“Lost”-manuskriptforfatter Damon Lindelof skulle være i gang med at omskrive Jon Spaiths manuskript til den kommende “Alien Prequel”.
Det siges dog fra kilder, at nogle indledende idéudvekslinger mellem Lindelof og instruktøren Ridley Scott måske vil resultere i et helt nyt projekt uafhængigt af Alien-universet.
Om Lindelofs manuskript vil indgå i “Alien”-projektet eller i noget helt andet, kan studiet endnu ikke tage stilling til, før Lindelofs udkast til det nye manuskript er færdigskrevet.
Den kommende “Alien”-film har officielt stadig Ridley Scott bag kameraet, men det vides endnu ikke, om filmen vil være hans næste projekt. Scott er nemlig allerede tilknyttet projektet “Gucci”, der rygtes at have Angelina Jolie i hovedrollen, og senest “The Wolf of Wall Street”, der vil have Leonardo DiCaprio i hovedrollen.
Se også: Ridley Scotts “Alien”-prequel bliver i 3D – og måske den første i en trilogi?.
#41 JHP 14 år siden
Ja, det kan være ret genialt marketing. Der er også været rygter om at Rachel Blakes "The lost experience", faktisk havde Lost bagmænd bag :P .
Hehe, synes ellers jeg tager mig god tid til mine beskeder :P
#42 NP 14 år siden
Det handler om teamwork. Nogle har givet vis meget mere indflydelse end andre, men når så mange (kreative) mennesker er samlet, er det utænkeligt, at de ikke influeres og inspireres på kryds og tværs.
Problemet du påtaler omkring andre involverede, der overtager forfatterens arbejde er faktisk ganske udbredt i Hollywood. A-Team filmen havde således ikke mindre end 11 forskellige forfattere, der flere gange ordret fik dikteret af producenten, hvad der skulle skrives. Andre gang lavede han selv tilføjelser til manuskriptet, selvom det er et brud på fagforeningsreglerne.
Men som du selv siger, så gør den hierakiske struktur det jo muligt, at lytte til folk for at få ideer og samtidig også ignorere mange andre. Forfatternes position har jo så tilladt dem, at gøre som de har haft lyst til og føre serien til den konklusion, som de selv har ønsket. Vi kan ikke vide, hvor stor tv-selskabets indflydelse har været på udfaldet, men på den anden side har seerne kun i mindre omfang haft indflydelse.
Og som vi snakkede om (meget) længere oppe, vil der altid være uenighed som udfaldet på sådanne serier, fordi de ligger op til at seerne danner deres egne teorier. Den voldsomme reaktion opstår jo så, når disse hjemmebryggede teorier ikke tilgodeses i serien.
#43 JHP 14 år siden
Fint nok du kommer med eksempler, men at komme med information omkring A-team er altså ret fejlet. Da de 11 forfatter åbenbart måtte enden være ret så dårlige eller bare for mange forfattere på et sted, kunne ikke være mere en B film A-team.
Det er egentlig også det jeg skriver, skriver at nogle højtstående personer indenfor produktet, holder møder og finder ud af hvilken vej der skal tages.
Lyder bare på den måde du skriver og fremstiller dine synspunkter på at, de sidder i en hippie rundkreds og deler alt, med alle. Hvilket er rygende forkert.
Men det jeg mente med USA`s hierarki dannelse, reflektere i deres grund kultur og samfundets nuværende situation. Der er så mange nationaliteter og så mange forskelligheder, at de automatisk går i grupper. Dumt eksempel at tage deres High Schools, men det er faktisk sådan det amerikanske social samfund fungere, at alle er i deres gruppe og ser det mærkeligt at kommunikere med den anden gruppe.
#44 The Dark Knight 14 år siden
Bare fordi der er mange manuskriptere behøver det ikke at være godt. Et eksempel kan ses hos showet The tonight show with Jay Leno som har ca. 30 manuskriptere. Se det er vildt, når showet har så lidt humor som muligt. Samt er det jo det samme show man ser hver gang, bare med nye gæster. Conan o'brian derimod gjorde det lidt anderledes. Han improviserede meget af det selv, plus at han har en energi som ingen andre. Jim Carrey undtaget.
#45 The Dark Knight 14 år siden
Hehe ja, sådan kunne det godt lyde :)
#46 JHP 14 år siden
Følte lige at hippierne også skulle med i diskussionen ;)
#47 NP 14 år siden
Overvejede faktisk at brug eksemplet med rundkredspædagogikken i min sidste post, til at beskrive hvordan jeg netop ikke ser det. Men skægt at I også griber fat i det samme.
Hvis vi skal blive lidt filmhistoriske, så var det jo det Coppola forsøgte med American Zoetrope i sin tid. Og gik jo ikke vildt godt.
Men nej, jeg ser det ikke som et hippiefællesskab. Det er klart defineret, hvem der bestemmer. Eksemplerne med A-team (og det nævnte med Jay Leno) er jo eksempler på, hvad der sker, når de stærkt hierakiske grænser overskrides. Når der ikke er nogen der klart har styringen, eller en vision for, hvad det hele skal ende ud med.
For mange kokke fordærver maden. Men kokken skal jo stadig have leveret gode råvare, for at han kan lave en god ret. Måske kigge lidt i de andres kogebøger efter ny inspiration. :)
Så ja, det forudsætter hieraki og at der er nogle som har mere indflydelse end andre. De skal tage de endelige beslutninger, men samtidig undlader de ikke at lytte til de andre involverede. De er jo bare i en position, hvor de kan vælge at vælge bidragene eller ej.
Men det er jo ikke instruktøren, der altid sidder og designer hele filmen fra starten af og laver alt arbejdet post-produktionen. Han deltager i processen og har som oftest det endelige ord, men det er stadig et samarbejde. Det har vel også noget at gøre med, at produktionen efterhånden er blevet så specialiseret, at én person ikke kan klare det hele selv. Det er derfor jeg mener, at inputtet fra de andre involverede i stigende grad bliver vigtigt at forholde sig til.
At der eksisterer et hieraki er jo netop også bare udtryk for, at al filmproduktion i bund og grund er businees, og at en hver produktion køres som sådan.
#48 JHP 14 år siden
Jeg ved ikke hvad du mener nu, er du med at man arbejder sammen eller imod ? Men fed metafor ;)
Det siger jeg skam heller ikke, alle har poster og direktøren tager sig primært af skuespillere, vinkler osv.
Helt sikkert, overveje også at komme med en sammenligningen til Apple også kom du mig nogenlunde lige i forkøbet :P
#49 The Dark Knight 14 år siden
Det er præcist det der er problemet. Dan Brown gik jo heller ikke ud på gaden og spurgte folk om de ikke gad at komme med nogle ideer til hvordan tingene skulle gå, bare fordi han ikke selv kunne finde på noget. Så ville det jo blive katastrofalt. Men det er åbenbart det som er sket med Lost.
Resten kan jeg kun sige en ting. Visionær.
Hvis man har en god ide skal man ikke lade andre spolere den. Men Lost forfatterne er hverken visionære eller gode til skrive historier.
#50 The Dark Knight 14 år siden
:)