Biografgiganten AMC Theaters går ind på streamingmarkedet – har aftale med alle selskaber i Hollywood.
Normalt er biograferne ikke meget for streaming – det handler om at få publikum væk fra stuerne og ind i biografen.
Nu skifter amerikanske AMC dog strategi – de åbner en egen video-on-demand-platform med navnet AMC Theatres On Demand, skriver MovieWeb.
Der er dog ikke tale om en abonnementstjeneste som Netflix, men derimod en VOD-tjeneste, hvor der digitalt kan købes og lejes film, som i Danmark kendes fra Blockbuster.dk.
De fem store i Hollywood – Disney, Warner Bros., Universal, Sony og Paramount – bidrager alle med indhold til tjenesten, der vil udleje film til priser mellem tre og seks dollars, imens køb bliver til priser fra 10 til 20 dollars.
Læs også ‘Netflix-chef kommenterer ‘Streamer Wars’ – konkurrencen bliver hård‘.
#1 Johnny42 5 år siden
#2 OliverDK 5 år siden
Jeg går i bio'en indimellem ja, men ærligt det bliver længere og længere i mellem og jeg vil personligt heller nyde en film hjemme eller på hotelværelset et sted i verden (job) end på det store lærred.
Jeg kan naturligvis godt forstå mange biografers nervøsitet i forhold til sådan en konkurrent, ligesom jeg kan se bekymringerne omkring pirateri, mv. Det ændrer dog ikke ved, at det er en service jeg ville tage i mod med kyshånd.
#3 Bishop 5 år siden
Her er Netflix nok din nærmeste mulighed. :)
#4 Mejse 5 år siden
#5 OliverDK 5 år siden
Det vil med garanti betyde at filmstudierne vil se flere penge fra mig, da jeg personligt går mindre og mindre i biografen - og det er ikke pga en dalende lyst til at se filmene, men andre årsager, som forstyrrelse i bio'en, travl hverdag med mange kortere/ længere rejser (job), kone & børn, venner, andre interesser der tager tid, osv.
Så jeg ville heller kunne smide mig på sofaen sammen med konen eller alternativt sengen på hotelværelset end at skulle bruge 4-6 timer på en biografoplevelse der ofte bliver ødelagt af andre biografgængere.
Jeg er godt klar over det er ønsketænkning ;)
#6 Geekalot 5 år siden
Nu nævner jeg ingen forhenværende biograf formand, der sagde det modsatte.
Men hvor ind i pokker både fryder der mig men ikke mindst glæder det mig det kommer.
Nu må vi bare afvente prisen :)
#7 Mejse 5 år siden
biograf vinduet de arbejder med er stadig 90 dage :)
#8 Bishop 5 år siden
#9 OliverDK 5 år siden
Citat: "Not only because virtually every other company that deals with movies is diversifying its business similarly, but because theatre chains are likely going to face an "adapt or die" moment of truth in the coming years. Studios still have to offer a traditional 90-day exclusive window for major releases in theaters, meaning those titles can't be made available to rent or purchase online until they've played exclusively in theaters for at least 90 days. However, that is changing and it's not expected that same window will last forever".
Det kan naturligvis være journalisten digter og ja jeg vil se det får jeg tror det, men mon ikke biografkæderne i USA og andre lande vil begynde at mærke et tab af kunderne, når Disney & Warner træder fuldt ind på streamingmarkedet med regelmæssigt indhold der prismæssigt er på samme niveau som en Blockbusterfilm.
#10 Bishop 5 år siden
Sådan læste jeg det også første gang, men efter at ha' læst artiklen igen virker det mere som spekulation fra skribentens side.