Den danske gyser “Kollegiet” har premiere 10. august, og i den forbindelse har Filmz snakket med instruktøren Martin Barnewitz.

Barnewitz fortæller om abejdet på filmen, og om hvilke andre gysere, der har fungeret som inspirationskilder.

Barnewitz taler også om den biologiske proces, ens krop gennemgår, når man ser en god gyserfilm, og afslører, at han selv ser gyserfilm med jakken oppe foran øjnene.



Vis kommentarer (21)
Gravatar

#1 Outbound Sith 17 år siden

Et rigtigt godt interview! Manden lyder som om, han har ret godt styr på genren og dens gamle mestre.

Men du kunne da godt lige have spurgt, hvem der har skylden for deres latterlige porno promotion på YouTube. ;)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#2 Guts 17 år siden

#1

Jeg har planer om at kontakte Nordisk Film her en af dagene ang. den "trailer", da jeg skal til at skrive bachelor om netop den måde at promovere film på. Så det ku ha været interessant lige at høre hvem der var bagmand for den "gode" idé!!
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#3 Outbound Sith 17 år siden

Det lyder som et... interessant emne. "Underlødig markedsføring af film". Vi har garanteret kun lige set toppen af isbjerget. :-/
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#4 Bobby Singer 17 år siden

Faktisk et ret Interessant interview, det er lige før man får lyst til at se filmen, hvis ikke det var for den åndsvage trailer, som virkelig var noget lort.
Idjit
Gravatar

#5 filmz-isaac 17 år siden

Lol jeg tror vi har ramt bunden. ALDRIG har jeg set en så plat markefsføring før. Det skulle da lige være for thesimpsons ;>.
Hvem er det lige de appellerer til?
Hjernedøde zombier, med lommepenge?
Gravatar

#6 Guts 17 år siden

Det er selvfølgelig ikke direkte selve måden Nordisk film har gjort det på jeg vil skrive opgave om. Men om selve den nye anderledes måde at markedsføre film på - Viral Marketing. I stil med den måde The Dark Knight bliver markedsført på (og Blair Witch Project for den sags skyld).
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#7 lagoni 17 år siden

#6 - du skriver i #2 at du skal til at skrive bachelor. Virker som et spøjst tidspunkt at starte på en bachelor på? Hvad læser du og er du i forsinket eller i god tid? :) Jeg skal nemlig selv aflevere min om nogle uger.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#8 Guts 17 år siden

#7

Det er en meeeeeeeeeeeeeget lang og kringlet historie!!

Det korte af det lange er at jeg har fået merit for mit 3. år på Medievidenskab på Århus Universitet (har læst Markedsføringsøkonomi). Men SKAL skrive min Bachelor for at kunne starte på Kandidaten efter ferien. Men fordi Uni er lidt sløve i betrækket og først får behandlet min ansøgning 6 mdr.(!!!??) efter jeg har afsendt den, kunne jeg ikke få lov til at lave opgaven i denne eksamensperiode og skal derfor vente. MEN MEN MEN....jeg får lov til at starte på Kandidat-fagene efter ferien, samtidig med at jeg skriver Bacheloren (skal afleveres til December). Meget kringlet....!!! Men jeg er bare glad for at få skåret 1 år af min uddannelse...så passer min SU lige pludselig!!

OG ja...det var den korte version. Der er en MASSE 'mellemregninger' jeg har udeladt. Det har taget 8 mdr. at nå til den afgørelse.
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#9 king b 17 år siden

#5 Forstår ikke helt hysteriet. Jo, selvfølgelig er det plat med pornofilmen, men den danske markedsføring af film er da også efterhånden blevet så tung i bagdelen, at det er rart, at nogen prøver noget nyt. Selvfølgelig behøver det ikke lige gøres på denne måde, men hvorfor skal alle danske trailere og plakater altid ligne hinanden? Kollegiets plakat synes jeg eksempelvis er dejligt anderledes end alle de søvndyssende gruppeportrætter, som det efterhånden er kutyme optræder på danske posters.

#8 Held og lykke :-) Det lyder spændende. Jeg ved godt, det ikke er filmagtigt, men måske skulle du også studere den måde, Nine Inch Nails' seneste album, "Year Zero", blev markedsført på. Der kan man virkelig tale om ambitiøs, alternativ markedsføring.

Og i øvrigt: Godt interview, Insider.
Gravatar

#10 filmz-isaac 17 år siden

Jeg kan love dig for kingb at du kan drage paralleler med kvaliteten af "traileren" og filmen. Det vil jeg vædde mine 2 cent på.
Det er mere der jeg vil hen. At de vist sælger sig selv på en skamløs måde, der vist lægger linien ret klart. Jeg vil blive overrasket over hvis kollegiet holder bare nogenlunde indholdsmæssigt. Det er såkaldt nytænking, desværre bare uden nogen som helst form for substans.

Skriv ny kommentar: