Selv efter fem uger i biograferne strømmer folk stadig ind til “Avatar” med næsten uformindsket styrke. I den forgange weekend satte James Camerons megasucces sig atter tungt på 1. pladsen på den amerikanske boxofficeliste med 41,3 mio. dollars i omsætning – hvilket giver et fald på kun 18 % i forhold til sidste weekend.

Det forventes, at “Avatar” passerer de 500 mio. dollars i USA mandag, hvilket så vil have taget blot 32 dage. Til sammenligning var “The Dark Knight” 45 dage om at nå den halve milliard dollars og “Titanic” 98 dage.

“Avatar” har nu omsat for 1,61 mia. dollars på verdensplan og begynder for alvor at ånde “Titanic” og dens 1,84 mia. dollars i nakken.

Se også: ”Avatar” indtager 2. pladsen over mest omsættende film nogensinde.



Vis kommentarer (134)
Gravatar

#121 filmz-Bruce 14 år siden

Michael Andersen (112) skrev:
Tid er den bedste indikator. Hvis en film overlever må det være fordi, den har en eller anden form for kvalitet.


Exactly!

Like the movie, don't like the movie, det kan vi diskutere, men hvis man ikke kan se at det er filmens egen kraft som brager igennem, ja undskyld mig, så sidder man med hovedet oppe i røven :)


Jeg har lidt svært ved at udtrykke mig, for mit hoved sidder fast :) Men absolut sælger Avatar her og nu ved egen kraft. Men om 10 år, når andre teknologiske barrierer er brudt, så slår det igennem, om Avatar har andre kvaliteter, som får folk til at vende tilbage og se den, som man ser andre klassikere.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#122 filmz-ab 14 år siden

#120

haha sorry mate. Mente #106

You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#123 jessup 14 år siden

#113 det var også tilfældet med Titanic - de fleste havde dødsdømt den inden præmieren. Der var småklukken over antallet af biografgængere der skulle i bio for at den skulle break even.

My Big Fat greek wedding - se der er et mesterværk med lang levetid i biografen:) Indspillede over dobbelt så meget fra måned 4-8 end den gjorde fra måned 1-4.

$241,438,208 (USA) (13 April 2003)
$241,437,427 (USA) (6 April 2003)
$241,433,282 (USA) (30 March 2003)
$241,423,860 (USA) (23 March 2003)
$241,406,779 (USA) (16 March 2003)
$241,250,669 (USA) (2 March 2003)
$241,055,385 (USA) (23 February 2003)
$240,742,368 (USA) (16 February 2003)
$239,952,321 (USA) (9 February 2003)
$238,540,872 (USA) (2 February 2003)
$236,448,697 (USA) (26 January 2003)
$234,268,965 (USA) (19 January 2003)
$230,876,712 (USA) (12 January 2003)
$227,898,505 (USA) (5 January 2003)
$222,517,469 (USA) (29 December 2002)
$217,765,974 (USA) (22 December 2002)
$215,640,319 (USA) (15 December 2002)
$213,263,148 (USA) (8 December 2002)
$210,585,352 (USA) (1 December 2002)
$204,520,221 (USA) (24 November 2002)
$199,574,370 (USA) (17 November 2002)
$192,857,165 (USA) (10 November 2002)
$185,244,976 (USA) (3 November 2002)
$177,698,447 (USA) (27 October 2002)
$169,292,979 (USA) (20 October 2002)
$158,954,054 (USA) (13 October 2002)
$147,717,828 (USA) (6 October 2002)
$136,628,662 (USA) (29 September 2002)
$124,052,987 (USA) (22 September 2002)
$110,443,668 (USA) (15 September 2002)
$95,824,732 (USA) (8 September 2002)
$82,556,992 (USA) (1 September 2002)
$63,690,730 (USA) (25 August 2002)
$52,777,170 (USA) (18 August 2002)
$45,063,979 (USA) (11 August 2002)
$40,172,975 (USA) (4 August 2002)
$35,417,552 (USA) (28 July 2002)
$30,862,103 (USA) (21 July 2002)
$27,031,170 (USA) (14 July 2002)
$23,576,174 (USA) (7 July 2002)
$19,340,988 (USA) (30 June 2002)
$16,318,140 (USA) (23 June 2002)
$13,642,098 (USA) (16 June 2002)
$11,002,602 (USA) (9 June 2002)
$8,863,863 (USA) (2 June 2002)
$7,642,884 (USA) (27 May 2002)
$5,669,706 (USA) (19 May 2002)
$4,112,413 (USA) (12 May 2002)
$2,567,045 (USA) (5 May 2002)
$1,626,751 (USA) (28 April 2002)
$597,362 (USA) (21 April 2002)
This is just until June
Gravatar

#124 Michael Andersen 14 år siden

#123 Jeg laver ikke sammenligningen mellem mesterværk og lang levetid i biografen, men at man ikke bare kan afskrive en voldsom og længerevarende succes med de nævnte kortvarige "undskyldninger".
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#125 Collateral 14 år siden

#119: Jeg syntes Collaterals stemninger er genial. Det er ikke så meget hovedplottet, men mere forholdet der udvikler sig imellem de to som er ret unikt. Også er Tom Cruise forøvrigt fantastisk deri.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#126 filmz-ab 14 år siden

#125

Jup. Stemningen, filmning, personerne og især dialogen er altsammen gennemført. Hovedplottet er ikke centralt - men det er personerne. Og ja, Tom's bedste præstation ifølge mig.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#127 Collateral 14 år siden

#126: Kunne jeg nok være tilbøjelig til at være enig med dig i. Det eneste der generer mig er:

Hvordan ved han hvilken vej de er løbet imod slutningen af filmen? Han er lige ved at løbe forkert, men vender om i sidste sekund.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#128 BN 14 år siden

Collateral (127) skrev:
#126: Kunne jeg nok være tilbøjelig til at være enig med dig i. Det eneste der generer mig er:

Hvordan ved han hvilken vej de er løbet imod slutningen af filmen? Han er lige ved at løbe forkert, men vender om i sidste sekund.


(Menneske)jægerens instinkt? Et intuitivt gæt baseret på hvilken vej han selv ville have valgt? Jeg skal nok have genset sekvensen, før jeg tør komme med et sikkert bud.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#129 Collateral 14 år siden

#128: Tjaaa, accepterer det jo også, ved gentagne gensyn, men det har altid generet mig en smule.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#130 filmz-ab 14 år siden

#127

Det har jeg aldrig taget stilling til, hvis jeg skal være ærlig. Men bn giver et glimrende bud. Men umiddelbart ligner det jo en ubetydelig lille ting, som jeg sjældent (hvis overhovedet) hænger mig i. Dermed ikke sagt, at jeg lukker øjnene for alting. Jeg kunne også nævne scenen med bilulykken fra Collateral, hvor de begge efterfølgende rejser sig, som næsten intet var hændt. Normalt burde man da være i chok :-) Men det er for mig uvigtigt, så længe der ikke er huller i plottet af nogen større art, som kan være hæmmende for filmen. Men disse små ting findes i alle film, og hvis man bevidst fokuserer for meget på dette, så finder du dette 9/10 gange.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?

Skriv ny kommentar: