i højere grad serien, end de afsluttede den.

Den "alternative tidslinje" er ikke et alternativ. Det er limbo, eller Helvedes Forgård, om du vil (selv om Helvede nok ikke passer så godt) - det er der karaktererne går hen, når de dør, og serien slutter med, at de tager videre til det næste liv eller whatever. Det er så afgjort ikke et tilfælde, at Christian åbner døren til et blændende lys, men den "virkelige" Jack lukker øjnene og dør.
http://www.newsweek.com/2010/04/30/why-i-hate-3-d-and-you-should-too.html
Gravatar

#216 AdamZack 14 år siden

natterjack (212) skrev:
Jeg forstår heller ikke helt Desmonds funktion i denne sæson. Han troede, han ville komme væk fra øen, når han hev proppen op? Og hvis det kun var ham, som kunne røre ved vandet, hvorfor blev Jack så ikke til Smokey til sidst? (Og hvordan kom han op fra det hul?)


De døde sku nok alle ved flystyrtet. Der var ingen Smokey. Der sider nok 2 skizofrene producere og griner deres røv i laser over hvor forvirret seerne har været, specielt ved THE BIG FINALLY. De er alle LOST eller TOAST. Christian trøster seerne til sidst, når han svarer Jack , om resten er døde eller ej. Det sku lige meget hvornår de døde. Producerne er ligeså gale oven i bolden, som Lockes far. The Greatest Conman.
Han sagde sku også til Locke, da han så ham første gang på øen, "indse at vi er i døde" "dette er helvede".

Tror alligevel, at det ville være svært at afslutte serien anderledes. De havde stor succes ved at gør det "bibelsk" for mange fans. Blev pyntet med Christian, Jacob og Aaron.
For nogen var det paradis (we are the good guys) og for andre var det et HELL.

Af mig, får serien 7 stjerner ud af 5
Gravatar

#217 AdamZack 14 år siden

I Season 6 Episode 19 - The Final Journey Siger Hugo: It wouldn´t be lost if we still didn´t keep few things close to the chest.

Gravatar

#218 Collins 14 år siden

Jeg genså lige finalen i går aftes. Første gang var den god...
Men da jeg genså den i går... WOW. Det hele gav meget mere mening, og når jeg tænker over det, så kunne serien egentlig ikke have sluttet på andre måder.

Jeg syntes nu det var den perfekte afslutning på LOST.
Every passing minute is another chance to turn it all around.
Gravatar

#219 wiseguy 14 år siden

Så fik jeg også set afslutningen og her dagen derpå er jeg sku lidt skuffet!!
Jeg synes godt nok, vi har været vidt omkring for at ende med så simpel en løsning.

Finalen var klart rørende, men var det en værdig afslutning på 6 helt fantastiske år i selskab med et uforglemmeligt persongalleri? Hertil må svaret være et rungende nej!!

Jeg trøster mig dog alligevel med, at vi ikke endte ud i en forklaring, inkluderende Indiana Jones aliens eller noget i den dur ;)
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#220 filmz-Claudius 14 år siden

Jeg undersøgte lidt, hvorfor Adewale Akinnuoye-Agbaje ikke var med i sidste episode af Lost som Mr. Eko.

Jeg blev noget overrasket over at opdage, at det åbenbart skyldes, at han for tiden er ved at optage en prequel til John Carpenters horror sci-fi film "The Thing", der blandt andet har manuskript af Ronald D. Moore ("Battlestar Galactica" og flere Star Trek projekter som TNG, DS9 og et par af filmene). Filmen har blandt andre også danske Ulrich Thomsen på rollelisten. Men mest overraskende er, at det har Filmz intet skrevet om. What gives? Filmen skal trods alt udsendes næste år.

NB: Ja, jeg er udmærket klar over, at Carpenters film fra 82 ikke er den første filmatisering af Campbells "Who Goes There?" Men det er altså Carpenters film, som projektet er en prequel til.
http://www.newsweek.com/2010/04/30/why-i-hate-3-d-and-you-should-too.html

Skriv ny kommentar: