Gravatar

#241 natterjack 13 år siden

Der er nogen, der er gået i gang med at klippe serien sammen i kronologisk rækkefølge. Her er første afsnit: http://www.chronologicallylost.com/2010/05/episode...
Gravatar

#242 Broomie 13 år siden

#241 Meget sjov idé, kunne være man skulle følge lidt med der.

Personligt synes jeg egentlig, at serien bliver afsluttet på en ganske fin måde. Ja, det bliver da noget cheesy til sidst, men jeg synes nu man fik en god afslutning på karaktererne.
Det er vel en del af charmen ved Lost, at man selv efter sidste afsnit, stadig skal være lidt lost ;) ..
Gravatar

#243 ks 13 år siden

cansi (214) skrev:
Den alternative verden var et sted som blev skabt af LOST karakterene. De skabte det sted, for de skulle tage videre sammen... Som Christian sagde til Jack. De mennesker derinde ved siden af er de mennesker du tilbragte din vigtigste tid med i livet !

Alternativ tidslinje var ikke en rigtig tidslinje :)
Jeg tror at Ben venter på Alex.


Det ville faktisk ingen mening give, da Christian forklarer Jack, at der i "den verden" ikke er noget "now".
Gravatar

#244 ks 13 år siden

Jeg så også slutningen igår, og mener også, at fraværet af en reel forklaring på Aaron er en ærgelig mangel, nu alt er "said and done". De har til dels forsøgt at forklare, at de har forklaret enkelte aspekter af, hvordan han var speciel, og at fans har skabt en stor del af den resterende mystik. Men som riqon rigtigt nok siger, så sker der en masse omkring ham i de tidligere sæsoner, som aldrig rigtig bliver fulgt op på. At skuespilleren er blevet for gammel er simpelthen en utilgivelig undskyldning.

Dog ønsker jeg ikke nødvendigvis svar på de ægyptiske tegn, og jeg tror heller ikke de har haft en reel pointe andet end at skabe mystik og dybde i øens historie og livstid. En forklaring af den ægyptiske dimension ville sikkert kræve 6 sæsoner mere, og jeg tvivler på, at forfatterne overhovedet har udbygget denne dimension overfor dem selv.

Det er vigtigt at huske på, at tv-serier af denne karakter sjældent kan fungere som en stor mytologisk fortælling i fx en bog. Serier godkendes fra sæson til sæson, og derfor må forfatterne også fortælle den noget mere ujævnt og impulsivt. Det er desværre også det, der i side ende er med til at gøre Lost mindre tilfredstillende, end den bør være.

Samtidig synes jeg dog, at den sjette sæson har vist, at de fra starten af har haft en begyndelse, en midterakse og en slutning i hovedet. Dette har de så undervejs forsøgt at skabe serien omkring. Det har betydet, at der er skabt mysterier i hver enkelte sæson, der måske var lidt mere impulsive, end de var betydende for den overordnede fortælling, og at vi derfor sidder med en tom følelse. Der er en del referencer tilbage til de første sæsoner i de sidste par afsnit, der tydeligt har til formål at indikere, at forfatterne altså har haft slutningen i tankerne tidligt i processen.

At de så måske ikke helt har kunnet overskue at skulle svare på alle de spørgsmål, der har skabt vores nygerrighed og interesse i løbet af de seks sæsoner er så måske ærgeligt. Jeg er nogenlunde tilfreds med slutningen. Den var sukkersød, men Lost har i bund og grund altid haft et soap opera-aspekt. Svar kan man altid ønske sig, men samtidig er mange af spørgsmålene også med til at skabe den mystik, der gør Lost interessant. Hvis der var et svar på alt, så ville serien i sidste ende måske også fremstå hul. Spekulation, nysgerrighed og mystik har sammen med karakterne altid være den primære drivkraft.

Puha, det blev lidt længere end forventet. Jeg tager forbehold for "huller i min argumentation", da jeg ikke orker at læse det igennem til perfektion :)
Gravatar

#245 cansi 13 år siden

HAHAHA i skal simpelthen se dette ! Han burde lave hele kampen ! :=)
Gravatar

#246 loki 13 år siden

Afslutningen var skam rørende, og en fin omend en smule for traditionel religiøs måde at afslutte personerne.

Men den underbyggende mytologi - kulisse - er overhovedet ikke blevet besvaret, og det er nærmest utilgiveligt. Især når denne spillede en så stor rolle som tilfældet var.
www.peakoil.dk
Gravatar

#247 Nicki52 13 år siden

loki (246) skrev:
Men den underbyggende mytologi - kulisse - er overhovedet ikke blevet besvaret, og det er nærmest utilgiveligt. Især når denne spillede en så stor rolle som tilfældet var.

Det kommer et leksikon, så slap af!
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#248 Riqon 13 år siden

#247 -

Slap selv af, det er da allerede udkommet. Det hedder Lostpedia og findes online. Og ja, de har også skrevet en masse om alle de ting, der aldrig er blevet besvaret :P
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#249 Riqon 13 år siden

#244 -

Fair nok med dine forbehold, men vil alligevel nævne at du siger, jeg har nævnt Aaron. Det var nu Walt, jeg snakkede om, og det var vist også ham, der var blevet for stor (altså skuespilleren) til, at de fortsat kunne have ham med.

Jeg har ikke forventet nogen forklaring på Aaron og den mystik, der var omkring ham i sæson 1. Jeg har sådan set accepteret den mystik som "bare for sjov" - underbygget af at Claire's clairvoyant viste sig at være en fupmager - mens jeg tog handlingen omkring Walts betydning langt mere seriøst.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#250 Nicki52 13 år siden

#248
Jeg slapper så meget af, at jeg er ved at falde i søvn -.- Jeg mener der kommer et leksikon over øen mytologi, ikke over det som vi har set i fjerneren.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"

Skriv ny kommentar: