Lige siden Quentin Tarantino udsendte sit todelte voldsepos “Kill Bill” på dvd, har der huseret forlydener om, at instruktøren på et tidspunkt ville udgive filmene, som de oprindeligt var tiltænkt – som én lang film. Nu lader Tarantino endelig til at leve op til sit løfte og vil udsende det samlede forlængede cut på Blu-ray.

“Kill Bill: The Whole Bloody Affair”, som projektet hedder, vil byde på begge “Kill Bill”-film klippet sammen som én lang film – og vil desuden inkludere en udvidet version af O’Ren Ishiis anime-sekvens.

”Når jeg er færdig med [‘Inglourious Basterds’], kan jeg endelig færdiggøre ‘Kill Bill: The Whole Bloody Affair,' udtaler Tarantino.

Filmskaberen kan desuden uddybe om tilføjelser til filmen:


”Vi har faktisk lavet et helt nyt segment til anime-sekvensen, som det sidste [vi har tilføjet]. Jeg skrev oprindeligt et meget længere manuskript til anime-scenen i O’Rens hævnkapitel. Kan I huske den langhårede fyr, der dræber hendes far? Hvad skete der lige med den gut? Tja, jeg skrev det, og det var det største og mest detaljerede, jeg skrev – at hun får ramt på ham.”

Tarantino fortæller, at dette materiale ikke var en separat historie, men noget, han oprindeligt havde tiltænkt som en del af filmen – i hvert fald indtil de sideløbende historier tog over.

”Dette var, da jeg troede, at ‘Kill Bill’ ville blive én film,” beretter filmskaberen. ”Så jeg tænkte, at en 20 minutter lang anime-sekvens nok ikke ville være det klogeste træk.”

Tarantino havde hele sekvensen skrevet scene for scene, og nu har anime-produktionsselskabet Production IG, som står bag animationen i filmen, haft travlt med at føre hele instruktørens blodige vision ud i livet.

”Production IG er lige blevet færdig med det, og jeg mangler bare at arbejde lidt med dem og se det igennem – og det gør jeg, så snart min igangværende film officielt er bag mig,” udtaler Tarantino.

“The Whole Bloody Affair” vil formentlig også kunne byde på den blodigere udgave af den sort/hvid-kampsekvens fra “Kill Bill: Vol. 1”, der tidligere kun har været tilgængelig i farver på det japanske marked, hvor segmentet også bød på mere grafisk indhold.



Vis kommentarer (51)
Gravatar

#41 Åkepool 15 år siden

Ehem.... Ja så er vi efterhånden en 8-9 personer, der udgør de to der kan li' "Death proof" ;)

Og jeg skal også ha' "Kill Bill - Hele pisset" på BD.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#42 Thomsen 15 år siden

rubberdub (34) skrev:
#32
Det er din holdning til, og den må jeg vel respektere. Det afholder mig dog ikke fra at mener at det er noget fis.


"Håndlangerne" er basalt en genindspilning af sidste akt Ringo Lams "City on Fire" tilsat referencer (hyldester om du vil) fra amerikansk kriminalfilm. Fx er farvekoderne taget fra "The Taking of Pelham 1 2 3".

"Pulp Fiction" er én lang hyldest/ reference til amerikansk hårdkogt kriminallitteratur, film noir og (især) italienske kriminalfilm fra 1970'erne. Det sort/ hvide makkerpar af lejemordere er fx taget fra en af Fernando di Leos poliziesco, og dansescenen er inspireret af Godards "Bande a part".

"Jackie Brown" refererer løbende til 1970'ernes blaxploitation-film

"Kill Bill" er et opkog af spaghettiwesterns, kinesiske kungfu-film og japanske samurai-film. En lang række scener er taget direkte fra nogle af QT's yndlingsfilm.

Osv. osv.

Du må meget undskylde, men hvis du helt seriøst mener, at hans film (som helhed) ikke er "hyldester til gamle kult/B-film", og at det prædikat kun gælder for "Kill Bill", så er det vist *dig*, der ikke har din "film kultur på plads", som du så nydeligt skrev.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#43 Thomsen 15 år siden

danschier.dk (40) skrev:
Postmodernisme er et opbrud med det eksisterende, og en forkastelse af de sandheder der er. Så hvis QT er postmodernisme, skulle han jo netop ikke lave film der hylder det der var, men lave film der sætte spørgsmål ved det der var.
Ergo er QT pop så længe vi synes det er populært, men det bliver aldrig postmordernet.


Det er en god pointe. Jeg er dog ikke helt enig. Jeg mener netop, at QT bryder med de eksisterende/ dominerende konventioner gennem sin leg med fortællestrukturen. Hans brug af intertekstuelle referencer kan også ses som postmoderne element, fordi det er fremmedgørende, det gør opmærksom på filmen som konstruktion og hiver tilskueren ud af fortællingen, fremfor (som den konventionelle film) at styrke indlevelsen.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#44 Thomsen 15 år siden

rubberdub (39) skrev:
#37
Det kan du have ret i, men du kan ikke bokse ham i popkultur


Det gjorde jeg sådan set heller ikke - selvom jeg da i højeste grad vil mene, at QT er popkultur i ordets betydning.

Jeg skrev, at hans film var "en slags greatest hits af popkulturelle elementer", for det er jo popkulturen han konstant refererer til - uanset om det drejer sig om en diskussion af en Madonna-sang eller en sværdkamp, der er løftet fra "Lady Snowblood".
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#45 rubberdub 15 år siden

"Håndlangerne" er basalt en genindspilning af sidste akt Ringo Lams "City on Fire" tilsat referencer (hyldester om du vil) fra amerikansk kriminalfilm. Fx er farvekoderne taget fra "The Taking of Pelham 1 2 3".

