Lige siden Quentin Tarantino udsendte sit todelte voldsepos “Kill Bill” på dvd, har der huseret forlydener om, at instruktøren på et tidspunkt ville udgive filmene, som de oprindeligt var tiltænkt – som én lang film. Nu lader Tarantino endelig til at leve op til sit løfte og vil udsende det samlede forlængede cut på Blu-ray.
“Kill Bill: The Whole Bloody Affair”, som projektet hedder, vil byde på begge “Kill Bill”-film klippet sammen som én lang film – og vil desuden inkludere en udvidet version af O’Ren Ishiis anime-sekvens.
”Når jeg er færdig med [‘Inglourious Basterds’], kan jeg endelig færdiggøre ‘Kill Bill: The Whole Bloody Affair,' udtaler Tarantino.
Filmskaberen kan desuden uddybe om tilføjelser til filmen:
”Vi har faktisk lavet et helt nyt segment til anime-sekvensen, som det sidste [vi har tilføjet]. Jeg skrev oprindeligt et meget længere manuskript til anime-scenen i O’Rens hævnkapitel. Kan I huske den langhårede fyr, der dræber hendes far? Hvad skete der lige med den gut? Tja, jeg skrev det, og det var det største og mest detaljerede, jeg skrev – at hun får ramt på ham.”
Tarantino fortæller, at dette materiale ikke var en separat historie, men noget, han oprindeligt havde tiltænkt som en del af filmen – i hvert fald indtil de sideløbende historier tog over.
”Dette var, da jeg troede, at ‘Kill Bill’ ville blive én film,” beretter filmskaberen. ”Så jeg tænkte, at en 20 minutter lang anime-sekvens nok ikke ville være det klogeste træk.”
Tarantino havde hele sekvensen skrevet scene for scene, og nu har anime-produktionsselskabet Production IG, som står bag animationen i filmen, haft travlt med at føre hele instruktørens blodige vision ud i livet.
”Production IG er lige blevet færdig med det, og jeg mangler bare at arbejde lidt med dem og se det igennem – og det gør jeg, så snart min igangværende film officielt er bag mig,” udtaler Tarantino.
“The Whole Bloody Affair” vil formentlig også kunne byde på den blodigere udgave af den sort/hvid-kampsekvens fra “Kill Bill: Vol. 1”, der tidligere kun har været tilgængelig i farver på det japanske marked, hvor segmentet også bød på mere grafisk indhold.
#31 chandler75 15 år siden
#32 Thomsen 15 år siden
Nu må du fandeme holde op! Alle - og jeg mener *ALLE* - QT's film er jo en "hyldest til gamle kult/B-film". Det er *ikke* noget unikt for "Kill Bill", men det gennemgående træk for al hans filmproduktion. Hvis man ikke kan se det, så er det da først, at man ikke har "sin film kultur på plads", som du så flabet skriver.
Det kunne jo fx skyldes, at man rent faktisk *har* "sin film kultur på plads" og har set de film, som QT refererer, og at man foretrækker den ægte vare fremfor QT's vandede og langtrukne opkog.
QT er en stor stilist. Men "Kill Bill" var for mig et fejlskud, fordi den mere end noget andet viste, at han ikke udvikler sig som kunstner. Han bygger stadigvæk videre på samme platform, som han etablerede med "Håndlangerne": Hans film er en slags greatest hits af popkulturelle elementer tilsat hans fantastiske talent for at skrive dialog. Det eneste, der reelt adskiller "Kill Bill" fra "Pulp Fiction" og "Jackie Brown" er længden, og valget af film, som han stjæler fra med arme og ben. Og jeg mener personligt bare, at et hævn-plot som udgangspunkt er alt for tyndt et skelet at hænge en tre timer lang forestilling op på.
#33 rubberdub 15 år siden
#34 rubberdub 15 år siden
Det er din holdning til, og den må jeg vel respektere. Det afholder mig dog ikke fra at mener at det er noget fis.
[QT er ikke "popkultur" men postmodernisme, med et hint af magisk realitet]
If it aint broke?
Du putter jo helelr ikke "fuck knowes" i dine pandekager.
#35 filmz-Utyske 15 år siden
Ehm.. noget fis? Det er jo QT der selv siger at hans film er en hyldest til de film han så som knægt, så hvordan kan det være noget fis? Jeg går ikke ud fra at du er uenig med manden selv? :)
#36 rubberdub 15 år siden
Det har han udtalt om Kill Bill, ja...
#37 Thomsen 15 år siden
Undskyld mig, men måske skulle du sætte dig bare en smule ind i de begreber, du kaster om dig med? Postmodernisme udelukker jo ikke popkultur. Brugen af intertekstuelle referencer er netop et kendetegn for postmodernistisk film.
#38 Kruse 15 år siden
#39 rubberdub 15 år siden
Det kan du have ret i, men du kan ikke bokse ham i popkultur. Men det er os skide ligemeget, for det har ikke en skid med filmene at gøre, de er og forbliver fantastisk fede alligevel. Især hvis man sætter sig bare lidt ind i, hvad alle de små referencer rent faktisk referer til.
My name is Buck, and I'm here to fuck!
#40 danschier.dk 15 år siden
Postmodernisme er et opbrud med det eksisterende, og en forkastelse af de sandheder der er. Så hvis QT er postmodernisme, skulle han jo netop ikke lave film der hylder det der var, men lave film der sætte spørgsmål ved det der var.
Ergo er QT pop så længe vi synes det er populært, men det bliver aldrig postmordernet.