“Lost”-manuskriptforfatter Damon Lindelof skulle være i gang med at omskrive Jon Spaiths manuskript til den kommende “Alien Prequel”.
Det siges dog fra kilder, at nogle indledende idéudvekslinger mellem Lindelof og instruktøren Ridley Scott måske vil resultere i et helt nyt projekt uafhængigt af Alien-universet.
Om Lindelofs manuskript vil indgå i “Alien”-projektet eller i noget helt andet, kan studiet endnu ikke tage stilling til, før Lindelofs udkast til det nye manuskript er færdigskrevet.
Den kommende “Alien”-film har officielt stadig Ridley Scott bag kameraet, men det vides endnu ikke, om filmen vil være hans næste projekt. Scott er nemlig allerede tilknyttet projektet “Gucci”, der rygtes at have Angelina Jolie i hovedrollen, og senest “The Wolf of Wall Street”, der vil have Leonardo DiCaprio i hovedrollen.
Se også: Ridley Scotts “Alien”-prequel bliver i 3D – og måske den første i en trilogi?.
#1 Kaversmed 14 år siden
Newt: It won't make any difference...
#2 The Insider 14 år siden
#3 filmz-Bruce 14 år siden
Jeg mener faktisk, at Jon Spaihts script, var mere et draft og at der således ikke er noget hokus pokus i sagen. I could be wrong.
#4 Foxxander 14 år siden
#5 JHP 14 år siden
#6 Foxxander 14 år siden
#7 NP 14 år siden
Om det så bliver Alien eller et andet projekt, er det dog positivt at Scott vender tilbage til sci-fi filmen. Spaith har skrevet to rigtig gode uproducerede sci-fi manuskripter (Passengers og Shadow 19), som efter min mening gør ham ret ideel skrive en ny Alien-film.
Det kunne jo også være at Lindelof skal arbejde på den filmatisering af Forever War, som Scott har planlagt i snart mange år.
#6
Jeg synes også Lindelof (med god hjælp fra Cuse) gjorde et godt arbejde på Lost. Afslutningen var også tilfredsstillende, men kun på et emotionelt/tematisk plan synes jeg. Men reelt set blev kun meget lidt besvaret. Men det tænkte jeg ikke over mens jeg så afsnittet, da det var så kompetent konstrueret. Overordnet handler det vel om, hvad man synes er det mest interessante: soap-elementet, om Kate vælger Jack eller Sawyer, eller om man helst bare vil vide, hvordan hele mysteriet om øen hænger sammen.
#8 Foxxander 14 år siden
Jeg tror aldrig det har været meningen at mange af de ting skulle have været blevet besvaret. Eller i hvert fald har de anset det som mindre vigtigt. For som Lindelof og Cuse har sagt det hele tiden, så var omdrejningspunktet i Lost karaktererne - øen og mytologien har været rammen omkring dem, og som har tilført en masse spændende ting, men som udgangspunkt er det karaktererne der var i centrum.
#9 JHP 14 år siden
Ja slutningen var i Lost ånden, men alle de spørgsmål som kørte igennem serien, ja selv nogle nye i den sidste sæson. Blev ik bare det mindste besvaret og det var personligt et af de store grunde til at jeg så det, så jeg tror ik jeg kan være mere skuffet af Lost.
#10 NP 14 år siden
Selvfølgelig er karaktererne og deres indbyrdes interaktion det vigtigste. Hvis det var kedelige karakterer, ville ingen jo gide at se serien sæson efter sæson.
Men i det karaktererne indlejres så gennemgående i mysteriet om øen, bliver begge dele lige vigtige. Eller der opstår i hvert fald en situation, hvor den ene del ikke kan fremhæves uden at den anden vil komme til at lide under det.
Skaberne har helt klart ønsket at bevare mystikken gennem hele serien, og selvfølgelig kan nogle svar sagtens udelades. Men hvis der kun gives meget få svar, bliver alt, hvad der kom før tomt. Alle referencer til personer, literære værker, film og populærkultur reduceres til namedropping, hvis ikke de samles op og sættes i en indlysende sammenhæng. Man kan ikke introducere et mysterie uden bare at give det mindste svar, eller bare i det mindste antyde, at man som skaber er klar over, hvordan det hænger sammen. Deri ligger skuffelsen
Afsnittene, der viser Richards og Jacobs forhistorie, er i den forstand også kluntet konstrueret og den relativt lille mængde information, der gives, kunne sagtens være indbygget på mere raffineret vis i andre, mere spændende episoder. Dertil hører jo, at der brugt op imod to timer på bifigurer, i stedet for at fokusere på hovedkaraktererne, som tilskueren trods alt havde fulgt i 6 sæsoner og efter det sidste afsnit aldrig ville få at se igen.