"Pulp Fiction" er én lang hyldest/ reference til amerikansk hårdkogt kriminallitteratur, film noir og (især) italienske kriminalfilm fra 1970'erne. Det sort/ hvide makkerpar af lejemordere er fx taget fra en af Fernando di Leos poliziesco, og dansescenen er inspireret af Godards "Bande a part".


Fedt vist jeg ikke :)
(Det er sgu vildt nok at du ved så meget om film du ikke bryder dig videre om...)
ehmmm ehmmm whachamacalit... ah´a mobile fone!
Gravatar

#46 rubberdub 15 år siden

Du må meget undskylde, men hvis du helt seriøst mener, at hans film (som helhed) ikke er "hyldester til gamle kult/B-film", og at det prædikat kun gælder for "Kill Bill", så er det vist *dig*, der ikke har din "film kultur på plads", som du så nydeligt skrev.


Mener på ingen måde at du kan sammenline Pulp eller Dogs referencer med Kill Bill. De har jo på ingen måde lige så mange, i de to andre har han jo bare tage temaer og elementer han godt kan lide. I Kill Bill referer han direkte til alt mulig shit.

Silly rabbit trix are for kids.

http://en.wikipedia.org/wiki/Pulp_Fiction_(film)
The picture's self-reflexivity, unconventional structure, and extensive use of homage and pastiche have led critics to describe it as a prime example of postmodern film.

ehmmm ehmmm whachamacalit... ah´a mobile fone!
Gravatar

#47 sluppermand 15 år siden

rubberdub (45) skrev:
(Det er sgu vildt nok at du ved så meget om film du ikke bryder dig videre om...)


Ja, tænk at nogle sætter sig ind i tingene før de udtaler sig. Det er da for langt ude.
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Gravatar

#48 rubberdub 15 år siden

#47

Den udtagelse vil du hvorhen med? Har du noget andet kontruktivt at bidrage med Johnsson?
ehmmm ehmmm whachamacalit... ah´a mobile fone!
Gravatar

#49 filmz-Brumle-bi 15 år siden


#32
Det er din holdning til, og den må jeg vel respektere. Det afholder mig dog ikke fra at mener at det er noget fis.
[QT er ikke "popkultur" men postmodernisme, med et hint af magisk realitet]
rubberdub (#34)
Undskyld mig, men måske skulle du sætte dig bare en smule ind i de begreber, du kaster om dig med? Postmodernisme udelukker jo ikke popkultur. Brugen af intertekstuelle referencer er netop et kendetegn for postmodernistisk film.
Thomsen


Jeg er fuldstændig enig i at et flertal af QT´s produktioner er af post-moderne karakter. Der hvor jeg tilgengæld står af er når du (Thomsen) mener at "intertekstuelle referencer, netop er et kendetegn for postmodernistisk film".
senere skriver du (Thomsen) at:

"Hans brug af intertekstuelle referencer kan også ses som postmoderne element, fordi det er fremmedgørende, det gør opmærksom på filmen som konstruktion og hiver tilskueren ud af fortællingen, fremfor (som den konventionelle film) at styrke indlevelsen"
(Thomsen).

Hvis intertekstuelle referencer er gængse for den postmoderne film, så må postmoderne elementer nærmest være omni-potente (eg. Shakespeares referencer til Vergil, 1984´s refeferencer til metropolis...) Intertekstualitet benyttes her ikke til at fremmedgøre, men mere for at orientere publikum; "Hvilke motiver er på spil?" "Hvad kan jeg forvente rent tematisk?" Når QT gør brug af intertekstuelle referencer, er jeg helt enig med Rubber-dub i at det bør anses, som en hyldest til spaghetti-westerns/asiatiske Hack´n Slash eller hvad det nu måtte være.. Intertekstualiteten bevirker at vi som seere, oplever noget genkendende, som er til tilført noget nyt (QT´s egen istruktion), således føler vi os allerede trygge ved filmens start da vi ved hvad vi kan forvente, og vi kan blot læne os tilbage og nyde den hævn-gerrige-catharsis-rutschebane som Kill-bill er... Jeg føler mig ikke fremmedgjort når jeg ser kill-bill! istedet er jeg super underholdt hele vejen igennem!.. Måske skulle du Thomsen sætte dig ind i de begreber du kaster om dig med?".. Dermed ikke sagt at intertekstuelle absolut ikke har noget med det post-moderne at gøre!.. Jeg mener bare ikke at det er kendetegnende, som du skriver!

Gravatar

#50 mr gaijin 15 år siden

Thomsen (32) skrev:
QT er en stor stilist. Men "Kill Bill" var for mig et fejlskud, fordi den mere end noget andet viste, at han ikke udvikler sig som kunstner. Han bygger stadigvæk videre på samme platform, som han etablerede med "Håndlangerne": Hans film er en slags greatest hits af popkulturelle elementer tilsat hans fantastiske talent for at skrive dialog.


Enig. Han er den filmiske ækvivalens til en DJ. Han er også en umådeligt dygtig DJ, der ikke bare serverer os de gamle slagere, men forstår at sætte dem i ny kontekst. Han forstår sproget i b-film, og han forstår at bruge det.

Men der er ikke meget udvikling i hans kunst. Han er mere en samler, der viser frem fra sit katalog, end en kunstnerisk sjæl, der kreerer nye sandheder, virkeligheder eller visioner via sit medie.

Jeg nyder hans film (også Deathproof, så er vi vist 6-7 stykker trods alt), men jeg nyder dem på samme måde, som jeg nyder et filmmuseum med gamle props, sets og plakater.
Happiness is not always the best way to be happy.

Skriv ny kommentar: