Jessica Alba var tæt på at stoppe som skuespiller efter “Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer”, da filmens instruktør Tim Story gik særdeles hårdt til skuespillerinden.
Læs også Filmz-artiklen: Totalt usexet – når filmpar stinker.
Alba fortæller: ”Jeg ville stoppe som skuespiller. Jeg hadede det. Jeg hadede det virkelig. Jeg kan huske, da jeg døde i ‘Silver Surfer’. Instruktøren sagde ‘Det ser for ægte ud. Det ser for smertefuldt ud. Kan du være smukkere, mens du græder? Græd smukt, Jessica…'”
Alba fortæller, at det fik hende til at overveje, om hun var god nok. ”Er mine instinkter og følelser ikke gode nok? Så jeg sagde ‘Fuck det. Jeg er ligeglad med denne branche.'”
Da hun blev mor til datteren Honor i 2008 genfandt hun dog sin selvtillid og besluttede sig for at vende tilbage til Hollywood.
Jessica Alba kunne senest ses i biograferne i den kontroversielle “The Killer Inside Me” og er næste gang aktuel i “Machete”, der kan ses i biograferne herhjemme 9. december.
Se også: Jessica Alba optræder nøgen i “Machete” – men kun digitalt.
#11 mar16 14 år siden
Har du dårlige skuespiller, har du en dårlig caster.
8#
Nu vælger du jo to instruktører som begge har større styrke i den visuelle side af deres film. To hvis film ikke ligner nogen andres rent visuelt.
9#
Haha
Ville da også lige på den bemærkning nævne at Tobe Hooper blev hadet af heltinden i Motorsavsmassakren, fordi han nærmest drev hende sindssyg. Hun skulle skrige igen og igen.
10#
Vi kan blive enige om at samarbejde er vigtigt.
Og at stemningen på settet skal være åben og venlig. Sådan er det alle steder! Hvis man vil opnå et godt resultat må man have et godt samarbejde. Én mand uanset hvor dygtig, kan ikke lave en GOD film alene!:)
Hvis hverken stemningen på settet er god eller kommunikationen virker, så får man en dårlig film. Også selvom instruktøren har brændt for filmen og gjort meget for filmens skabelse. Se filmen "the room" som godt eksempel på en film hvor samarbejdet var så elendigt at skuespillerne hadede filmen og en enkelt opgav halvvejs.
Du opnår intet med diktatur. Hvis du har en vision som dit filmhold ikke forstår, så det vigtigt at de stoler på at du ved hvad du laver. Det er dig med visionen, men det din kameramand der skal filme den, manuskriptforfatterne der skal skrive den, produceren der skal give dig penge til den, lysteknikerne der skal give den liv og gøre den dramatisk, lydfolket der skal optage den, gardarobefolket der skal finde tøj til den, makeup teamet der skal give dine skuespillere liv, så dine skuespillere kan spille den, sige den, opføre den, så det publikum der ser den, kan li den og forstå den.
.. Så du i sidste ende kan vinde priser, tjene godt på den og stjæle al æren, hehe:)
#12 filmz-Myrepip 14 år siden
#13 filmz-Myrepip 14 år siden
Og derfor nogle tager fejl.
#14 filmz-ab 14 år siden
#15 Batsy 14 år siden
#16 filmz-ab 14 år siden
Hun så GODT ud i Sin City.. Det er en anden snak..
#17 Batsy 14 år siden
#18 Fynboen 14 år siden
Det sker vel... casteren kan jo have instrukser fra filmselskabet, som instruktøren ikke kan ændre på.
#19 Nicki52 14 år siden
Sikkert. Det kommer an på ens personlighed. Jeg kan godt lide kunstfilm, men det skal ikke være for kedeligt. Jeg kan godt lide f.eks. Antichrist. Blev bare overrasket for jeg vidste ikke det var von Trier, så jeg troede jeg kunne vente det åbenlyse, det fandt jeg så ud af, det kunne jeg ikke. Efter det store chok, skulle jeg lige synke filmen, før jeg kunne tænke rationelt.
#20 mar16 14 år siden
heh nemlig. der kan være stor forskel på hvad filmselskabet vil have og så hvad instruktøren vil. de ville have penge og det for man bedst ved at sælge sex.