Gravatar

#231 filmz-Claudius 13 år siden

# 230

Det var ikke rettet mod dig, men mod mig, på grund af det indlæg jeg skrev i # 227 rettet direkte mod Collins.

Jeg mener nu ikke, at jeg angreb ham, jeg kritiserede bare hans argument. Men måske var jeg lidt mere sarkastisk og "in your face", end jeg burde. Jeg står ved indholdet af min kritik, men jeg beklager, hvis tonen blev for skinger.
http://www.newsweek.com/2010/04/30/why-i-hate-3-d-and-you-should-too.html
Gravatar

#232 Collins 13 år siden

#229
Jeg syntes på ingen måde det var velargumenteret, jeg fandt det derimod fjollet og unødvendigt.

Der har været så mange gode serier, som ikke har fået en rigtig afslutning. Det fik Lost, og der blev svaret på en masse spørgsmål, men fordi at det ikke var alle spørgsmål(eller nogle bestemte spørgsmål) der blev besvaret, så sviner folk bare serien og skaberne bag den til, i stedet for at se det positive i den oplevelse de har fået igennem Lost.

Så mange folk fokusere kun på det negative, og det synes jeg er virkelig sørgeligt.
Every passing minute is another chance to turn it all around.
Gravatar

#233 AdamZack 13 år siden

Ved godt at det kan virke sørgeligt for nogle. Alle har dog ret til at reagerer forskelligt. Nogle kritiserer negativt, nogle med humor og nogle angriber andres kommentar.

Beklager vis jeg har virket sådan mod dig. Absolut ikke meningen.!! Heller ikke mod lost! Det var KUN sort humor, andet ligger der ikke i det.

Som jeg tidligere har nævnt, får de 7 stjerner ud af 5. Måske kommer de op på de 10, når jeg genseer serien igen. Har aldrig set en så underholdene serie som lost.
Gravatar

#234 natterjack 13 år siden

AdamZack (230) skrev:
Undskyld, cite'r lige hvor har jeg lige KRITISERET Collins??? Har i min hele ret til at undre mig. Har slet ikke nævnt hvad jeg synes eller sagt min mening. Undrer mig kun!!

Kunne aldrig falde mig ind at angribe nogle! Så lav er jeg heller ikke. Så hold din mening om mig for dig selv!
Når nogle undrer sig over at Eko ikke er med i slutningen, er det sku da klart at NOGLE også vil undre sig over at Michael og Walt heller ikke var med. Resten var kun BLACK HUMOR. DOH !!
Lol, rolig nu. Som nævnt var det ikke henvendt til dig.

Claudius (231) skrev:
# 230

Det var ikke rettet mod dig, men mod mig, på grund af det indlæg jeg skrev i # 227 rettet direkte mod Collins.

Jeg mener nu ikke, at jeg angreb ham, jeg kritiserede bare hans argument. Men måske var jeg lidt mere sarkastisk og "in your face", end jeg burde. Jeg står ved indholdet af min kritik, men jeg beklager, hvis tonen blev for skinger.
Det var Collins, der skrev indlæg #227 og mit indlæg var derfor henvendt til ham. :)
Gravatar

#235 filmz-Claudius 13 år siden

# 232

Som jeg påviste i #226, så er jeg ikke blandt dem, der ventede at få alle svar. Men forfatterne skal kende svarene, ellers gør de ikke deres arbejde. Finaleafsnittet viste med pinlig tydelighed, at de ikke anede, hvad de lavede. Jeg får kvalme, når jeg i stedet får sådan en gang "vi elsker alle hinanden, så er det ikke ligemeget"/lovefest som undskyldning. Men jeg er ikke engang en af de hårde kritikere. Jeg hører folk, der er så skuffede, at de overvejer at smide deres Lost dvd-samlinger ud. Det problem har jeg så ikke, fordi jeg aldrig købte nogen.

Jeg forstår bare ikke din generelle pointe. Hvis der er noget at kritisere i seriens plot (eller mangel på samme), så er det vel okay at udpege. Hvilken film/tv-serie/bog/whatever kan du ikke undskylde ved at sige, at folk bare bør fokusere på det positive. Var Avatar overfladisk og naiv? Ti stille og fokusér nu på det positive. Er det for skidt, at landsholdet ikke kunne vinde den sidste VM-kvalifikationskamp? Ti stille og fokusér på det positive. Er det skidt, at regeringen lægger op til flere skatter og samtidig halverer dagpengeperioden, mens arbejdsløsheden stiger? Ti stille og fokusér på det positive. Sorry, men det giver ikke mening for mig. Hvis det er et legitimt argument, så kan du undskylde alt.

#234

Ja, det er jeg klar over.
http://www.newsweek.com/2010/04/30/why-i-hate-3-d-and-you-should-too.html
Gravatar

#236 Collins 13 år siden

#235

"Finaleafsnittet viste med pinlig tydelighed, at de ikke anede, hvad de lavede."

Og jeg mener stik det modsatte, nemlig at finaleafsnittet viste med tydelighed at de vidste præcis hvad de lavede.

Selvfølgelig er det ok med kritik, og sige at man havde håbet der kom nogle flere svar osv.
Men jeg syntes bare folk overdriver det.

Når jeg skriver at folk bør fokusere på det positive, mener jeg jo ikke udelukkende. Min pointe er at folk skal huske det gode sammen med det dårlige, og ikke kun det dårlige - hvilket jeg mener at alt for mange gør.
Every passing minute is another chance to turn it all around.
Gravatar

#237 AdamZack 13 år siden

Natterjack

Lol. Beklager igen

Mvh

Allan
Gravatar

#238 elwood 13 år siden

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#239 filmz-Claudius 13 år siden

# 238

LOL - klasse! :)

Tak for linket.
http://www.newsweek.com/2010/04/30/why-i-hate-3-d-and-you-should-too.html
Gravatar

#240 Riqon 13 år siden

Jeg har netop set sæson 6 færdig, og jeg havde håbet på flere svar, men samtidig kunne jeg også godt forstå, de prioriterede sæbeoperaen og en god afslutning for alle de karakterer, man har lært at kende over seks sæsoner. Rent dramatisk er det meget ligesom Ringenes Herre-slutningen, hvor man tager personligt afsked med alle de karakterer, man har følt så meget med og delt så mange oplevelser med. Finalen taler langt mere til hjertet end til hjernen. Jeg ejer sæson 1-4 på DVD og vil helt sikkert også købe de to sidste sæsoner og på et tidspunkt gennemse hele serien igen.

Det skal retfærdigvis siges, at de vigtigste ting er blevet besvaret tilfredsstillende, selv om det tyder på, man i løbet af serien har gjort for meget ud af at skabe og opbygge mysterier, som man aldrig ville få svar på. Her er nok de spørgsmål, jeg personligt helst så besvaret, men som vi nu må stå uden:

Hvad var egentlig sygdommen? Den sygdom som så mange tog vaccinationer imod, både Desmond (og den anden knaptrykker) og Claire (på Ethans anvisning, hvis jeg husker rigtigt). Den, som man blev ond/følelsesløs af, ligesom Sayid og angiveligt Danielle Rousseau's team.
Hvad med Walt? Den dreng havde kæmpestor betydning for The Others på et tidspunkt, blev kidnappet, blev testet, og pludselig dukkede han op i junglen foran Shannon, og han kommunikerede med Michael gennem computeren i knappestationen. Der var så mange mysterier omkring den dreng, der drev plottet fremad i hele sæson 2 og 3. At man ikke fik mere forklaring på det er en mangel af dimension.
Og hvad er grunden til de mange egyptiske referencer? Her tænker jeg både på statuen, Jacob boede i, og på de hieroglyffer, man så i stationen, hvor de trykkede på "knappen". Jeg forventede lidt en mere mytologisk udredning af kræfterne, der stod på spil på øen, ikke bare en stor grotte med lys og vand, selv om det ikke overraskede mig, der ville være et sådant "hjerte" i øen.


Disse spørgsmål blev ikke besvaret, og det er en væsentlig kritik, jeg har af serien som helhed. Men når det er sagt, så synes jeg stadig, det er en god og fascinerende tv-serie med bedre drama end langt de fleste andre tv-serier. Jeg skal helt sikkert se den igen, og jeg er sikker på, at mange af tingene ser anderledes ud, på den fede måde, anden gang man ser den.
The only way to beat a troll is to not play their game.

Skriv ny kommentar: