Ridley Scotts kommende sci-fi-film “Prometheus” var oprindeligt annonceret som en prequel til instruktørens originale “Alien”-film, men blev senere kaldt en original historie i et nyt univers.

Kommentarer fra skuespilleren Michael Fassbender og designeren H.R Giger bekræftede dog efterfølgende, at der vil være en tydelig forbindelse til “Alien”-franchisen.

Ifølge sitet BleedingCool skulle en kilde tæt på produktionen nu være kommet med en række nye oplysninger, der afslører, at “Prometheus” ganske vist vil indeholde en Alien – men ikke nødvendigvis den Alien, vi kender fra de tidligere film.

”Kan du huske, hvordan den originale Alien ændrede sig efter at have fortæret en hund i ‘Alien³’? Man kan spekulere i, at grunden til at den første films Alien lignede et menneske var fordi, den havde vokset inde i et menneske. Det samme gælder her: Generation efter generation muterer monsteret. Når ‘Prometheus’ begynder, er Alienen ikke særlig genkendelig. Den har den alien-DNA, som Ridley Scott selv har refereret til, men den mangler noget menneskeligt DNA. Eller hunde-DNA,” fortæller kilden.

Hvordan Alienen så vil se ud vides endnu ikke.

Kilden kunne desuden give disse oplysninger:

- Filmen vil formentlig foregå på en planet, der er ved at terraforme til at avle “det perfekte biologiske våben”. Det vides ikke, om Alienen er det våben.

– Det er ikke sikkert, at filmen vil beholde titlen “Prometheus”, men der skulle dog være en grund til, at den indtil videre hedder det.

Filmen er sat til udgivelse juni 2012. På rollelisten finder man bl.a. Charlize Theron, Noomi Rapace og Michael Fassbender.

Det bliver Ridley Scotts første sci-fi-film siden “Blade Runner” fra 1982.

Klik her for at læse flere nyheder om “Prometheus”.



Vis kommentarer (96)
Gravatar

#61 Babo Rises 13 år siden

BN (58) skrev:
Ja, selvfølgelig er det dét. Men ligesom vi andre lønslaver ikke nødvendigvis opgiver at få lønforhøjelse og/eller bedre arbejdsforhold, fordi det ikke lige lykkedes ved første forsøg, er der jo heller ingen grund til at filminstruktører skal indtage rollen som nikkedukker, bare fordi det er det nemmeste. ... Måske kunne nutidens instruktører finde inspiration, hvis de læste lidt om hvordan Hitchcock og andre instruktører gennem tiderne ofte har haft held med at omgås såvel producenternes krav som censuren.


Det siger sig også lidt selv, BN. Men uanset hvor meget de kæmper for sagen, så er det altså ikke nok. I de fleste tilfælde handler det om tiltro. Et opbygget og sundt forhold mellem et selskab og instruktøren. Men vi skal huske på, at de færreste får opfyldt deres drømmeprojekt. Nolan havde en drøm om Inception. Og han fik den lavet. Mange bliver bare hyret til forskellige projekter.
Gravatar

#62 BN 13 år siden

Babo Rises (61) skrev:
Men uanset hvor meget de kæmper for sagen, så er det altså ikke nok.


Det KAN det være i enkelte tilfælde - det handler jo om at en instruktør overbeviser en producent om, at der kan komme en god, succesfuld film ud af det pågældende projekt. Både den ældre og nyere filmhistorie rummer eksempler på filmfolk der har rendt fra det ene filmselskab til det andet med et manuskript for at overbevise dem om, at de - så at sige - stod med et potentielt filmhit. Mange filmhits har haft en sådan tilblivelseshistorie, hvor instruktøren og/eller manuskriptforfatteren på kompromisløs vis har fastholdt, at plottet skulle forblive sådan som det var, at vedkommende SELV ville instruere, og/eller at han SELV ville spille hovedrollen i filmen.

Den tiltro, du taler om, er i sådanne tilfælde, blevet opbygget med overbevisende argumenter og smittende entusiasme - og senere stadfæstet, når filmen så rent faktisk er blevet et hit. Sådan er mange samarbejder mellem kreative kræfter og producenter startet.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#63 Hr. Nielsen 13 år siden

BN (62) skrev:
det handler jo om at en instruktør overbeviser en producent om, at der kan komme en god, succesfuld film ud af det pågældende projekt
Og når så et latterligt testpublikum ikke stiller sig tilfreds, så tvinges instruktøren til at ændre sin vision (selv om de oftest vil påstå de ikke har ændret noget), og nægter de, er på vej ned af rangstigen igen og går derfor på kompromis. Vi kan jo dårligt være uenige om noget du skriver BN. Klart en instruktør ikke blot skal ligge sig ned og dø, men kæmpe for sin film og sin vision. Men medmindre han (hun) har bevist sig flere gange (økonomisk), så kan Hollywood (her blot brugt som fællesbegreb) synes at vedkommende er for besværlig, så hvor meget kan man rent faktisk råbe op, hvis man gerne vil lave film der koster kassen? Jeg vil ikke være sortseer og også muligt at tingene er langt mere nuanceret end vi omtaler dem, men jeg har bare læst for meget om at de ikke er det?
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#64 Babo Rises 13 år siden

BN (62) skrev:
Den tiltro, du taler om, er i sådanne tilfælde, blevet opbygget med overbevisende argumenter


Jeg tvivler på Nolan ville ha' fået 170 millioner til Inception, fordi han havde overbevisende argumenter. Det handler ikke om at overbevise, men om at levere resultater, der er overbevisende. Selvfølgelig har der også været satsninger, hvor man gav folk chancer. Men når vi taler om big budget film, så gives der altså ikke penge ud bare fordi man taler for sin sag.
Gravatar

#65 BN 13 år siden

Babo Rises (64) skrev:
Jeg tvivler på Nolan ville ha' fået 170 millioner til Inception, fordi han havde overbevisende argumenter.


Det tvivler JEG også på. Og hans NUVÆRENDE status i filmverdenen er heller hvad jeg sigtede til. Jeg sigtede til BEGYNDELSEN af et samarbejde mellem en instruktør og et filmselskab, FØR man har en eller flere film-successer på sit CV.

Babo Rises (64) skrev:
Det handler ikke om at overbevise, men om at levere resultater, der er overbevisende.


Jo, når man (1) endnu ikke er et etableret navn indenfor filmbranchen eller når man (2) selv som et etableret navn har et lidt usædvanligt projekt i forhold til hvad man plejer at lave, så kan det i høj grad handle om at overbevise.

Babo Rises (64) skrev:
Men når vi taler om big budget film, så gives der altså ikke penge ud bare fordi man taler for sin sag.


Jo, det gør der - og det er der blevet givet. Og dermed siger jeg ikke, at det er en REGEL, at producenter gør dette, men bare at der trods alt også findes producenter, der tør satse. ... Som du selv skriver: "Selvfølgelig har der også været satsninger ..."

Og det er dét der er hele min pointe: De filmfolk der har rendt rundt fra den ene producent til den anden for at "sælge" deres idé, deres film, kan være til inspiration for andre, som måske føler sig fristet til at gå på kompromis med deres visioner og lade uvillige producenter bestemme alting.

Og hermed slut for mit vedkommende m.h.t. denne lille snak om instruktører, visioner og penge. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#66 MaxHHansen 13 år siden

Babo Rises (64) skrev:
Jeg tvivler på Nolan ville ha' fået 170 millioner til Inception, fordi han havde overbevisende argumenter. Det handler ikke om at overbevise, men om at levere resultater, der er overbevisende. Selvfølgelig har der også været satsninger, hvor man gav folk chancer. Men når vi taler om big budget film, så gives der altså ikke penge ud bare fordi man taler for sin sag.


Så du hvad Jackson fik til at lave Ringenes Herre for? Med hans historik? Der MÅ have været flere argumenter end fornuft der spillede ind dér... (og resultatet var vist til alles tilfredshed...)
Gravatar

#67 Babo Rises 13 år siden

BN

Jeg ved godt du snakkede om begyndelsen af et samarbejde, hvilket jo gør sagen endnu sværere for en instruktør, når man ikke er etableret. De film jeg snakkede om, eller de satsninger man ofte laver, synes jeg ofte forekommer med langt mindre budgetter. De store produktioner er ofte noget folk er hyret til at lave, efter Hollywood skabelonen. Spielberg, Cameron, Nolan og Jackson tror jeg kan lave hvad de vil nu, men der er langt mellem snapsene.

#66

De satsede ihvertfald med den form for instruuktør Jackson var førhen, men selve stoffet ville jeg ha' givet grønt lys til enhver tid, baseret på de populære bøger osv. Men Jackson fik heller ikke ønsket budget for at lave filmene.
Gravatar

#68 Bruce 13 år siden

MaxHHansen (66) skrev:
Så du hvad Jackson fik til at lave Ringenes Herre for? Med hans historik? Der MÅ have været flere argumenter end fornuft der spillede ind dér... (og resultatet var vist til alles tilfredshed...)


Manden lavede næsten 12 timers Ringenes Herre på et under $300 mio. budget. Selv ekstramaterialet var flottere end Bryan Singers Superflop til lidt under samme pris og med næsten samme effekter som en Youtube video anno 2011.

Serenity $40 mio
Next Three Days $35 mio
Carlos $19 mio
Tropa De Elite 2 $8 mio.

Alien budgettet fra 1979, $11.000.000, svarer til ca. $33 mio. i dag. Og dengang byggede man hele skidtet. Rumskibet kunne man vade rundt i. Modeller. Hvad fanden skal man egentlig med +200 mio? Jeg tror det er mangel på fantasi og kreativitet, dovenskab, samt formentlig en tung tung studiemodel, som suger pengene ud af kassen.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#69 mr gaijin 13 år siden

Bruce (68) skrev:
Hvad fanden skal man egentlig med +200 mio?


Spise frisk sashimi! Bade i champagne! Og så ansætte et par gorillaer til at skabe sig foran kameraet. Og et par chimpanser med et par amiga'er til at tegne lidt krudseduller over billederne. Og så kan man hyre et par orangutanger til at stemple "3D" på alle plakaterne, så de unge og hippe tager solbriller på i biografen.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#70 MaxHHansen 13 år siden

Bruce (68) skrev:
Manden lavede næsten 12 timers Ringenes Herre på et under $300 mio. budget. Selv ekstramaterialet var flottere end Bryan Singers Superflop til lidt under samme pris og med næsten samme effekter som en Youtube video anno 2011.

Serenity $40 mio
Next Three Days $35 mio
Carlos $19 mio
Tropa De Elite 2 $8 mio.

Alien budgettet fra 1979, $11.000.000, svarer til ca. $33 mio. i dag. Og dengang byggede man hele skidtet. Rumskibet kunne man vade rundt i. Modeller. Hvad fanden skal man egentlig med +200 mio? Jeg tror det er mangel på fantasi og kreativitet, dovenskab, samt formentlig en tung tung studiemodel, som suger pengene ud af kassen.



Jeg... kan ikke rigtigt finde ud af om vi er enige, eller om vi snakker forbi hinanden. Grundlæggende var min pointe, at det umiddelbart virker komplet tåbeligt at give Peter Jackson 300 millioner dollars, når man kigger på de film han havde lavet før LOTR... og han derfor MÅ have argumenteret godt for sin sag, mere end bevist at han kunne gøre det...

Skriv ny kommentar: