I ugens nye konkurrencer på Filmz har du mulighed for at vinde Megan Fox-filmen “Jennifer’s Body” på Blu-ray og dvd. Filmen foregår i en lille by, hvor gymnasiesilden Jennifer er besat af en sulten dæmon. Med Jennifers umættelige appetit lever selv de fyre, der aldrig tør nærme sig Jennifer, livet farligt.
Deltag også i ugens anden nye konkurrence, hvor du kan vinde “Family Guy: Something, Something, Something Dark Side” – også på Blu-ray og dvd. I filmen kan du møde (Chris) Skywalker, (Peter) Solo og Prinsesse (Lois), der skal kæmpe mod (Stewie) Vader.
Klik her, og deltag i ugens nye konkurrencer.
#11 MOVIE1000 14 år siden
#12 Highland Park 14 år siden
Ingen tvivl om at især "nyheden" er ren reklame for Filmz, og dermed et forsøg på at lokke nye brugere til, da både forummet og Facebook-siden bliver nævnt. Det er vel også i orden, men problemet er bare, at sådan et "nyheds"-indlæg ingen reel værdi har for nogen af Filmz' faste brugere (ligesom med konkurrence-"nyhederne").
I morgen står der vel "Filmzbrugere tordner mod Filmzbrugere, der tordner mod Cameron". ;)
#13 chandler75 14 år siden
Det var nu faktisk ikke derfor, jeg skrev nyheden - jeg syntes bare, det var interessant, hvor massiv modstanden var, da jeg egentlig havde regnet med, at folk ville tage positivt imod muligheden for at gense "Avatar" med nye scener.
Det er nu også meget almindeligt med denne type nyheder på websites - som f.eks.:
http://politiken.dk/indland/article902817.ece
http://m.berlingske.dk/article.pml?guid=4539237
http://politiken.dk/indland/article885256.ece
Vi vil dog kun bringe denne type nyheder, hvis det af nyhedsredaktionen vurderes, at de kan have en vis interesse/relevans - ikke bare for at pege på Filmz-forummet :)
At det ikke skulle have nogen reel værdi, er jeg ikke helt enig i. Mange (størstedelen) af Filmz' faste brugere (hvis du med faste mener brugere, der besøger sitet jævnligt) tjekker kun de ting, der er på forsiden og læser/bruger ikke forummet i udpræget grad. En sådan type nyhed vil derfor måske være interessant for dem at læse, da de ellers ikke er klar over reaktionerne - og hvis det kan tilskynde dem til at deltage i forum, er det selvfølgelig kun et plus.
Dog indrømmer jeg, at jeg først og fremmest nævnte Facebook-indlæggene for at gøre lidt reklame for Filmz' Facebook-side (og det virkede - efter nyheden er der kommet et par håndfulde nye fans).
Mht. konkurrence-nyheden er det helt klart for at sætte lidt mere fokus på konkurrencerne, på samme måde som vi bringer en nyhed, når der er en ny artikel eller interview osv.
#14 tiany 14 år siden
#15 Highland Park 14 år siden
Okay, men det kunne I evt. skrive i nyhedsteksten, så man samtidig får kendskab til din og/eller Filmz-redaktionens holdning (såfremt I alle kan stå inde for det, eller chefen nedlægger veto).
Det synes jeg også er en meget kedelig tendens, der i den grad gennemsyrer medierne for tiden; at nyhederne centreres mere omkring (for-)brugerne frem for det aktuelle emne. Via Facebook, Twitter, fora og kommentarsektioner føres brugerne ind i debatten, så de fylder i nyhedsbilledet, og journalistikken må vige pladsen. Det er også den udvikling, Jon Stewart har kritiseret i "The Daily Show"; at studieværter på store tv-kanaler behandler, ofte anonyme, individers skriverier på Twitter, Facebook etc., som var det seriøs journalistik.
Jeg var ikke klar over, at det drejede sig om størstedelen, men selvom intentionerne er gode, synes jeg stadig ikke, at det berettiger, at man bringer en nyhed, der bare drejer sig om, hvad brugerne har skrevet i tråden til en anden nyhed.
En nyhed om en artikel eller et interview er i mine øjne også mere filmrelateret, og bedre reklame, end en nyhed om brugernes udtalelser, og jeg under jer bestemt gerne at gøre reklame for Filmz for at tiltrække flere brugere. Det er mere et spørgsmål om, hvordan det gøres, og i hvor stor udstrækning.
Desuden synes jeg, at det er ærgerligt, hvis konkurrencespørgsmålene også har brugerne som omdrejningspunkt. Det er sjovere og mere relevant med spørgsmål om film. :)
Jeg er dog glad for, at I fra tid til anden forsøger jer med nye tiltag her på Filmz, samt at I lytter til kritik og går i dialog med brugerne.
#16 chandler75 14 år siden
Jeg forstår godt din pointe, men nu er Filmz jo primært en underholdningsportal om film fremfor hardcore-journalistik, og der synes jeg godt, man i højere grad kan inddrage brugerne på flere niveauer (egentlig på så mange niveauer som muligt, så længe det er passende) - det hedder jo også et interaktivt medie.
Enig, det er en balancegang, vi hele tiden forsøger at optimere. Derfor er det også fedt med feedback fra brugerne.
Som jeg skrev i konkurrence-tråden, var det et forsøg, som nok ikke vil blive gentaget :)
#17 Highland Park 14 år siden
Naturligvis, men nu sammenlignede du jo med avisernes brug af læserne, så derfor kommenterede jeg det. For mig at se skal der blot være et formål med interaktiviteten, og det er der ikke, når den blot peger indad mod sig selv (en nyhed der udelukkende omhandler reaktioner på en anden nyhed). Det er jo bare genbrug og gentagelse og har ikke medført andet, hvad debatten angår, end at den fra den oprindelige nyhedstråd nu foregår i to separate tråde. Der er ikke bidraget med noget nyt.
Generelt gør I det også rigtig godt.
Nu har jeg vist givet min mening til kende, og er blevet hørt (og tak for det), så jeg stopper her. ;)
#18 Kruse 14 år siden
#19 filmz-Martychris 14 år siden