1. pladsen på den amerikanske boxoffice-liste gik denne weekend til filmen “Hero”. Miramax, der distribuerer filmen i USA, har op til flere gange udsat filmen, men på trods af, at filmen nu er over to år gammel og forlængst er udkommet på det internationale DVD-marked, indtjente den alligevel $17,8 mio. At Miramax valgte at sætte betegnelsen “Quentin Tarantino presents” foran filmens titel, har uden tvivl heller ikke været nogen hindring.

“Anacondas: The Hunt for the Blood Orchid” indtjente $13,2 mio. og tog sig af 2. pladsen. Den første Anaconda-film indtjente $65,5 mio. tilbage i 1997. “Exorcist: The Beginning” – sidste uges nummer 1 – måtte tage til takke med en skuffende 5. plads. Filmen, der kostede $80 mio. at producere (og $25 mio. at markedsføre) ser ud at kunne hjemtage $45 mio. i alt.

Weekendens anslåede US-indtjeningstal 27. – 29. august: [list][li]1. ”Hero”[/li] $17,8 mio. (ny).
2031 biografer med $8765,00 i gennemsnit.
[li]2. ”Anacondas: The Hunt for the Blood Orchid”[/li] $13,2 mio. (ny).
2905 biografer med $4543,00 i gennemsnit.
[li]3. ”Without a Paddle”[/li] $8,7 mio. ($27,9 mio. i alt siden premieren).
2730 biografer med $3186,00 i gennemsnit.
[li]4. ”The Princess Diaries 2″[/li] $8,1 mio. ($75,1 mio. i alt).
3331 biografer med $2422,00 i gennemsnit.
[li]5. ”Exorcist: The Beginning”[/li] $6,7 mio. ($30,8 mio. i alt).
2813 biografer med $2394,00 i gennemsnit.[/list]



Vis kommentarer (28)
Gravatar

#1 gravity 20 år siden

det var da også på tide at det amerikanske marked fik introduceret den bedste film fra 2003 (i danmark) på en ordentlig måde.

at Tarentino at sat sin blåstempling på gør jo ikke filmen dårligere, og når man kender hans passion for "kampsports film" er det vel meget naturligt
Gravatar

#2 ulrich{ 20 år siden

Jeg fatter ik' hvad folk ser i "Hero".

Den er drønkedelig, og alt for lidt kampsport i.

Og underligt at den først kommer i USA nu.. skørt :o
Gravatar

#3 Bohemian 20 år siden

det plejer ellers altid at være usa der får filmene først... men whatever
Free in serenity.
Gravatar

#4 ks 20 år siden

Dejligt at se der endelig kommer lidt accept omkring udenlandske film i USA, men det skal også lige tilføjes til historien at "Hero" åbnede i knap 2000 biografer, hvilket er er ualmindeligt mange for udenlandske film. Man kan håbe på det her giver dem lidt blod på tanden!
Gravatar

#5 filmz-makaveli 20 år siden

er der nogen der kan fortælle mig helt præcis hvad quentin tarantino har med filmen at gør???
Maybe for once someone will call me ”sir” without adding “you’re making a scene”
Gravatar

#6 nakalay 20 år siden

#5 Han kan jo li' den. :)
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#7 JannikAnd 20 år siden

#5

Han har vist ikke haft det helt store at gøre i produktionen. Men da Harvey Weinstein (eller var det hans bror?) fra Miramax købte distrubitionsrettighederne til "Hero", var der 20 minutter, som han (Weinstein) mente, var for meget af det gode fra Østen, og han mente ikke, at folk fra Vesten ville være i stand til at forstå det. Men det var Tarantino, som altid produceres af netop Miramax, imod. Derfor tilbød han at sætte sit navn på, så folk ville være klar over omfanget af den fremmede kultur fra Østen og dennes sagn. Hence, "Quentin Tarantino presents..."
Gravatar

#8 Michael Andersen 20 år siden

Så for at svare på hvad Tarantino har med filmen at gøre: intet! :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#9 ks 20 år siden

Kort sagt, det et rent reklamestunt! Det dog også i orden hvis det kan åbne de snæversynede amerikaneres øjne.
Gravatar

#10 Bohemian 20 år siden

ligeså snart folk snakker et andet sprog i film laver amerikanere straks remakes
nattevagten : nightwatch
de franske film taxi.....ja den laver de osse remake af
men ok nogle remakes er da også gode vil jeg sige The ringe er da go nok
Free in serenity.

Skriv ny kommentar: