Instruktør Sean Baker bringer nyt forslag ind i diskussionen om distributions-formen hos Netflix.
Steven Spielberg kræver længere eksklusivitet til biograferne, hvis Netflix skal have lov til at blive nomineret til Oscar-priser i fremtiden, hvilket Netflix har givet et modsvar til – læs om det her.
Nu forsøger Sean Baker (“The Florida Project”) at mægle imellem de to parter.
Baker foreslår, at Netflix udvider deres model, så abonnenterne ikke behøver at vente længe på, at Netflix-film bliver tilgængelige på streaming.
Idéen går ud på, at de film, som Netflix ønsker i biografen, kan blive tilgængelige for Netflix-kunder i biografen for to dollars ekstra om måneden.
Dermed kan biograferne få større eksklusivitet, uden det går ud over Netflix-brugerne, hvis de altså bor i nærheden af en biograf, der viser filmene.
2/3 This would help keep theater owners and audience members who appreciate the theatrical experience satisfied.
— sean baker (@Lilfilm) March 3, 2019
#1 Justin 5 år siden
Så kunne dem der ville se filmene på det store lærred gøre det, og andre kunne ligge i sofaen og se den på deres iPad når de havde lyst, ikke når biografen havde lyst
#2 Geekalot 5 år siden
Måden at vise en film på har ændret sig, det må de lære. Men de er bange nu biograferne.
#3 Kim Pedersen 5 år siden
Nu er det jo ikke biograferne som har en gæld på 27 MILLIARDER DOLLARS og en kommende konkurrencesituation, som vil ramme dem som en mursten.
Ingen måde biograferne vil lade sig spise af med $2 om måneden, for at give Netflix-brugere adgang til biograferne. Så det forslag er en død sild.
Biograferne har ikke skyggen af årsag til at være bange. Læs denne: http://danske-biografer.dk/dbs-aarsrapport-2018-re...
#4 Mejse 5 år siden
og nej det har intet at gøre med frygt...det er prestigen i det, helt ligesom det er for netflix...prisvinderne er jo altså sjældent gode forretninger, for hverken biograferne eller netflix for den sags skyld :)
#5 Kim Pedersen 5 år siden
"Green Book" har kostet $23 millioner at producere og har foreløbig indtjent $191,1 millioner i biograferne. Det giver en fortjeneste til producenten på foreløbig ikke under $27 millioner. Og filmen er langt fra udspillet. Den ender nok på i alt $250 millioner. Så jo, prisvindende film kan være fremragende forretninger.
Netflix pumpede mellem $25 og $50 millioner i deres Oscar-kampagne og vandt ikke "bedste film"-prisen. Det er et nederlag af hidtil uhørt karakter. "Roma" kostede $20 millioner at producere og har indspillet omkring $3,8 millioner i biograferne.
Bankerne vil snart fortælle Netflix at deres stædighed koster for mange penge. Husk på at Netflix skylder $27 MILLIARDER væk. Og lige om lidt skal de konkurrere med filmstudier der tilbyder forbrugerne film, som de for længst har købt og betalt for og derfor kan tilbyde endnu billigere abonnement.
Er der nogen der har årsag til at være bange, så er det Netflix.
#6 Mejse 5 år siden
og igen undskyld vidste ikke at det at sige "sjældent en god forretning" betød, at der ikke var eksempler på at det kan være en glimrende forretning :)
ved godt du har startet lidt af et korstog her på det sidste og det er fint....men hold dine ekstremer ude af mine udtalelser :)
#7 Kim Pedersen 5 år siden
Jeg er ikke ude på noget som helst korstog. Forsøger blot at dæmme op mod den glade uvidenhed som præsenteres på disse sider.
Ekstremt at påpege uvidenhed? So be it.
Og i øvrigt har intet ændret sig siden 1948 ved TV's fremkomst og 1980 ved videoens fremkomst. Lige siden 1948 har folk kunne se levende billeder i stuen.
#8 Bishop 5 år siden
#9 Mejse 5 år siden
tja det var jo så derfor jeg skrev prisvindere, og ikke oscar vindere, oscar vindere klare sig ofte ganske fint, ikke alle prisvindere gør :)
men du påpeger jo ikke uvidenhed i mine indlæg, du lægger en ekstrem holdning ind over det jeg siger som ikke nok med er forkert, også er en total fejlrepresentation ikke bare af meningen, men af hvad selve ordene betyder....så ja det er ekstremt og viser ikke andet end din egen uvidenhed :)
det virker også ualmindeligt dumt at lægge dig ud med nogen af de få som faktisk mener du har gode pointer, bare dårlige og direkte pinlige kommunikations evner, har på intet tidspunkt sagt biograferne var presset, faktisk sagde jeg direkte det modsatte, alligevel valgte du at cherry picke og fordrejer ting jeg sagde, i stedet for at bygge broer så river du dem ned....ikke særlig gennemtænkt for en der er ansigtet udaftil for en organisation :)
så vi prøver igen....hold dine egen ret dårlige tolkninger og ekstremitet væk fra mine ord, bare læs dem og forhold dig til hvad jeg reelt skriver :)
#8 tja det kunne man jo sige sig selv var på vej, deres forretnings model er ikke rigtig holdbar.
#10 Kim Pedersen 5 år siden