Hvorfor reklamerer Forest Whitaker for Kærgården og Christopher Walken for tøj fra danske Jack & Jones på dansk tv? Svaret er, at de almindelige danske kendte ikke har samme effekt mere.
Se også: Olsen-banden genopstår i norsk reklamefilm
Det mener Frederik Preisler, direktør i reklamebureauet Mensch og brandingekspert. ”Der er gået inflation i brugen af danske kendte, så vi er nok ved at nå et mætningspunkt,” siger han.
Men en udenlandsk kendt gør det ikke alene. Der er ifølge brandingeksperten stor forskel på måden Forest Whitaker er blevet brugt af Kærgården, og så måden Christopher Walken blev anvendt af Jack & Jones.
”Kærgårdens reklame har ikke samme frækhed som Jack & Jones’ kampagne ‘Made from cool’ med Christopher Walken. Der er jo ingen af os, der tror på, at Forest Whitaker spiser Kærgården. De færreste danskere så Jack & Jones som noget cool, men når firmaet så selv proklamerer, at tøjet er ‘made from cool’, serveret med noget så cool som Christopher Walken, ja så bliver det cool,” forklarer Frederik Preisler
Tidligere har også Eva Mendes reklameret på dansk for Cocio.
#1 X&O 10 år siden
#2 Den fede 10 år siden
#3 Daywalker 10 år siden
#4 Den fede 10 år siden
Den havde i det mindste selvironi
#5 TP-DK 10 år siden
Hvorfor er det at have Forest Whitaker i en reklame at ramme bunden?
#6 Den fede 10 år siden
Giver det ikke lidt sig selv?
En Hollywood-skuespiller der intet kendskab har til produktet og aldrig vil komme i nærheden af det, hvis ikke han solgte ud?
Derudover er reklamen bare kunstig og totalt ligegyldigt produceret.
Men det at du overhovedet spørger siger jo alt om, hvor tilvænnede vi nu er blevet overfor respektable folk fra kunst og kultur, der tjener millioner men alligevel siger ja til at pushe alverdens lort for lidt ekstra håndører. Det er sgu trist.
#7 Nicki52 10 år siden
Ja, for helvede. Når Denzel Washington reklamere for Randers Regnskov i næste måned sælger han nok også ud?
#8 Den fede 10 år siden
Har du en pointe, eller skal jeg gætte mig til, hvad du prøver at sige?
#9 SørenFrederiksen 10 år siden
#10 Den fede 10 år siden
Det er så usmageligt. Jeg så ham i en reklame forleden, hvor han giver sit odds-tip lige før en kamp. Det var så et klip indspillet lang tid på forhånd, hvor han ikke nævner nogle klubnavne, men blot opfordrer til at spille "over 2 mål". Det er så vammelt som det kan være. Men igen, bunden bliver ved med at flytte nedad, så den er sikkert ikke skrabet endnu.