Det lader til, at den utrættelige strømer John McClane snart atter vil befinde sig på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt med eksplosive konsekvenser til følge. “Die Hard 5” rykker nemlig fremad.

I februar kunne Bruce Willis afsløre, at den femte “Die Hard”-film formentlig vil gå i produktion til næste år, og at den nye film sandsynligvis vil bringe McClane ud af USA.

Nu er 20th Century Fox i forhandlinger med manuskriptforfatteren Skip Woods (“The A-Team”,”X-Men Origins: Wolverine”, “Hitman”) om at forfatte den nye film. Der er dog ingen forlydener om filmens historie, eller hvem der muligvis skal instruere.

Willis færdiggjorde for nylig sine optagelser på “Red” og skal til august til at optage filmversionen af “Kane and Lynch”. Derefter burde skuespilleren have sit skema åbent til at lave “Die Hard 5”.

Læs også Filmz-artiklen Die Hard – Over mit lig.



Vis kommentarer (116)
Gravatar

#71 Hr. Nielsen 14 år siden

Jeg finder også at DH4 er den der er mindst ol' school at se på (men om den er det historisk set er en anden snak?). Ikke at DH4 ikke sine steder er ol' school, særligt en scene hvor de hænger og slås i en bil i en elevatorskakt, men scenen med flyet er ikke særligt ol' school i den forstand, selv om der er elementer af det. At scenen i DH2 har en dateret effekt, gør den ikke meget mindre ol' school finder jeg. Hele optakten til selve scenen er jo ret gammeldags, modsat flyscenen.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#72 Lord Beef Jerky 14 år siden

#71 Faktisk bør man vel kunne sige, at netop fordi DH2 har en dateret effekt, er den old school... eller?
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#73 filmz-Bruce 14 år siden

#70 Ok, så har vi lige lavet goddag mand økseskaft finten og talt forbi hinanden, fordi vi forstår begrebet old school forskelligt :)

Og jeg kan se, at jeg generelt opfatter old school på en anden måde end de fleste i denne debat. For mig er det de grundlæggende metodikker, håndværket, stunts, som ligger til grund for hele filmens udtryk. Der skelner jeg ikke til, at disse bliver post processet.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#74 Hr. Nielsen 14 år siden

#72 Det kunne man selvfølgelig argumentere for ja, men det er ikke den slags effekter jeg forstår ved ol' school i en actionfilm:)

Martin Campbell laver ofte ol' school action og det er han ret god til (at han så sjældent kan ramme historien er desværre en anden snak:/ Men 'Goldeneye', 'Casino Royale' og 'The Mask Of Zorro' finder jeg er vellykkede film i deres genrer og de har virkelig underholdende actionsekvenser i en stil jeg nyder. Synd størstedelen af mandens andre film sutter røv.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#75 Lord Beef Jerky 14 år siden

For mig er en old school actionfilm tempofyldt, lavet med minimalt CGI, R-rated og vigtigst af alt - stort set plotfri og pisse umoralsk. Jeg mindes ikke at have set en sådan film siden 90'erne. Jo, der er vel til tider en old school feeling over film som f.eks. DH4 (eksempel udelukkende brugt fordi det er den vi diskuterer), men det er da i allerreneste forstand en opdatering af Die Hard franchisen, så den kan præsenteres for en ny generation.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#76 filmz-Bruce 14 år siden

Thomas Nielsen (71) skrev:
At scenen i DH2 har en dateret effekt, gør den ikke meget mindre ol' school finder jeg. Hele optakten til selve scenen er jo ret gammeldags, modsat flyscenen.


Men scenen er jo digitalt visuelt efterbehandlet, nøjagtig som de fleste sekvenser i DH4? Og bliver Bruce Willis smidt rundt i en stol, eller er stolens bevægelser 100% digitalt efterbehandlet bagefter? Er old school alene et udført stunt, som ikke er digitalt efterbehandlet, eller er det stunts, manuelt arbejde, koreografi af fysiske elementer, uagtet at disse påføres et andet udseende? For det er muligt, at I ser scenen som "old school", men der er flere old school metodikker, i min verden, som ligger til grund for nogle af de visuelle effekter vi ser i DH4, uagtet at man ser dem være efterbehandlet.

Det er MIT store cadeau til Len Wiseman, at han netop går denne line ud og IKKE forsøger at digitalt manipulere det "grundlæggende".
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#77 Hr. Nielsen 14 år siden

Jamen Bruce, så uenige er vi jo slet ikke tror jeg. Men scenen i DH2 er jo kun lige et klip, den med stolen (sikkert lavet sådan af praktiske grunde:), mens hele optakten er uden (som jeg husker den?). I DH4 er næsten hele scenen jo 'efterbehandlet'. Det gør forskellen for mig og det gør DH4 til den mindst ol' school-agtige, men det er en petitesse, for den er jo stadig ganske ol' school sine steder:) Som sagt, så kan man jo også diskutere om DH4 er den der er mindst ol' school, hvis man kigger historisk på det. Jeg tror ikke vi var nogen der tænkte ol' school om DH1, da vi i sin tid så den i biografen, nok nærmere tværtimod:-D
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#78 filmz-ab 14 år siden

Bruce:

Det du taler om er selvfølgelig postproduktion, herunder digital manipulation, bl.a. Men der er ikke mange "dueller" i filmen, der ikke er blevet behandlet..
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#79 filmz-ab 14 år siden

#77

Helt enig.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#80 Hr. Nielsen 14 år siden

Måske vi skulle skrive en definition af ol' school til næste gang vi har debatten;-D
I have my principles - And if you don't like them, I have others

Skriv ny kommentar: