Biograf-kortet MoviePass får flere i biografen – også alene, viser ny undersøgelse.
MoviePass er populært hos de amerikanske forbrugere, men ikke hos biograferne.
Månedskortet giver adgang til én biograf-film om dagen for kun 9,95 dollars om måneden.
Og MoviePass-kunderne benytter sig i den grad af kortet.
En MoviePass-kunde besøger biografen én gang mere i måneden end andre, skriver The Hollywood Reporter.
Samtidig er næsten halvdelen af MoviePass-abonnenterne villige til at besøge biografen alene – ligesom de nu tør at tage flere chancer, når de skal vælge film.
En MoviePass-kopi er netop åbnet i Europa – første by er London.
#1 Kim Pedersen 6 år siden
#2 Bjur 6 år siden
https://www.mercurynews.com/2018/04/30/is-moviepas...
Men biograferne må snart forny sig, hvis de ikke på sigt skal lukke ned selv. Folk bliver også trætte af superhelte film på et tidspunkt.
#3 Mejse 6 år siden
#4 Bjur 6 år siden
#5 Justin 6 år siden
Ingen har brug for mere end 640 kb hukommelse
Og lignende citater undrer vi os idag over, måske du ikke skal være så hurtig
#6 Mejse 6 år siden
men jeg går meget i biografen, så hvis det kan fungere for alle parter, går jeg selvfølgelig ind for et moviepass :D siger bare den nuværende model ikke rigtig fungere for nogen parter.
#7 Kim Pedersen 6 år siden
Jeg skal beklage ikke at være i stand til at bekræfte alle de rygter, myter og fordomme som florerer på Filmz.
Biograferne satte omsætningsrekord globalt sidste år, så ingen udsigt til biograferne lukker ned og når superhelte-film ikke længere er in, finder filmbranchen da bare på noget andet at vise på de store lærreder i verdens over 172.000 biografsale. Det har de alt lykkes med.
”Avengers: Infinity War” blev set af over 140 millioner biografgængere globalt de første 11 dage efter premieren. Og filmen har ikke engang haft premiere i Kina endnu. Ingen grund til at underkende biografernes indflydelse eller fremtidige berettigelse.
#8 Justin 6 år siden
#9 Mejse 6 år siden
men en løsning der fungere for dem, for kunderne, for biograferne, og for filmselskaberne kan jo nok findes.
#10 Kim Pedersen 6 år siden
Kan tilføje at de største succeser i danske biografer, foreløbig i år, er “Så længe jeg lever”, “Coco” og “Fifty Shades: Fri”. Ikke meget med superheltefilm at gøre. Så blev også den myte punkteret.