Biograf-kortet MoviePass får flere i biografen – også alene, viser ny undersøgelse.

MoviePass er populært hos de amerikanske forbrugere, men ikke hos biograferne.

Månedskortet giver adgang til én biograf-film om dagen for kun 9,95 dollars om måneden.

Og MoviePass-kunderne benytter sig i den grad af kortet.

En MoviePass-kunde besøger biografen én gang mere i måneden end andre, skriver The Hollywood Reporter.

Samtidig er næsten halvdelen af MoviePass-abonnenterne villige til at besøge biografen alene – ligesom de nu tør at tage flere chancer, når de skal vælge film.

En MoviePass-kopi er netop åbnet i Europa – første by er London.



Vis kommentarer (57)
Gravatar

#1 Kim Pedersen 4 år siden

MoviePass taber 20 millioner dollars OM MÅNENDEN. Ingen årsag til at bruge så meget krudt på det fænomen. MoviePass lukker snart.
Gravatar

#2 Bjur 4 år siden

Bare du selv kunne lukke snart.
https://www.mercurynews.com/2018/04/30/is-moviepas...

Men biograferne må snart forny sig, hvis de ikke på sigt skal lukke ned selv. Folk bliver også trætte af superhelte film på et tidspunkt.
Gravatar

#3 Mejse 4 år siden

#2 på trods af at jeg ville bruge det meget hvis det var i dk, så har jeg lidt svært ved at se hvad du vil med artiklen, som jo bare bekræfter Kims tal ?
Gravatar

#4 Bjur 4 år siden

#3: At det "kun" er 12% der gør de pt. taber penge, og jo flere abonnenter der kommer til jo mere pres kan de ligge på biograferne senere. Jo mere magt de får jo mere har de at forhandle med.
Gravatar

#5 Justin 4 år siden

#1

Ingen har brug for mere end 640 kb hukommelse

Og lignende citater undrer vi os idag over, måske du ikke skal være så hurtig

Gravatar

#6 Mejse 4 år siden

#4 problemet er jo lidt at hvis det "kun" er 12% der faktisk bruger kortet nok til at de mister penge på det, så er det jo også de 12% de skal bruge for at få magt, biograferne er jo ligeglade med om de har en million brugere, der går i biografen så lidt, at de nok havde gjort det alligevel, så for at presse biograferne, skal de altså have flere af dem de taber penge på.

men jeg går meget i biografen, så hvis det kan fungere for alle parter, går jeg selvfølgelig ind for et moviepass :D siger bare den nuværende model ikke rigtig fungere for nogen parter.
Gravatar

#7 Kim Pedersen 4 år siden

#2: Man skal godt nok være alternativt indrettet såfremt man kan kalde en forretning der taber 20 millioner dollars om måneden en succes. MoviePass er historie indenfor kort tid. Som sagt: Ingen grund til at spilde krudt på en fiasko.
Jeg skal beklage ikke at være i stand til at bekræfte alle de rygter, myter og fordomme som florerer på Filmz.
Biograferne satte omsætningsrekord globalt sidste år, så ingen udsigt til biograferne lukker ned og når superhelte-film ikke længere er in, finder filmbranchen da bare på noget andet at vise på de store lærreder i verdens over 172.000 biografsale. Det har de alt lykkes med.
”Avengers: Infinity War” blev set af over 140 millioner biografgængere globalt de første 11 dage efter premieren. Og filmen har ikke engang haft premiere i Kina endnu. Ingen grund til at underkende biografernes indflydelse eller fremtidige berettigelse.


Gravatar

#8 Justin 4 år siden

Det er da dejligt at der faktisk er nogle der gider prøve at forny biograf branchen inden den Sander til i for små sale og alt for dyre lunkne popcorn
Gravatar

#9 Mejse 4 år siden

#8 altså de prøver jo ikke at forny biograf branchen, deres problem er jo de intet har med branchen at gøre, de prøver bare at tjene penge på et manglende marked, men det er tydeligvis manglende af en grund :)

men en løsning der fungere for dem, for kunderne, for biograferne, og for filmselskaberne kan jo nok findes.
Gravatar

#10 Kim Pedersen 4 år siden

Mejse. Som sædvanlig er du både kundskaben og klogskaben på denne side. Det har du nemlig helt ret i.
Kan tilføje at de største succeser i danske biografer, foreløbig i år, er “Så længe jeg lever”, “Coco” og “Fifty Shades: Fri”. Ikke meget med superheltefilm at gøre. Så blev også den myte punkteret.

Skriv ny kommentar: