Biograf-premieren er blevet udskudt mange gange. Fra 2017 til februar i år og senest nu frem til d. 19. april. Men måske ankommer “Cloverfield 3” med titlen “God Particle” aldrig til biografen. Netflix vil købe den.
Se også: Ingen bio-premiere: Netflix køber “Ex Machina”-instruktørs “Annihilation”
Det er The Hollywood Reporter, der erfarer, at Netflix forhandler med Paramount om at overtage “God Particle”, inden den når biograferne.
Hvis det bliver tilfældet, så er det anden gang inden for kort tid, at Netflix køber en sci-fi-film fra Paramount ud af biografen og direkte til stream i hjemmebiografen.
Det skete således tidligere på måneden med Alex Garlands “Annihilation”, der også havde en snarlig biograf-premiere, men som Paramount i stedet valgte at sælge til Netflix.
Det er angiveligt Paramount-formanden Jim Gianopulos, der har udvalgt en række film, som han ikke længere tror på til biograferne.
Den første “Cloverfield” omsatte for 170 millioner dollars fra et budget på 25 millioner dollars, imens “10 Cloverfield Lane” fra et endnu lavere budget solgte billetter for 110 millioner dollars i verdens biografer.
#11 Mejse 6 år siden
altså streamere havde jo fået filmene uanset hvad, bare senere :)
men ja det kan godt fungere for små film, som man ikke regner med vil tjene nok i biografen alligevel.
#12 Snipp 6 år siden
#13 Mejse 6 år siden
tvivler så også på Bright ville have klaret sig godt i biografen.
#14 Snipp 6 år siden
#15 Mejse 6 år siden
tag ikke fejl jeg var godt underholdt af den, men det er ikke en film der havde klaret sig godt i biografen.
ah kan se den har klaret sig ganske fint på rottentomatoes, dog er det nok ikke noget man skal tage for seriøst hvis man faktisk kigger på de anmeldelser folk har lavet, men det er jo også totalt irrelevant hvordan folk har taget imod den, hvis de ikke vil betale for at se den, som forreksempel med 2049 :)
#16 Mejse 6 år siden
#17 Geekalot 6 år siden
Det der kan man altså bare slet ikke sammen ligne med.... Det er lige præcis forskellen på film kun til stream og film direkte i biffen. Skulle Bright havde været sendt i biffen, havde de også gjort meget mere ud af at fortælle os om filmen inden. Det behøver de ikke gøre så meget i når den går til stream.
#18 Mejse 6 år siden
jeg havde så kun set den en gang for den var skuffende, på den måde at jeg havde håbet på mere, men stadig underholdende :)
men du har ret der er forskel, men der er jo også forskel på om, man har betalt for at se det eller ej, men vil nu ikke umiddelbart mene der var stor forskel på markedsføringen, altså så da både reklamer for den, fik mails fra netflix om den, den blev ved med at poppe frem hver gang jeg var inde på netflix, umiddelbart fik jeg langt mere reklame for den end hvad jeg gør for de fleste andre film, eneste forskel var jeg ikke så trailere i biografen for den, men det er jo nok forskelligt fra person til person og hvordan deres netflix profil er skruet sammen, men for mig var jeg mere bevidst om hvornår den kom, end jeg er med de fleste andre film, og det helt uden at søge informationen.
men hr geekalot, hvordan vil du så have vi skal sammenligne ? kan sagtens se der nok er forskel, men man kan jo ikke lave en 1 til 1 sammenligning af ting der ikke er ens, så hvad er dit forslag ? og hvordan tror du selv den ville have klaret sig i biografen, nu når du har valgt at blande dig må du komme med lidt mere end bare "det kan man ikke" det er ikke særlig brugbart :)
men okay Snipp, hvis du selv skulle betale dit netflix abonnement, og du ikke havde et, ville du så have fået det for at se Bright ?
#19 Snipp 6 år siden
#20 Mejse 6 år siden
bright var ganske underholdende, men intet i den, eller genren, eller skuespillerne, tyder på at den ville have tjent 300+ millioner dollars i biografen, den har klaret sig så godt fordi den har været gratis tilgængelig for 100 millioner brugere :)