Efter begrænset succes med “Warcraft” forsøger Blizzard nu igen med en spil-filmatisering. Denne gang med Activision-spillet “Call of Duty”, der får erfaren krigsfilm-instruktør i front.

Se også: Første trailer: “Soldado” fortsætter narkokrigen i “Sicario 2″

Det er Variety, der skriver, at Stefano Sollima forhandler med Activision Blizzard Studios om jobbet som instruktør på “Call of Duty”.

Sollima har efterhånden opbygget en solid erfaring i genren. Først som instruktør på “Gomorra”-serien om den italienske gangster-krig.

Til sommer er italieneren så aktuel med narkokrig i “Sicario 2”, hvilket altså kan blive efterfulgt af reel landkrig i en filmatisering af krigsspillet “Call of Duty”.

Følg Filmz på Facebook.

Vis kommentarer (12)
Gravatar

#1 Wookien 4 måneder siden

Sicario er instrueret af Denis Villeneuve.
Gravatar

#2 Morten Vejlgaard Just 4 måneder siden

#1 Ja, men det er 'Sicario 2' ikke, men derimod af Stefano Sollima, som det står skrevet.
Gravatar

#3 Wookien 4 måneder siden

Ku bande på at der bare stod "Sicario instruktør" da jeg skrev mit indlæg ::skeptisk smiley::
Der ødelægger total glæden ved at kommentere på internettet når man ikke har ret. :/
Gravatar

#4 Mejse 4 måneder siden

#3 rule one of the internet.....ingen har nogensinde ret :P
Gravatar

#5 Morten Vejlgaard Just 4 måneder siden

#3 Dit #1-udsagn er jo sådan set stadig korrekt ;)
Gravatar

#6 Johnny42 4 måneder siden

Det er godt nok gået tilbage med kvaliteten af Blizzardshistoriefortælling siden starten.
Warcraft: The Beginning kunne have været god, ..., hvis bare de havde fokuseret det der var centrum i det første spil, hvor det handlede om kampen mellem mennesker og orker, hvor der ikke var elvere eller dværge, og heller ikke Ironforge eller Dalaren, og Medivh bare var en troldmand gone bad, som skulle nedkæmpes i en af de sidste missioner.

Igen startede man med worldbuilding før man har etableret et univers det er interessant at vende tilbage til, hvor svært er det at fatte for dem der er i spidsen for at realisere disse IP's.

Nu har jeg aldrig spillet Call of Duty, men mine forventninger til sådan en film starter på et rimeligt lavt niveau, pga. historikken for tidligere spil-til-filmatiseringer.
Gravatar

#7 Mejse 4 måneder siden

#6 altså er som sådan enig i at det ikke blev gjort på den mest optimale måde, men æhh dværge og elvere, havde jo ikke en reel rolle, ud over 30 sekunder, så virker lidt som mærkelig kritik.

tænker det mest bare bliver en krigsfilm, med COD navnet hæftede på, i håb om at trække ekstra folk til.
Gravatar

#8 Johnny42 4 måneder siden

#7 Elverne var så de nogle af de værst designede væsner i filmen, så dem hadede jeg, og der var et møde mellem nationerne/racerne som ikke mundede ud i noget, da alliancen først blev dannet i Warcraft 2: Tides of Darkness. Elverne og dværgene er jo bare del af billedet af at der blev brugt for meget tid på at bygge universet op, frem for at give os gode menneskelige karakterer, og et fokus på kampen mellem orker og mennesker.

I de fleste spil-tll-filmatiseringer ender det jo som regel med at de tilføjer elementer fra spillet som en form for fan-service. Man kan jo håbe, de efterhånden er blevet klogere og at deres første prioritet i stedet er på at lave en god film.
Gravatar

#9 Mejse 4 måneder siden

#8 jeg kan udemærket godt huske både spillene og filmen, og siger ikke det er "historisk" rigtigt, eller at de var pænt, men at sige de tog tid fra andre ting er lidt skørt, for ja der var et møde, som varede meget kort tid, så det holder bare ikke helt :)

tror nu ikke problemet er de tilføjer ting, som fanservice, det store problem med spilmatiseringer, er ligesom med mange film baseret på bøger, at de tilføjer eller ændre ting der ikke burde pilles ved, at tilføje lidt gøjl som fanservice har jo aldrig skadet nogen.
Gravatar

#10 Johnny42 4 måneder siden

#9 Den eneste redeeming quality i filmen Doom var faktisk deres 5 minutters fan-service, hvor man så filmen i first-person-view, som en af missionerne i selve spillet, men der findes sikkert 1000 vis af videoer på youtube, hvor man ser det samme. Jeg så ikke Assaissins Creed, men hvad jeg har hørt så brugte de hovedparten af filmen i nutiden og spildte tiden på at forklare mekanismerne bag mind-travel frem og tilbage i tiden, frem for at bruge tiden der, hvor det er interessant, i fortiden.

Skriv ny kommentar: