Det er snart et års tid siden, at der var nyt omkring Universal Pictures’ planlagte filmudgave af “BioShock”, der bygger over Take-Two Interactives populære videospil.
Dengang forlød det, at Gore Verbinski havde opgivet at instruere filmen, men dog stadig ville producere. I stedet ville Juan Carlos Fresnadillo (“28 uger senere”) overtage instruktørstolen.
Se også: Universal finder ny instruktør til “BioShock”.
Verbinski fortæller nu, at projektet stadig er under udvikling – på trods af bekymringer om budgettet.
”Problemet med BioShock var: R-rated film, under vandet, horror. Det er en virkelig dyr R-rated film,” siger produceren, der nu sammen med Fresnadillo forsøger at skære i budgettet, uden at det kommer til at gå ud over filmens kvalitet.
Verbinsky er heller ikke bange for, at publikum er trætte af computerspilfilmatiseringer, selvom “Prince of Persia: The Sands of Time” skuffede omsætningsmæssigt, idet “BioShock” ifølge produceren har en virkelig god historie.
Gore Verbinski, der for alvor slog sit navn fast i Hollywood som instruktør på de tre første “Pirates of the Caribbean”-film, er næste gang aktuel i biograferne med den animerede “Rango”, der får leveret stemmer af bl.a. Johnny Depp, Abigail Breslin og Bill Nighy. Traileren til “Rango” kan ses her.
Klik her for at læse flere nyheder om “BioShock”.
#21 Nukleon 14 år siden
#22 Michael Andersen 14 år siden
#23 Crash 14 år siden
#24 bnm 14 år siden
Det du kalder "vridemaskinen" er folk der (i større eller mindre udstrækning) har forstand på filmhåndværket og gør spillets univers til en film. Spilleren skal foretage valg, det skal seeren ikke. Filmatiseringen vil altid være anderledes end spillet og det er en god ting.
#25 Ericmase 14 år siden
#26 Notional 14 år siden
JO DET SKAL DEN!!!!
Det ville virkelig klæde miljøet i filmen rigtig meget og virkelig frembringe det klaustrofobiske i den kollapsende by, med vand, der vælter ind over alt. God idé :D
#27 Ericmase 14 år siden
#28 Notional 14 år siden
#29 filmz-Claudius 14 år siden
Jeg kryber ikke udenom. I hvert fald ikke mere end dig. Du har jo også undveget min pointe, mens jeg trods har prøvet at forholde mig til din.
Men bevares, det er lidt som spørgsmålet om, hvorvidt det var hønen eller ægget, der kom først. Er videospil-til-film dårlige, fordi de "gode folk" ikke er med, eller er der ikke "gode folk" indenfor branchen, fordi de kan se på forhånd, at filmene bliver dårlige. I det sidste tilfælde, vil det jo betyde, at alle der laver den her slags film ikke er "gode filmfolk", fordi de ikke kan være det i genren. Jeg tror måske lidt naivt stadig, at man kunne lave spil til udmærkede film, men jeg kan ikke bare stikke hovedet i busken og benægte, at der kan være noget om snakken. Som det fremgår af listen i #20, så har vi masser af eksempler, men ingen af dem er åbenbart gode i hverken din eller min bog.
For at citere Martin Lennon fra Filmland:
http://www.dr.dk/P1/Filmland/Anmeldelser/2010/Prin...
Den pointe kan jeg ikke helt afvise. Der er forskel på alle medier, men der er for mig at dømme større sammenfald mellem bøger og film eller tegneserier og film, end der er mellem spil og film af ovennævnte årsager. Det går endda også den anden vej. Hvor tit har du set ægte filmiske scener som del af gameplayet i et spil? Det er næsten altid udelukkende gengivet i cutscenes, som spilleren ikke kan deltage i. Som spiller kan du ikke forhindre skurken i at trykke på en knap under en cutscene. Du kan kun se på det sker og så reagere overfor konsekvenserne bagefter. Lige modsat i film.
Hvem er "vi"?
Og gør 3D filmoplevelsen bedre? Jeg har ikke oplevet det endnu, selv om jeg har set både "Avatar", "Alice in Wonderland" og "Clash of the Titans" i 3D.
#30 Notional 14 år siden
Alle, der ser 3D i biografen og køber 3D tv, for at se 3D blurays og 3D tv.