Den danske gyser “Kollegiet” har premiere 10. august, og i den forbindelse har Filmz snakket med instruktøren Martin Barnewitz.

Barnewitz fortæller om abejdet på filmen, og om hvilke andre gysere, der har fungeret som inspirationskilder.

Barnewitz taler også om den biologiske proces, ens krop gennemgår, når man ser en god gyserfilm, og afslører, at han selv ser gyserfilm med jakken oppe foran øjnene.



Vis kommentarer (21)
Gravatar

#11 filmz-isaac 17 år siden

Det er slet ikke det kreative jeg sætter ? ved. Det er fællesnævneren. Kog noget suppe, pak det ind i skinnende emballage, markedsfør det, men man har vist glemt at skifte de meget brugte ben ud.
Jeg håber det giver mening :). Lidt rodet må jeg indrømme.
Gravatar

#12 The Insider 17 år siden

#10, "Kollegiet" er bestemt langt bedre, end man måske skulle tro baseret på trailerne. Men nu er der jo også bogstaveligt talløse tilfælde af forfærdelige trailere for fantastiske film (og omvendt, naturligvis).
War. War never changes.
Gravatar

#13 lagoni 17 år siden

#8 - lyder kompliceret. men held og lykke i hvert fald :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#14 Guts 17 år siden

#13

Jo tak!! Det er det også! Glæder mig til det er overstået. Held og lykke selv forresten.
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#15 Outbound Sith 17 år siden

#6 Nåeh, så det er viral marketing, du vil skrive om! Så bliver det jo umuligt at komme udenom "1-18-08"/"Cloverfield"/"Untitled J. J. Abrams Project" eller hvad den nu kommer til at hedde.

Faktisk kunne du nok skrive hele opgaven om kun den film. Bare det faktum, at det er en af de mest omtalte film lige nu, men at ingen ved, hvad den hedder, er viral marketing, når det er allerbedst. :)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#16 Guts 17 år siden

#15

Lige præcis!!!

Synes det er sindssygt spændende. Og ja...har selv overvejet at bygge opgaven over netop den film. Netop fordi den gør det på den måde den gør, i og med (som du selv nævner) at ingen ved hvad filmen i virkeligheden hedder. Det skal nok blive godt.
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#17 elwood 17 år siden

Viral marketing til Funcom's nye MMo spil The Secret World var også ret snedigt, med et "tvunget" arbejde mellem de forskellige verdens dele der hver modtog forskellige kryptiske gåder der sku løses.

Et forum hvor ikke alt var som det så ud til, og med få mellemrum modtog man mails fra mystiske personer der forsøgte at vildlede en.

Synes det var ret spændenede fundet på i hvertfald Her kan ses lidt mere om dette projekt inklusiv de forskellige gåder og hints man modtog.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#18 Guts 17 år siden

#17

Okay.

Det lyder spændende. Det vil jeg lige kigge nærmere på.

Hvis der er andre der har andre kampagner i samme stil, må I gerne nævne dem (og evt. smide et link).
Eller hvis I har en mening omkring den slags kampagner, er I meger velkomne til at skrive noget om det.
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#19 king b 17 år siden

#18

Her er link til til en historie om markedsføringen af det dér Nine Inch Nails-album, som jeg nævnte længere oppe i tråden...

http://en.wikipedia.org/wiki/Year_Zero_(album)

I øvrigt: Når den cd er varm, er den hvid, når den er kold, er den sort. Det er sgu da cool. DVD-fabrikanter, tag ved lære!
Gravatar

#20 Outbound Sith 17 år siden

Ooh! Mon skifte-farve-DVDer (og -CDer) kan blive lige så stort et hit som skifte-farve-bilerne fra Matchbox var, da jeg var lille? :D
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder

Skriv ny kommentar: